Retrojen Forum

Dijital Sanat => Demoscene => Demoscene Ürünleri => Konuyu başlatan: Ref - 24 Nisan 2013, 09:18:17

Başlık: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Ref - 24 Nisan 2013, 09:18:17
Bu yıl Türk demoscene grubu Crescent'in 20. yılı. Bu vesile ile yurtta ve dünyada büyük kutlamalar yapılmasa da, kendi aramızda birşeyler yapıyoruz. Crescent köklü bir grup, kendi örf ve adetleri de var, ben de taze bir Crescent üyesi olarak yeni yeni tanımaya başlıyorum.

Geçen hafta Wisdom, bir süredir üzerinde çalıştığı 256byte introsunu yayınladı. 256byte içinde bir wolfenstein :D Biz Levent ile ne kadar, abi bu 256'ya sığmayacak, bak boşa kasıyorsun, gel bunu 1k yapalım falan diye köstek olsak da, Wisdom küçülttükçe küçülttü, amansızca ve defalarca denedi ve en son 350byte civarında olan introyu ölümcül bir vuruş ile hem biraz daha hızlandırdı, hem de 254 byte'a sığdırdı. Commodore demoscene'de de büyük ilgi topladı, commodore işlerinin merkezi olan csdb'de şu anda puanı 9.8'de.

Küçük bir harita içinde jostick kullanarak gezindiğimiz 3d raycaster motoru 254byte ile karşımızda, sözü Wisdom'a bırakıyorum:

1bir (1 block interactive raycaster)
(https://retrojen.org/pano/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FAjFnm7y.png%3F1&hash=686577da281910a2914e960261db977c)
Csdb: http://csdb.dk/release/?id=118194 (http://csdb.dk/release/?id=118194)
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=61298 (http://www.pouet.net/prod.php?which=61298)
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Alco - 24 Nisan 2013, 12:41:50
Ref bunun emu üzerinde sıkıntısı var mı yoksa yağ gibi akıyor mu? Sen gerçek donanım üzerinde de izledin mi? Sorun yok dersen emu ile bakacağım, ama bariz sorun varsa C64'ü kurmam ve diskete aktarmam lazım ki artık ne zaman yaparım bilemiyorum.
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Ref - 24 Nisan 2013, 17:06:28
1bir-alt olanı daha hızlı. Sonuçta bu intro c64 üzerinde raycast yapıyor. Bildiğin rendering işlemi. O sebeple bu hız bile güzel. Ama elbette, saniyede 2 fps falan çiziyordur. Hareketlerdeki basamak büyüklüğü alt sürümde daha büyük o yüzden biraz daha hızlı ilerliyor.
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Ref - 16 Mayıs 2013, 02:05:57
Crescent'in 1bir'i şu anda Slashdot anasayfasında "Interactive Raycaster For the Commodore 64 Under 256 Bytes" başlığı ile haber oldu.
http://slashdot.org/ (http://slashdot.org/)

Anasayfadan kaybolduğunda şu sayfadan ulaşılır:
http://tech.slashdot.org/story/13/05/15/1913222/interactive-raycaster-for-the-commodore-64-under-256-bytes (http://tech.slashdot.org/story/13/05/15/1913222/interactive-raycaster-for-the-commodore-64-under-256-bytes)
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Ref - 14 Ocak 2014, 23:09:52
Birileri Pouet.net'te 2013 içerisinde glöp oranına göre ilgi gören demolar listesi çıkarmış,

http://www.pouet.net/topic.php?which=9734&page=1#c464464 (http://www.pouet.net/topic.php?which=9734&page=1#c464464)

Buna göre Crescent'in 1bir'i tüm ürünler içinde sekizinci ve c64 kategorisinde birinci görünüyor. Beynine sağlık Wisdom!
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Wisdom - 14 Ocak 2014, 23:29:33
Eksik olma Ref, burasi guzel bir 1bir blog'u gibi olmus. :-) Dilerim baska arkadaslara da bir sekilde ilham kaynagi olur ve bizden bu tip isler cikmaya devam eder. Bizim bu adamlardan asagi kalir yanimiz yok, sadece oturup ciddi sekilde hakkini vererek ugrasmak gerekiyor diye dusunuyorum.
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: nightlord - 14 Ocak 2014, 23:32:49
Tam bir Wisdom klasiği. Süperliği detaylarında gizli. Ayrıca bize C64 kernali içinde dolaşma şansı veriyor :) yalnızca C64 kategorisinin değil tüm kategorilerin başı olmalı bana göre. Hatta "best tech achievement" dalında scene.org üyesi olmalı (ve kazanmalı). Bunu takip edelim bir noktada önerileri almaya başlarlar ihtimalen.
Başlık: Ynt: Crescent'in "1bir"i
Gönderen: Wisdom - 11 Şubat 2014, 11:33:40
Nightlord, cok sagol abi, boyle dusunuyor olmandan bile onur duydum. Gecen gun Ref ile de konusuyorduk; sanirim bu Scene.org Awards olayi yapilmiyor artik. Ama dedigim gibi, buna yakistirmaniz bile onur verici, cok sagolun.

Kernal'in icinde dolasma konusunda aklimda bir sey daha var yapmak istedigim, bakalim zaman bulabilirsem bu sene icinde yapmaya calisacagim. :-)