Retrojen Forum

Dijital Sanat => Kodlama => Konuyu başlatan: Ref - 26 Mayıs 2011, 10:32:33

Başlık: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: Ref - 26 Mayıs 2011, 10:32:33
Hayır bu yeni bir "enlarge your pixel" spam maili değil. Microsoft ve Hebrew Üniversitesinin bir icadı son derece kaliteli bir upscaling metodu. Emülatörlerde yakında boy göstereceğini inanıyorum.

(https://retrojen.org/pano/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg9.imageshack.us%2Fimg9%2F8396%2Fa9096bfe24f446ca9ccf112.png&hash=523347d6a816c23d4780ed5de8b2e483)
Bakınız sonuca, gayet etkileyici.

Şimdi hepiniz eminimki hqx ve sai'den haberdarsınızdır. ya da bkz. http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_art_scaling_algorithms (http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_art_scaling_algorithms)

Geçmişe bakalım, Bir çok platforumda bu metodlarla büyütme yapılıyordu. Bu tekniği ilk bulan adam lucasarts oyunlarını daha yüksek çözünürlüklü mac makinelere port etmek için kullanan Eric Johnston idi. Çok basit bir teknik, ama mükemmelliği basitliğinden geliyor olmalı. Johnston'un işinin üzerine biraz daha komplex olan ama temelde aynı tekniği kullanan hqx, sai ve eagle metodları oluşturulmuş, yaygın olarak kullanılıyor. Hatta kaynak kodları nette isimsiz olarak geziyor. Ne kadar aradıysamda ne lisans, ne yazarları hakkında hiçbir bilgiye ulaşamadım. Bu konuda birkaç akademik yayın bulunmasına karşın, kodları kimlerin yazıp dağıttığını bilen pek adam yok. Sonuçta aynı kodu birçok emülatörün repositorysinde görebilirsiniz. Büyük olasılıkla public domain oalrak dağıtılmış. Son olarak bu konunun üzerine giden ve güzelce açıklayan bir siteyi ziyaret edin mesela: http://www.hiend3d.com/hq2x.html (http://www.hiend3d.com/hq2x.html)

Fakat bu metodların büyük problemi büyütmenin sadece 2 kat ile ve sadece 2 kat olarak sınırlı olmasıydı. Eğer daha da büyütmek isterseniz algoritma zaten çıktısı alınmış (büyütülmüş) görüntü üzerinde tekrar çalıştırılıyordu. Fakat hxq, sai ya da eagle girdi için her zaman bir pixel art bekliyor ve antialias bir çıkış verirken, daha fazla büyütmek için aynı algoritmayı antialiaslı bir görüntü üzerinde tekrar çalıştırmak, kötü sonuç veriyordu.

Konumuza gelelim, yeni algoritma çok daha oval hatlar üretmekle beraber, köşeleri de gayet iyi tesbit ediyor ve keskin uçları da güzel yaratıyor. Ayrıca hangi bölgeleri antialias hangi bölgeleri smooth yapacağını da güzel tahmin ediyor. Ama en güzeli istediğiniz büyüklüğe çıkarabiliyorsunuz.

şimdilik makaleye giden linkler çalışmıyor, google cache adresini vereyim:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:15iKIgSAkDwJ:johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf+http://johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf&cd=1&hl=es&ct=clnk&gl=es&client=firefox-a&source=www.google.es#3 (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:15iKIgSAkDwJ:johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf+http://johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf&cd=1&hl=es&ct=clnk&gl=es&client=firefox-a&source=www.google.es#3)

Bu makalenin kendisi: http://johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf (http://johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf)

Bu da ilgili haber başlığı:
http://www.boingboing.net/2011/05/25/converting-pixel-art.html (http://www.boingboing.net/2011/05/25/converting-pixel-art.html)

Son olarak, evet, evde 1920x1080 bir monitör kullanıyorum. Bu tür icatlara bir hız gelse iyi olur yoksa pul kadar bir emülatör ekranı ya da kafam kadar pixellerle boğuşmam gerekecek.
Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: Shax - 26 Mayıs 2011, 14:00:58
 Sonuc hakikaten cok etkileyici. Daha dun gece "retro icin masa uzerinden crt tutmak baydi" diyordum. Hatta bu baymanin tek sebebi tam ekran dusuk cozunurluklu uygulama kullanmak istedigimde lcd' nin uyguladigi etkisiz interpolasyon yontemi. Keske lcd monitorlere entegre etseler bu goruntu iyilestirme algoritmasini.

 Tabii sen yine de bir 4:3 al.  Hatta retrocunun dostu bir "Dell UltraSharp 2007FP" al. Baglanti cesitliligi ve goruntu kalitesi cok iyidir.
 
 Repository canini senin.
 

 
 
Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: Ref - 26 Mayıs 2011, 15:28:57
Tabii sen yine de bir 4:3 al.  Hatta retrocunun dostu bir "Dell UltraSharp 2007FP" al. Baglanti cesitliligi ve goruntu kalitesi cok iyidir.

Ya bunun 24inçi daha bi şekilliymiş. Ama hdmi neden yok yahu.. o kadar eski de sayılmaz. 2006'da hdmi vardı?! üzüldüm hani... Ama peşine düşeceğim... Kısmetse yaz sonu.
http://forum.donanimhaber.com/m_46233725/tm.htm (http://forum.donanimhaber.com/m_46233725/tm.htm)

http://www.donanimhaber.com/diger/haberleri/dell%27den-24-inc-yeni-lcd-monitor-2407wfp-hc.htm (http://www.donanimhaber.com/diger/haberleri/dell%27den-24-inc-yeni-lcd-monitor-2407wfp-hc.htm)
Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: Shax - 26 Mayıs 2011, 16:03:49
 Abi formulu veriyorum :

 LX Dual Side-by-Side Arm + 4:3 IPS + 16:9 IPS.

Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: Ref - 27 Mayıs 2011, 00:34:56
http://easy-iphone-unlocking.com/download/pixel.pdf (http://easy-iphone-unlocking.com/download/pixel.pdf)

makalenin mirror'u bulundu da ekliyim dedim...
Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: Ref - 01 Haziran 2011, 20:46:18
Bu tekniğin sonucu aşağıda görünüyor:

http://www.youtube.com/watch?v=o2Fd-4NzB0w# (http://www.youtube.com/watch?v=o2Fd-4NzB0w#)


Gasman'in bir mesajından araklayarak bir tweet (http://twitter.com/#!/supersole/status/75595693510754304) geçeyim,
"That depixelizer makes classics look like poor remakes in Flash"
Yok ya o kadar kötü değil :D

Ayrıca tekniğin detayıyla incelendiği bir web sayfası microsoft web sitesinde mevcutmuş:
http://research.microsoft.com/en-us/um/people/kopf/pixelart/supplementary/ (http://research.microsoft.com/en-us/um/people/kopf/pixelart/supplementary/)

Dikkatimi çekti de, özellikle karşılaştırma tablosunda fark ediliyor, bu yeni teknik ilk keşfedilen EPX tekniği ile neredeyse aynı sonuçları veriyor, tek farkı köşelerin diagonal değil de, oval olması. Buraya  (http://research.microsoft.com/en-us/um/people/kopf/pixelart/supplementary/multi_comparison.html)tıklayarak farklı metodları karşılaştırabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: wizofwor - 02 Ocak 2014, 09:25:55
"That depixelizer makes classics look like poor remakes in Flash." altına imzamı atacağım bir söz. Pixelsiz pixel art mı olur? Bu tip iyileştirme algoritmalarını hiç kullanmadım. Her zaman 2x, olmadı 4x'le pixelleri büyütüp kullanmayı tercih ettim.

Tam ekran olayına hiç girmiyorum zaten. 21" çok büyük geldiği için güncel oyunları dahi pencere içinde oynuyorum.

Grafik iyileştirme hususunda şapka çıkaracağım TV efekti sağlayan uygulamalar olur. Sanıyorum zaten VICE'ın içinde var böyle bir hadise.
Başlık: Ynt: Yeni bir pixel büyütme algoritması
Gönderen: witchdoktor - 06 Ocak 2014, 14:21:17
Bu konulara meraklı biri olarak Ref'in bu mesajı beni ateşledi ve konuyla ilgili hoşunuza gidebilecek bazı kaynaklar buldum.

Vectorization of Pixel Art, Christian Loos.
http://www.multimedia-computing.de/mediawiki/images/3/37/Diploma_Thesis-ChristianLos.pdf (http://www.multimedia-computing.de/mediawiki/images/3/37/Diploma_Thesis-ChristianLos.pdf)

Emulating video game consoles, Luke Zapart.
http://lukezapart.com/EmulationThesis.pdf (http://lukezapart.com/EmulationThesis.pdf)