Retrojen Forum
Dijital Sanat => Kodlama => Konuyu başlatan: Alco - 28 Mart 2020, 00:15:01
-
Malum günlerden geçerken belki evde biraz daha üretken olabiliriz. Pixel-art, müzik, kod, oyun artık bu günlere değin ne yaparsak bu başlıkta paylaşalım. Böylece ilerisi için güzel bir tek başlık olur.
-
Açılış benden olsun. Ve Covid19 SID.
https://csdb.dk/release/?id=189273
(https://csdb.dk/gfx/releases/189000/189273.png)
-
Ben de gerekli parçalar elimin altında olunca Commodore 64'e iki datasette bağlayarak (ya da tapuino datasette emulatörü) kaset kopyalamaya yarayan bu aparatı yaptım.
https://retrojen.org/pano/index.php?topic=1355.0
-
https://csdb.dk/release/?id=189375
Kafeste olunca üretkenlik artıyor
(https://csdb.dk/gfx/releases/189000/189375.png)
-
Ekte bir C64 yarış oyunu fikri için title screen denemesi var.
Sıfırdan yapılmış bir iş değil. Paint.net'te hazırladığım bir kolaj ile başladım, biraz sadeleştirdikten sonra Multipaint'e aktarıp oradan devam ettim. Bu haliyle özellikle arabanın çok plastik durduğunu düşünüyorum. Bu konuda pikselcilerin yorumlarına açığım. Sorun renk seçimlerinden mi kaynaklanıyor?
-
Korona günlerinde bir yeni proje daha, -mı geliyor acaba ?
(https://i.hizliresim.com/Coy28p.jpg) (https://hizliresim.com/Coy28p)
Uuuuu, yoksa bu PCB daha bugün Çin'den mi geldi? Çamaşır suyu, IPA, dezenfektan... (umarım) ;)
(https://i.hizliresim.com/KZcnep.jpg) (https://hizliresim.com/KZcnep)
Orada HD mi yazıyor? ...
-
Az once dilencilik yapan bir bedevi bulanigi yuzunden tepem atti, ben de actim soguk birami yudumluyordum. Serefe!
(https://i.imgur.com/pU0pzsK.jpg)
-
burda da benim süper gizli corona projem var
@eins in daha önce almayı başaramadığım HD520'sinin yeni sürümü müüü ?!??
@Attilan ın uyarılarıma kulak asmayarak hayatından boşa harcadığı 3-5 dakikanın bedeli miii?
@emarti nın pek de kimsenin duymadığı bir makine için ürettiği müzikler mii?
@yavuzg nin sahalara dönüşü yüzünden bunlar hep bak :D
-
Cocuklar kimse projelerinin pas gecildigini dusunmesin. Sadece yasadigimiz su durum sebebiyle gereginden fazla keyifsiz ve hatta ofkeliyiz. Hic kimsenin ortaya koydugunuz becerileri gormezden geldigi yok hatta bunlar icin mutesekkiriz. Su boktan gunlerde bile ufkumuzu genislettiginiz icin tesekkur ederiz.
-
@Ref herkesin kendi ohal'ini ilan etmesi gerektiği şu corona günlerinde, disk'te kal uyarılarına kulak asmayan onlarca sprite görüyorum ekranında!? Ancak zaruri hallerde en fazla 1 sprite'in etrafta koşturduğu donkey kong misali bir platformer beklerdim senden.
@Shax bilakis bu sıkıcı günlerde güzel bir bira ile ferahlamayı hatırlattığın ve alkoldeki vergiyi göz önüne alıp, bu zor günlerde devlet bütçemize katkı mesajı verdiğin için hem memnun oldum, hem de duruşunu takdîr ettim.
-
Corona günlerinin kafa dağıtma projelerinden biri daha. Henüz beta. CBM PRG Studio kullanırdım. Geliştiriciye birkaç öneri sundum. Dönüş yapmadı. Daha önceleri TR yazımı sırasında INX-İNX yada SEI-SEİ gibi kültür muhabbetleri için yazdığımda düzeltmişti. Dönüş yapmayınca kendin pişir kendin ye olayına giriştim. Sadece Kick Assembler destekli olacak. GitHUB'da testlerimi tamamlayıp yayınlayacağım.
[img width= height= alt=2020-04-03-14-46-12" border="0]https://i.ibb.co/QfhXjvJ/2020-04-03-14-46-12.png[/img] (https://ibb.co/L8Bvhd0)
-
Corona günlerinin kafa dağıtma projelerinden biri daha. Henüz beta. CBM PRG Studio kullanırdım. Geliştiriciye birkaç öneri sundum. Dönüş yapmadı. Daha önceleri TR yazımı sırasında INX-İNX yada SEI-SEİ gibi kültür muhabbetleri için yazdığımda düzeltmişti. Dönüş yapmayınca kendin pişir kendin ye olayına giriştim. Sadece Kick Assembler destekli olacak. GitHUB'da testlerimi tamamlayıp yayınlayacağım.
[img width= height= alt=2020-04-03-14-46-12" border="0]https://i.ibb.co/QfhXjvJ/2020-04-03-14-46-12.png[/img] (https://ibb.co/L8Bvhd0)
emarti bu süper görünüyor doğrusu. Kendi ideni kendin yap kulübüne hoş geldin diyorum :D
-
Ekte bir C64 yarış oyunu fikri için title screen denemesi var.
Sıfırdan yapılmış bir iş değil. Paint.net'te hazırladığım bir kolaj ile başladım, biraz sadeleştirdikten sonra Multipaint'e aktarıp oradan devam ettim. Bu haliyle özellikle arabanın çok plastik durduğunu düşünüyorum. Bu konuda pikselcilerin yorumlarına açığım. Sorun renk seçimlerinden mi kaynaklanıyor?
Ben bir tuhaflık görmedim, çizim güzel görünüyor. Ben pixelci değilim ama, sana tuhaf gelmesi hakkında fikir yürütürsem, çizim henüz tamamlanmadığı için öyle görünebilir.
Şu aşamada sana tuhaf gelmesinin sebebi, genel olarak negatif çizgilerin iyi sonuç vermemesi olabilir (yani arabada kullandığın tarzda koyu üzerine açık renkte çizgiler). Işığı düzgün ayarlanmış bir objede koyudan açığa bir skala olmalıdır. Yani karanlıklar, ortalar ve aydınlıklar. seninkinde sadece orta-aydınlık olunca eksik gibi gelmiştir. Eldeki palet ve sistemin sınırlamalarını düşününce bu iş kolay değil.
-
Bu da benden. Karantinada boş durmuyor, AGA çipsetini öğreniyoruz adlı çalışmam. :P
-
Offf optimizasyonun dibi...
-
Bu da benden. Karantinada boş durmuyor, AGA çipsetini öğreniyoruz adlı çalışmam. :P
haydaa bu ciddi mi ya :D
progress barları bile yapmışsın :D
bu da benim Sandbox JAM (https://itch.io/jam/sandbox-evde-jam) için karaladığım oyunumsu:
https://ref.itch.io/nu-orbit-chaos (https://ref.itch.io/nu-orbit-chaos)
Jam'in konusu "bu gece yıldızlar bir başka görünüyor" olduğu için gökyüzünde eyleşen birşeyler planladım, bu çıktı.
-
Kaneviçe çalışmalarıma bir yenisini ekledim ben de :) https://csdb.dk/release/?id=191221
(https://retrojen.org/pano/index.php?action=dlattach;topic=1356.0;attach=2510;image)
-
bu da benim Sandbox JAM (https://itch.io/jam/sandbox-evde-jam) için karaladığım oyunumsu:
https://ref.itch.io/nu-orbit-chaos (https://ref.itch.io/nu-orbit-chaos)
Jam'in konusu "bu gece yıldızlar bir başka görünüyor" olduğu için gökyüzünde eyleşen birşeyler planladım, bu çıktı.
Ya 5 güncük sürede nasıl yetiştiriyorsunuz bu kadar şeyi, aklım hiç almıyor. :o
-
Oyunu görürsen içinin o kadar dolu olmadığını görürsün. 5 gün de az bir saat değil ya, 30-40 saate tekabül ediyor. Hatta aslında oyunun buna çok yakın halini ilk 8-10 saatte tamamlamıştım. Orbit yakalamak ve yalalanan gezegeni orbitte tutmak için gereken hesaplar biraz kafamı yordu.
Lander ekranı zaten 4-5 saat sürmüştür en keyifli kısmı landscape generator kısmıydı. Hatta o 2d yüzeyi 3d ye çevirmek bir iki satır kodla mümkün güzel şeyler öğrendim yani.
-
Benim IDE65XX için uzun bir kodlama süreci oldu. Tüm simgeleri de kendim yapmaya karar verdim. Inkscape manyağı oldum. Henüz beta. Bakalım nasıl geri bildirimler olacak. Windows 10 32-64bit, MacOS (10.15.x) ve Linux (Ubuntu 19+) platformlarında test edebildim.
https://sites.google.com/view/ide65xx
https://github.com/emartisoft/IDE65XX
https://github.com/emartisoft/IDE65XX/releases
(https://lh3.googleusercontent.com/A__ZDR_2vNXdebyryxAFd65RdTV2Im6WTLAUzVo_fqzu6V_c1Z5i56Yep7KRAwVltniXyes=w16383)
-
Benim IDE65XX için uzun bir kodlama süreci oldu. Tüm simgeleri de kendim yapmaya karar verdim. Inkscape manyağı oldum. Henüz beta. Bakalım nasıl geri bildirimler olacak. Windows 10 32-64bit, MacOS (10.15.x) ve Linux (Ubuntu 19+) platformlarında test edebildim.
https://sites.google.com/view/ide65xx
https://github.com/emartisoft/IDE65XX
https://github.com/emartisoft/IDE65XX/releases
(https://lh3.googleusercontent.com/A__ZDR_2vNXdebyryxAFd65RdTV2Im6WTLAUzVo_fqzu6V_c1Z5i56Yep7KRAwVltniXyes=w16383)
UI da, simgeler de mükemmel (minimalizenin kıvamını tam tutturmuşsun). C64'çüler rağbet edecektir buna.
-
UI da, simgeler de mükemmel (minimalizenin kıvamını tam tutturmuşsun). C64'çüler rağbet edecektir buna.
Sağol @Alpyre. Yalnız 'Mükemmel' kelimesini kabul edemem :D
-
@emarti:
Eline sağlık. Çok güzel bir iş olmuş. Bir ara QT kurcalıyordun diye hatırlıyorum. GUI'yi QT ile mi yaptın?
-
Aynen Qt ile. C++ ile ilgili olmasa Qt bakasım gelmezdi. Aslında Qt'u yeni kurcalıyor değilim. Muhtemelen RAAT6 da Qt ile geliştirdiğim Android tabanlı mobil uygulamayı göstermiştim yemek sırasında oradan çapa oluşturmuş olabilir. Mobil uygulama için Qt'u yeni kurcalamaya başladım demiştim. Hafızana hayran kaldım @wizofwor
-
Benim IDE65XX için uzun bir kodlama süreci oldu. Tüm simgeleri de kendim yapmaya karar verdim. Inkscape manyağı oldum. Henüz beta. Bakalım nasıl geri bildirimler olacak. Windows 10 32-64bit, MacOS (10.15.x) ve Linux (Ubuntu 19+) platformlarında test edebildim.
https://sites.google.com/view/ide65xx
https://github.com/emartisoft/IDE65XX
https://github.com/emartisoft/IDE65XX/releases
(https://lh3.googleusercontent.com/A__ZDR_2vNXdebyryxAFd65RdTV2Im6WTLAUzVo_fqzu6V_c1Z5i56Yep7KRAwVltniXyes=w16383)
Çok güzel olmuş, derli toplu bir editör. Düşük çözünürlük devrinden gelme olduğumuz için fonksionun öne çıktığı bir ide. Qt benim de yıllardır takdir ettiğim bir modül, Nokia pert olmadan önce insanlığa böyle bir armağan bırakmıştı yıllar önce, hala gelişiyor olması çok güzel.
-
Ekte bir C64 yarış oyunu fikri için title screen denemesi var.
Sıfırdan yapılmış bir iş değil. Paint.net'te hazırladığım bir kolaj ile başladım, biraz sadeleştirdikten sonra Multipaint'e aktarıp oradan devam ettim. Bu haliyle özellikle arabanın çok plastik durduğunu düşünüyorum. Bu konuda pikselcilerin yorumlarına açığım. Sorun renk seçimlerinden mi kaynaklanıyor?
Abi acizane bir kaç önerim olabilir. Plastik gibi görünmesinin bence temel nedeni. Rengin tek tonda geniş alanlarda kullanılmasından kaynaklanıyor. Plastikler yumuşak malzemeler olduğu için renk tonları arasında keskin geçiş çok fazla yoktur. Ama metal renklerde renk tonları arası geçiş çok keskindir. Örneğin ekte bir görsel paylaştım. Arabanın ışık alan alanları çok açık bir mavi iken, gölgeleri çok koyu ton bir mavi olabiliyor. Birde hatlar çok keskin birbirinden ayrılıyor metal dokularda. Tam bu sert geçişlerin olduğu yerlere de belki biraz beyaz parlama (nokta şeklinde ) ekleyebilirsen metal etkisini daha da güçlendirebileceğini düşünüyorum.