Gönderen Konu: BATTRO [Batman Group] (Intro)  (Okunma sayısı 2183 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1467
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
BATTRO [Batman Group] (Intro)
« : 06 Şubat 2015, 14:40:35 »
Hadi yine iyisiniz! Yırttınız sürekli Batman Forever seyretmekten :)

Batman Group'dan demo değilse bile intro gelmiş.

Emek verenler: RHINO (CODE) , MAC (GFX) , McKlain (MUSIC)

Tüm CRTC tiplerinde(0, 1, 2, 3, 4) ve 64K ile çalışıyor.

Oy ve yorum için Pouet bağlantısı.

Battro

Not: İmaj dosyası ektedir.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2005
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: BATTRO [BATMAN GROUP] (Intro)
« Yanıtla #1 : 06 Şubat 2015, 14:48:11 »
yahu bu convert bir grafik ve kuru bir scroller sadece!

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1467
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: BATTRO [BATMAN GROUP] (Intro)
« Yanıtla #2 : 06 Şubat 2015, 14:49:19 »
yahu bu convert bir grafik ve kuru bir scroller sadece!
Size de yaranılmıyor kardeşim! Scroll texti oku bro.

Çevrimiçi witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 622
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #3 : 06 Şubat 2015, 15:00:15 »
Bu da release edilir mi yahu? Hala C64 ile yarışabilecek sunum ve kompozisyon profesyonelliğine ulaşamadılar. Bir kere grup adını değiştirmeliler, sanki 20-25 yıl önce bizlerin kullandığı abuk sabuk nick'ler, 'copyright' ve 'proudly presents' (!) mesajları gibi :)

Gerçi alco için ilaç gibi gelmiştir ;)

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1467
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #4 : 06 Şubat 2015, 15:33:28 »
Youtube linkini yeniledim. Belki bir daha bakmakta fayda olabilir.

Bu introdaki olay; görsellikten ziyade, kullanılan teknik açısından değerlendirilmesini gerektiriyor. Bu konuda topu matahari'ye atıyoruz...

Bu da release edilir mi yahu? Hala C64 ile yarışabilecek sunum ve kompozisyon profesyonelliğine ulaşamadılar.
Kaba taslak; CPC 3 milyon adet satmış desek, C64 ise 30 milyon adet satmış desek. Aynı oranlar günümüze de yansıyor işte. Bizde var 30 tane sağlam adam, sizde var 300 tane. O kadar da fark olsun yani. Ne diyeyim.

Alıntı
Bir kere grup adını değiştirmeliler, sanki 20-25 yıl önce bizlerin kullandığı abuk sabuk nick'ler, 'copyright' ve 'proudly presents' (!) mesajları gibi :)
Haklısın! Ama sanırım Retro duyguları körüklemek için Retro Tavırlar takınıyorlar.

Alıntı
Gerçi alco için ilaç gibi gelmiştir ;)
Gelmez mi!!! Ama ben en çok sizin adınıza seviniyorum. Kolay değil! Taaaaaa 2011 yılından beri Batman Forever'a maruz kalıyorsunuz :)

Çevrimdışı matahari

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 50
    • The Blog of Mert Börü
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #5 : 06 Şubat 2015, 22:27:43 »
Bu introdaki olay; görsellikten ziyade, kullanılan teknik açısından değerlendirilmesini gerektiriyor. Bu konuda topu matahari'ye atıyoruz...

Teşekkürler Alcofribas.

Bu intro'nun 2 çarpıcı özelliği var:

1.) Aynı anda "double buffer" ve "overscan" tekniklerini kullanmasına rağmen 64K'lık CPC464'de bile çalışabiliyor olması.

Konuyu biraz açalım... Amstrad CPC serisi bilgisayarların standart ekran hafızası 16K. Eğer bu intro'da olduğu üzere border'ı da ekran hafızasına katmak (overscan) isterseniz, o zaman 2 adet 16K'ya (toplam 32K'ya) ihtiyacınız var demektir. Görüntünün 50Hz flicker-free olabilmesi için double buffer gerektiğine göre, toplamda 2x32K=64K'ya ihtiyaç var. - İyi güzel de, 64K'nın tamamı ekran hafızası olarak kullanıldıysa, kod nerede? ;)

İşin sırrı şu; overscan yapmak için açtığınız 32K'nın sadece 24K'sını "o anki refresh sırasında" ekrana basabiliyorsunuz. "Geri kalan 8K bize yeter de artar!" diye düşünüyorsanız, acele etmeyiniz. Zira, geriye kalan boş 8K lineer değil! Overscan sayesinde ekrana basılan 272 adet raster'ın her birinin sonunda 8K/272=30 byte'lık boş bir alan kalıyor. Bu bağlamda, çalışan kodun 30'ar byte'lık parçalar halinde yazılması gerekiyor. Intro'nun takdir edilecek ilk yanı bu.

2.) 50Hz'de çalışan bu intro'da flicker-free olarak tazelenen alanın 16K olması.

Robocop'taki tekniğe benzer şekilde sadece PUSH/POP ile ekranın tazelendiğini varsaysak bile, -ki burada kullanılan teknik o değil-, fondaki müziğin getirdiği ekstra iş yüküne rağmen 16.384 byte'lık alanda dalgalanarak kayan yazıyı 1 saniyede 50 kez hesaplayıp ekrana basmak büyük cambazlık.

Özetle;

  • C64 ve benzeri 8-bit sistemlerin sahip olduğu "yetenekli" hardware video register'ların Amstrad'da olmaması,
  • Standart raster line display dışında video ile ilgili her işin Z80 tarafından yapılması zorunluluğu,
  • Amstrad camiasının çok küçük olması, dolayısıyla da yetenekli/ilgili coder sayısının yok denecek kadar az olması,

ilk bakışta basit gibi gözüken bu tür intro'ların, ancak 30 yıl sonra Amstrad'da ilk kez yapılabilmesinin nedenini sanırım açıklar ;)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2005
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #6 : 07 Şubat 2015, 13:55:38 »
Elbette asıl amaç amstrad scene'ine birşeyler eklemek. Bunu yaparken de teknik olarak fantastik birşeyler yapılıyor.

Bu scene işinin boku çıktığından beri artık sadece teknik yeterlilik günü kurtarmıyor. Commodore scene'i bu bakımdan z80 scene'ine birkaç gömlek giydirmiş durumda. c64 scene'inde artık sanatçılar var. Bizde sahneyi hala operatörler domine ediyor.

Bu intro bana şöyle geliyor:
100 katlı bir binanın en üst katından en alt katına merdivenleri kullanarak 3 dakikada inebiliyorum! Oleyyy!

Başarı için büyük çaba, durum incelemesi, strateji ve kusursuz bir kondüsyon gerekiyor. Fakat elde ne var? Merdivenlerde koşan bir adam. Pek de önemli değil, vaay dedirtmiyor. Ne olmuş, ben hergün beş kat çıkıp iniyorum, 1 dakika sürmüyor. Karşılaştırma absürd olsa bile ortadaki merdiven-insan çatışması günü kurtarmıyor. Zayıf bir dramatik vurgu noktası. Elbette merdiven inme sporu yapanlar bundan süper etkilenebiliyor, bunu göz ardı etmiyorum.

Tabii bu işler adım adım. Bu teknik birikim olmadan sanatsal birikime geçilemiyor. Yine de bir akademisyen olarak başka platformların birikimlerinden yararlanmanın o kadar da zor olmayacağını düşünmekteyim, bu etkiyi de batman forever demosunda görebiliyoruz aslında. Tam olgunlaşmamış da olsa dalında mis gibi duran bir meyve o.

Sonuç, madem bu şahane bir teknik başarı, şu scroller'ın üzerine konmuş batman grafiği ve tekrar kullanılmış olan batman group logosu biraz daha çalışılabilirdi. Yetenekli birine rica edilebilirdi.

Çevrimiçi witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 622
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #7 : 07 Şubat 2015, 14:18:02 »
Sonuç, madem bu şahane bir teknik başarı, şu scroller'ın üzerine konmuş batman grafiği ve tekrar kullanılmış olan batman group logosu biraz daha çalışılabilirdi. Yetenekli birine rica edilebilirdi.

Bir C64 veya Speccy grafikerine rica edebilirlerdi belki ama gururlarına yedirememişlerdir ;)

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1467
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #8 : 13 Şubat 2015, 12:47:24 »
20 sene geriden geldiğimiz için bunlar normal şeyler. Zamanla rayına oturur. Umarım!

Ama en azından, ortada "teknik olarak" konuşmaya değer birşeyler var.


Çevrimiçi witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 622
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #9 : 23 Temmuz 2017, 18:46:27 »

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2005
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #10 : 26 Temmuz 2017, 16:58:12 »
Grup, bir 'tech demo' mahiyetinde bir şeyler üretti yine;

http://www.cpcwiki.eu/forum/games/astonishing-and-enigmatic-pics-from-batmangroup!!/msg146743

http://www.youtube.com/watch?v=7n0dSB9-NEY

güzel, ellerine sağlık. 50fps scroll galiba. bir level de olsa full playable birşey yapsa da oynasak.

ultima 4 falan bekliyorum z80'e artık, bu mariolarla falan olmayacak :D

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2005
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: BATTRO [Batman Group] (Intro)
« Yanıtla #11 : 28 Temmuz 2017, 08:30:45 »
bu sırada c64 dünyası, işlemcinin aynı olmasından faydalanarak, super mario bros'u orjnal kod dissassembly'sinden recompile ederek c64'e taşımaya çalışmakta:

https://www.flickr.com/photos/95918666@N08/8754036704/

bence bu hali bile tamamdır: 80'lerde bundan çok daha kötü görünen oyunları günlerce oynamıştık.