Gönderen Konu: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)  (Okunma sayısı 195 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Blockmind

  • RAAT
  • Retromanik
  • *
  • İleti: 4
    • Portfolyo
Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« : 08 Aralık 2018, 00:19:27 »


Herkese merhaba,

Biraz odak dışı olabilir, emin değilim fakat siz retroseverlerin ilgisini çekeceğini düşündüğümden paylaşmak istedim. Bir süredir geliştirdiğim CRT/VCR filtleri ile ilgili çalışmayı tamamladım. Unreal Engine üzerinde hem materyal, hem de post process filtresi olarak çalışan bu efekt ile 38 farklı parametre üzerinden CRT TV ve VCR bant bozulmaları gibi etkiler alabiliyorsunuz.

Önerileriniz, düzeltilmesini veya eklenmesini düşündüğünüz parametreler veya etkiler olursa haber verirseniz bir sonraki sürüme yansıtmayı deneyebilirim.

Beğenmeniz dileğiyle.

CRT materyaline yakın bir bakış:
https://www.youtube.com/watch?v=DSIDcY4-2hU

Post Process materiyali ile örnek sahnede VCR etkisi:
https://www.youtube.com/watch?v=6E9v4EpHvz8
Bir diğer sahnede uygulanışı:
https://www.youtube.com/watch?v=z6T5CDVQIpY&t=28s

Alien temalı sahnemde VCR etkisi
https://www.youtube.com/watch?v=AmP4Cxcmb2U
Efektsiz orijinal hali:
https://www.youtube.com/watch?v=wMiSBMZusuo

Hazır CRT presetleri:
https://www.youtube.com/watch?v=ZtmJL2cYJyA

Parametrelerle VCR etkisinin oluşturulması:
https://www.youtube.com/watch?v=-kFGooXIic4

Parametrelerle Commodore 64 CRT ekranının oluşturulması:
https://youtu.be/xRfzgwPWbUg

Proje sayfası:
https://www.artstation.com/artwork/3o9o2g

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 982
  • Yutup kanalima abone olun 111
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #1 : 08 Aralık 2018, 02:26:58 »
 Cok amator bir goz olarak, fazla distorsyon disinda beni rahatsiz eden bir sey olmadi. Ben cam gibi goruntunu yerine "Post process setup 1" ile cok daha rahat hissediyorum kendimi mesela. Analog goruntu teknolojisiyle yetismis her insan evladi asagi yukari boyle hissedecektir. Nacizane gorusum, distorsyon sikligi biraz dikkat dagitiyor. Olumcul degil ama hissedilir. Ben sevdim.

 
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı emarti

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 38
  • emarti@Amiosnux:~$ make bzImage █
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #2 : 09 Aralık 2018, 14:01:17 »
Çok güzel. VHS video seyreder gibi his veriyor. Eline sağlık.
Stay with the C= Amiga!

Çevrimdışı matahari

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 106
    • The Blog of Mert Börü
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #3 : 09 Aralık 2018, 16:07:51 »
… fazla distorsyon disinda beni rahatsiz eden bir sey olmadi. distorsyon sikligi biraz dikkat dagitiyor.

Geçen gün Lordlar Kamarası'ndayız, Brexit'i çekiştiriyoruz. Shax beyefendi açtı yine bu 'distortion' hususunu!... Neymiş efendim, '79 yapımı orijinal Alien'da da çok distortion varmış. Sinirden elleri titredi 81 yaşındaki Sir Ridley'nin, döküverdi Poitou-Charentes konyağı üstüne. Neyse ki konyak kaliteli, robdöşambrda iz bırakmayan cinsten... O sebeple, iyi ki parametrik yapmışsınız CRT/VCR material'ını. Herkes (başta Shax beyefendi) zevkine göre haute couture takılır. ;)

Beğenmeniz dileğiyle.

Çalışmalarınızı uzun süredir Unreal Engine ve Allegorithmic odaklı ortamlardan ilgiyle takip ediyorum. Yapıtlarınız, ülkemizi temsil bağlamında göğsümüzü kabartıyor. Başarılarınızın devamını içtenlikle dilerim. Retrojen'e hoş geldiniz, Blockmind! 8)

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 982
  • Yutup kanalima abone olun 111
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #4 : 09 Aralık 2018, 16:48:57 »
 Hahahah! Ridley ile bir suredir bu konu yuzunden gerginiz dogrudur. Gecen yine Ozkansson' da pide yiyoruz, soyle yapsaydin daha iyi olmazmiydi dedim bu konuda kendisine. Vay anam sen misin bunu soyleyen? Oldugu gibi gibi birakti canim pideyi, ayranin da neredeyse yarisi doluydu. Kalkti gitti masadan. Uzerimde robdosambr, onumde 2.5 kasarli kusbasi etli pide kalakaldim oyle.

 Ornek video icin yaptim yorumumu elbette. Benim distorsyon toleransim biraz dusuk galiba. Hem biraz olsun, hem tam bana gore olsun... Bir de hazir olsun tabii, ben ugrasmayayim. Konformist popom benim.
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı Alpyre

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 51
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #5 : 10 Aralık 2018, 07:03:13 »
Valla bana da distorsiyon az gibi geldi. :) Daha doğrusu bu retro VCR efektinde bir miktar da RBG offset'i oluyor sanki. Seninkilerde ya yok, ya da yeterince yok gibi geldi, ya sabah sabah gözlerim bu kadar gördü. Premiere ve After Effect için hazır VHS plug-in'leri var. Onlardan feyz alıp geliştirebilirsin. Eline sağlık.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2296
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #6 : 10 Aralık 2018, 09:23:10 »
Hahah, distorsiyon konusunda çeşitli görüşler var, bence oyunu kodlayan kişi seçenekler menüsüne Cem'in koyduğu ayarları olduğu gibi kopyalasın, isteyen istediği distorsiyon seviyesini ayarlasın :D

Ama ben de çok sevmiyorum fazla bozulmayı, elbette bunlar demoydu, vhs'de tüm bozulmaların aynı anda olduğu zamanlar azdır. Genelde sırayla gelip illet ederler. Fakat bu filtrelerde bir ilk var, "Color Tornado" :D Zannedersem o "tornado"lar  video oynatıcı ile yakın/aynı frekanstaki karasal yayınların sadece U-V elemanlarının sinyale karışması ile oluyor. Eskiden pek görülmezlerdi, sinyal kirliliğinin artması ve oynatıcıların eskimesi ile bugünlerde karşılaşır olduk. Bu sebeple cem'in bu VCR filtresi günümüz koşullarını filtresi gibi :D Ya da 80'ler döneminde nadir rastlanan, arkadaştan arkadaşa 100 kere kopyalanılarak çoğaltılmış, zaten 10 kere üst üste kayıt tutan çöp bir kasete kaydedilmiş ama yine de izlenmekten kopmak üzere olan bir pr0n kasette gözlemlediğimiz türden vahim bir bozulma.

Şimdi eğer bir oyun geliştiricisi olsam ve bunu görsem, acaba oyun dünyasına bir blair witch kazandırabilir miyim? diye düşünürdüm. videodaki bozulmaların oyun mekaniğine dahil edilebilecek kısımları var mı? Bu görüntüyü oyun boyunca kullanmak istesem, nasıl bir oyun tasarlardım sorardım. Haydaa sordum bile. Neyse...

Bu filtrenin kendisinden öte, blackmind'in titiz araştırmaları da önemli. Eline sağlık. Bunları dökümante etmek lazım. Color tornado nedir, neden sebep olur, dot crawl nedir (bu filtrede yok muydu yoksa?), horizontal shift nedir vb. 

Çevrimdışı Blockmind

  • RAAT
  • Retromanik
  • *
  • İleti: 4
    • Portfolyo
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #7 : 10 Aralık 2018, 10:37:56 »
Ben sizi dinledim!

@shax
Çok teşekkürler, evet efektleri biraz abartılı hale getirdim sunumlarda ama zaten parametrik olduğu için tamamen kontrol edilebiliyor. Zaten genelde bu tür efekt kullanımında bende ciddi bir açlık oluyor. Şeker düşükken yemeğe saldırmak gibi :)

@emarti
Çok teşekkürler :)

@matahari
Bunu sizden duyunca çok gururlandım hocam, çok teşekkürler.

@Alpyre
RGB offset'ten anladığım B sabitken R ve G'nin sağa sola ayrışması diye kabul ederek yanıt vereyim hocam. Evet var, bu efekt çok hafif kullanımda çok hoş bir retro etkisi oluşturuyor ve abartıla da biliyor. Şu video'nun başında bir müdahale yapıyorum bu parametreye: https://youtu.be/xktQPAezp6A

Bu etkiyle ilgili bende bir "abartmama" eğilimi var, o da chromatic abberation isimli özellikle kalitesiz lenslerin daha da belirginleştirdiği renkler arasındaki ışık kırma farklılığından kaynaklanan efekte çok benzemesi ve chromatic abbe'nin 3d sektöründe bir dönem neredeyse her çalışmada gerekli gereksiz uygulanması ve istismar edilmesi :) Güzel bir etki yaratıyor ama çok sıktı, ondan dolayı gereğinden az kullanmış olabilirim :)

@Ref
Tornado olayı kötü bantta da oluyor gibi geldi ama daha önce hiç odaklanmadığım bir etkiydi. Şans eseri bu projeyi geliştirirken referans olsun diye emektar betaya bir şeyler çekip geri kaydedince fark ettim ben de. Resident Evil 7'de ufak sekanslar olarak gameplay şeklinde uygulanmıştı ama efekt buradaki kadar vcr odaklı değildi.

Dot crawl olayına gelince. Derhal bir sonraki güncelleme iş listeme ekledim bile. Ben scanline kayması gibi algılamıştım bu olayı ama dot crawl'u araştırınca taşlar yerine oturdu. Hatta bu çalışmayı tamamlayınca hava atmak için telefondan bir video çekmiştim. Önce LCD monitörümde CRT uygulamalı görüntüyü çekip sonra dönüp gerçek CRT monitörde aynı görüntüye bakıyorum. Tabii gerçek CRT'de dotcrawl var HDMI --> Scart dönüşümü yüzünden :) İşin büyüsü bozuldu tabii o detayı yakalayınca. O yüzden yayınlamamıştım.

Bu arada doküman oluştuma işini tamamlamadım ama alelacele oluşturduğum bir efekt listesi var. Onu da paylaşayım.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2296
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Gerçek Zamanlı CRT/VCR Efektleri (Unreal Engine)
« Yanıtla #8 : 11 Aralık 2018, 15:52:42 »
Bu arada doküman oluştuma işini tamamlamadım ama alelacele oluşturduğum bir efekt listesi var. Onu da paylaşayım.

DÖkümante edince daha ciddi bir hava vermiş :D Eline sağlık.