Gönderen Konu: Merhaba retrojen (ve ilk 3D denemelerim)  (Okunma sayısı 1165 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 355
    • Night Network
Ynt: Merhaba retrojen (ve ilk 3D denemelerim)
« Yanıtla #30 : 30 Ağustos 2017, 21:55:20 »
erişimleri yine pointer ile yapabilirsin. yani birileri 10. duvara erişecekse onlara &walls[10] verebilirsin ve ondan sonrası aynı olur. Lakin bunların bellekte rastgele dağılıp içlerinde id fieldı tutuyor olmalarının çok avantajını göremiyorum. yani nesneleri arraylerde tutup, findFoo'ları Foo[] ile (yani lineer search yerine tek çarpma ile) değiştirip, data structure hieararchisinde pointer kullanmaya devam etsen sanki best of both worlds olacak

Eğer array'de traverse yaparken her iterasyonda a[] nin sana bir çarpma getirmesinden korkuyorsan o döngüler de şöyle yazılabilir:

for (A* ia = a; ia != a + count; ++ia){
  // do stuff with ia
}

böylece her iterasyonda bir toplama yapmış olursun (ki bunu compiler'ın becerebiliyo olmasını beklerim ama belki amiga zamanı compilerları geride kaldı)

Çevrimdışı gibraltar

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 76
Ynt: Merhaba retrojen (ve ilk 3D denemelerim)
« Yanıtla #31 : 25 Eylül 2017, 22:31:50 »
Mevzuya bir saplama yapıp gideyim.

Baba adamlardan Fabien Sanglard'ın yeni kitabı Game Engine Black Book: Wolfenstein 3D tam da bu mevzuyla ilgili. Tabi bu mevzudakinden biraz farklı olarak olaylar x86/vga diyarlarında geçiyor.

Önsözünü de baba adamların feriştahı John Carmack yazmış.

Bilgehan Korkmaz