Retrojen Forum
Dijital Sanat => Dijital Oyun => Konuyu başlatan: nightlord - 14 Aralık 2015, 04:27:39
-
Efendim bir ludum dare'de daha sizlerle birlikteyiz. Nightlord yine kafasinda yapmak istedigi oyun mekanigini yapip bunu zorla temaya uydurmaya calistigi bir oyunla karsinizda. baya zevkli gecti bu LD.
http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-34/?action=preview&uid=1146 (http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-34/?action=preview&uid=1146)
https://www.youtube.com/watch?v=le1isSiGP-E (https://www.youtube.com/watch?v=le1isSiGP-E)
-
nightlord, müzik için lmms mi kullandın?
-
Başka bir jamvari çalışmanın başka bir oyunu için debelendiğimden ben katılamadım bu seferde. Ama senin oyun pek tatlı olmuş abi. Özellikle müziğe bayıldım. Böyle Might&Magic6-7'nin şehir içinde gezinirken çalan dinlendirici müzikleri tadında.
-
nightlord, müzik için lmms mi kullandın?
Lmms'in ne oldugunu bile su anda ogrendim. Ben muzik yaparken Reaper (http://reaper.fm (http://reaper.fm)) kullaniyorum. Ama benim muziklerde bence urune en cok etki eden hangi DAW yazilimini kullandigimdan cok, hangi ses kutuphanelerini kullandigim. East West Composer Collection diye bir urune bundan 3-4 yil once bir kampanya zamani nispeten tuzlu bir miktar bayilip 7 kutuphane birden almistim (1TB harddisk ile gelmisti). Tam aynisi simdi yok ama yaklasik soyle birseydi:
http://www.soundsonline.com/CCC3-GOLD (http://www.soundsonline.com/CCC3-GOLD)
-
Böyle Might&Magic6-7'nin şehir içinde gezinirken çalan dinlendirici müzikleri tadında.
Ouuvvv bu buyuk iltifat oldu :) cok saolasin. Ben Might and Magic serilerinin kendilerini cok oynamasam da soundtracklerini cok sever ve dinlerim.
-
Ragnor'un da dediği gibi oyunun müziği dikkat çekici.
East West Composer Collection diye bir urune bundan 3-4 yil once bir kampanya zamani nispeten tuzlu bir miktar bayilip 7 kutuphane birden almistim (1TB harddisk ile gelmisti). Tam aynisi simdi yok ama yaklasik soyle birseydi:
http://www.soundsonline.com/CCC3-GOLD (http://www.soundsonline.com/CCC3-GOLD)
Bir kaç haftadır lmms dediğim yazılımın generatorleriyle, kısıtlı sample veritabanıyla basit müzikler yapmaya uğraşıyorum. Oyun için yaptığın müziği dinleyince, lmms gibi bir şey kullanıyorsan bir kaç trick alayım dedim :D
Verdiğin bağlantıdaki koleksiyonlar harika. Şu an demolarını dinliyorum, 2,238 enstrumanlık prodüksüyon kalitesinde koleksiyona 800$ demiş, müzik üretebileceğimi bilsem gözüm kapalı alırım. Neyseki acemiler için GOLD koleksiyonun student/teacher abonelik sürümü var ve aylık 15$
Koleksiyon hakkında bilgilendirdiğin için teşekkür ederim :)
-
Benim sahsi fikrim, hangi DAW'i kullandiginin cok onemli olmadigi. Belli kalitenin ustundeki her daw is gorur. lmms de gayet yeterli gorunuyor. yeter ki VST plugin destegi olsun. Asil onemli olan kullandigin vst'ler.
Biraz yaptigin muzik janra'sina da bagli. Daha synthesizer/electronica sesler icin free veya cok ucuz olan hayli kaliteli seyler bulunabiliyor (yalniz free VST'ler bazen cok iyi yazilmamissa DAW yazilimini cokertebiliyor dikkatli denemek lazim). Eger benim gibi daha senfonik seslere kayiyorsan, ben kaliteli ve ucuz/bedava senfonik sesler bulamamistim aradigimda (belki simdi vardir). O zaman Drey'in onerisi ile Eastwest'e yonelmistim. O zaman Hollywood Strings/Woodwinds/Brass yoktu (ya da vardi ama cok pahaliydi).
Yani demem o ki. lmms buyuk olasilikla isini gorur. eger tekno/elektronika yapiyorsan ozellikle icinden cikanlar veya bulabilecegin free vst'ler ile cook yol katedebilirsin. Ondan sonra bakarsin daha fazla yatirim yapmak isteyip istemeyecegine.
-
Oyunu ben de facebook'ta görmüştüm ilk ve aynı şeyi düşünmüştüm, müzik oyunu ezmiş geçmiş :D
Hatta şu anda tekrar dinlemekteyim, Ragnor'a katılmamak elde değil.
Oyun bir önceki shootemup-labirent oyununu hatırlatması bir tesadüf değildir herhalde. Kaynak kodunu eklemiş olman harika olmuş, sistemimde kurulu değil deneyemedim, vc++ express ile derleyebilir miyiz acaba?
Ben henüz ludumdare katılımı yapmış değilim, tıpkı ragnor gibi, yılbaşına yetiştirmeye çalıştığım multicolor bir spectrum oyunu var, son 10 gündür tüm/kısıtlı boş vaktimi ona ayırıyordum ama RAM bitti lanet olsun :D Daha oyunda en az 3-4kb yer lazım. Oyun bir madencilik oyunu ve harita datası (48x160'lık bir tilemap) yaklaşık 8kb tutuyor. Multicolor olduğu için grafik datası da kallavi bir 20K tutuyor. Tilemap datasını küçültmenin bir yöntemini de bulabilmiş değilim. Oyunu 48k'ya sığdırma çabalarım sürmektedir. Müziği geçtim, tüm indeksli değişkenleri ultra compact hale getirdim 300byte kazanacağım diye :D
Sığdıramazsam 128k'ya taşacağım mecburen ya da bazı özellikler olmayacak. Hah bu "bazı özellikler olmayacak" cümlesini yazarken kendimi ocean'ın bodrum katında bir arcade conversionu ile uğraşmakta olan (odanın adını matahari söylemişti, şimdi aklıma gelmedi) zavallı bir programcı gibi hissettim :)
Bu arada, yahu bu Ludum dare ne ara böyle devasa bir organizasyon oldu? Önce minicik bir compo iken ikinci baktığımda 2000 entry falan vardı (http://sol.gfxile.net/ldcharts/), bu sefer 3000 olmuş, çılgınca büyüyor, oylama imkansız hale geldi, neyse oyun gönderirsek tanıdıklara oy verip kapatıcaz mevzuyu galiba :D
Müzik işine iyi yüklenilmiş, bu da bir oyun için 4 günde halledilmiş bir müzik:
https://soundcloud.com/rahtainka/congratulations (https://soundcloud.com/rahtainka/congratulations)
diğerleri:
https://soundcloud.com/tags/ludum%20dare (https://soundcloud.com/tags/ludum%20dare)
-
Oyun bir önceki shootemup-labirent oyununu hatırlatması bir tesadüf değildir herhalde. Kaynak kodunu eklemiş olman harika olmuş, sistemimde kurulu değil deneyemedim, vc++ express ile derleyebilir miyiz acaba?
evet grafiklerdeki tile sprite ile background sprite yeterince farkli degil eski oyundan. aslinda daha sonra background'u daha zenginlestirmeyi ve paralax eklemeyi dusunuyorum ama simdilik boyle. vc++ ile derleyebilirsin. Ben sahsen vc++ express 2010 kullaniyorum zaten.
Ben henüz ludumdare katılımı yapmış değilim, tıpkı ragnor gibi, yılbaşına yetiştirmeye çalıştığım multicolor bir spectrum oyunu var, son 10 gündür tüm/kısıtlı boş vaktimi ona ayırıyordum ama RAM bitti lanet olsun :D Daha oyunda en az 3-4kb yer lazım. Oyun bir madencilik oyunu ve harita datası (48x160'lık bir tilemap) yaklaşık 8kb tutuyor. Multicolor olduğu için grafik datası da kallavi bir 20K tutuyor. Tilemap datasını küçültmenin bir yöntemini de bulabilmiş değilim. Oyunu 48k'ya sığdırma çabalarım sürmektedir. Müziği geçtim, tüm indeksli değişkenleri ultra compact hale getirdim 300byte kazanacağım diye :D
Sığdıramazsam 128k'ya taşacağım mecburen ya da bazı özellikler olmayacak. Hah bu "bazı özellikler olmayacak" cümlesini yazarken kendimi ocean'ın bodrum katında bir arcade conversionu ile uğraşmakta olan (odanın adını matahari söylemişti, şimdi aklıma gelmedi) zavallı bir programcı gibi hissettim :)
siddetle ld'ye katilmani tavsiye ederim. En azindan bir kere. spectrum oyunu icin bol sans. aklima gelen yer kucultme trikleri:
- belki grafik datasindan bazi tile'lari azaltabilirsin. ayni tile bitmap'i kullan ama farkli renkler kullan gibi.
- belki bazi tilelar (belki butun tilelar) bir eksende simetrik olabilir. o zaman tile cizen kodda bir degisiklik yapip tile bitmap datasini yariya indirebilirsin
bunlar senin oyununa uyar uymaz onu bilemiyorum tabi.
Bu arada, yahu bu Ludum dare ne ara böyle devasa bir organizasyon oldu? Önce minicik bir compo iken ikinci baktığımda 2000 entry falan vardı (http://sol.gfxile.net/ldcharts/), bu sefer 3000 olmuş, çılgınca büyüyor, oylama imkansız hale geldi, neyse oyun gönderirsek tanıdıklara oy verip kapatıcaz mevzuyu galiba :D
Sorma boku cikti. oylama, puan, yarisma falan bolumlerini ben bu sefer tamamen sallamis durumdayim. normalde baskalarinin oyunlarini rate ettikce senin oyunlarin da rate ediliyor. ama cok emek istiyor. ben bu sefer rate etmiyorum. rating de almiyorum. zaten sonuclar da cok bi ise yaramiyor. onemli olan oyunu 48 saatte yapma macerasi.
Müzik işine iyi yüklenilmiş, bu da bir oyun için 4 günde halledilmiş bir müzik:
https://soundcloud.com/rahtainka/congratulations (https://soundcloud.com/rahtainka/congratulations)
diğerleri:
https://soundcloud.com/tags/ludum%20dare (https://soundcloud.com/tags/ludum%20dare)
Evet ozellikle compo degil de jam ayaginda, takim calismasi yapan ekipler dedike bir muzisyen barindiriyor. Ya da bazen fiziksel olarak bir grup insan bir araya gelip live ludumdare meetup yapiyor. o zamanlarda ortama muzisyenler gelip 3-4 takima muzik yapabiliyor.
Benim gibi compo yapanlar bu avantajlardan faydalanamiyor ne yazik ki. ayni anda kod, grafik ve muzik icin 48 saat oldugu icin, benim muzik butcem genelde 1.5 - 2 saat oluyor. neyse ki, yukarida bahsettigim ses kutuphaneleri ve biraz temel orkestrasyon bilgisi ile kulaga yeterince profesyonel gelen (yalan tabi) yaklasik 1 dakikalik loop'u o kadar zamanda yapabiliyorum. Bir onceki oyunda ayni muzikte 2-3 track degistirerek iki muzik elde etmistim. bir menu muzigi + bir in game muzik. Bu oyunda kompozisyon o trige el vermedi.
-
siddetle ld'ye katilmani tavsiye ederim. En azindan bir kere. spectrum oyunu icin bol sans. aklima gelen yer kucultme trikleri:
- belki grafik datasindan bazi tile'lari azaltabilirsin. ayni tile bitmap'i kullan ama farkli renkler kullan gibi.
- belki bazi tilelar (belki butun tilelar) bir eksende simetrik olabilir. o zaman tile cizen kodda bir degisiklik yapip tile bitmap datasini yariya indirebilirsin
bunlar senin oyununa uyar uymaz onu bilemiyorum tabi.
Aslında süper fikirler ama multicolor yaptığım için raster beam ile yarışıyorum, tile dataları müthiş bir timing ile yapılmak zorunda, şimdi yeniden hesaplamam mümkün değil tüm baskı kodunu. Baştan aklıma gelseymiş iyi olurmuş tek bir tile 64byte yer kaplıyor. Ama bu fikri Einar'a önereceğim.
Yani uymadı ama tüm dataları arada boşluk bırakmayacak şekilde dizdim, string'leri dinamik hale getirip heap'e aldım, loader'ı olabildiğince kısalttım, basic'i loader'ı taşıyan 20-25 byte hariç overwrite ettim, ve ~1KB yer açtım, en azından oyuna asansörleri ekleyebilirim. Aslında haritayı sıkışırsam 1kb küçültebilirim, ama işte o zaman iyice zxspectrum oyunu gibi oluyor yahu, 1kb demek 12 ekran fazla explore etmek demek (şu anda 96 ekran varmış be, gayet iyi :D ) Neyse sesli düşünme moduna geçtim yine.
Bu arada oyundaki metinler 2kb'tan fazla tutuyor, olmadı cümleleri kısaltıcam :D
-
Ya işte şu son 2-3 senedir Jam'ler çok popülerleşti, sayıları o kadar arttı ki takip edebilmek için siteler açtı insanlar. Ludum Dare'de en eski en köklülerinden biri ve bu popülerleşme döneminde notch falan katıldı bi ara, yani eskiden de katılıyordu aslında da minecraft ile ünlendikten sonra ki bi katılışında işte onun ünü bayağı haber değeri yarattı ludum dare için. ondan sonra iyice aldı başını gitti ludum dare, hele ki şu jam kategorisi gelip kısıtlamalar azaltılınca bayağı kolaylaştı isteyen herkesin katılabilmesi. yoksa eskiden net 48 saat idi, base frameworkler falan hariç oyuna dair herşey from scratch olmalıydı, herkes tek başınaydı, oyun bittiğinde kodunu açman gerekiyordu falan fişman. herkesin sıcak bakmadığı çok daha katı kuralları vardı eski güzel günlerde. şimdi de eğlenceli ama işte çok kalabalık, yine de ilk uygun fırsatta tekrar katılasım var.
Sprectrum oyunu iyiymiş abi ya, merakla bekliyorum sonucu, hatta screenshot falan paylaşabilirsen ne ala :)
-
Sprectrum oyunu iyiymiş abi ya, merakla bekliyorum sonucu, hatta screenshot falan paylaşabilirsen ne ala :)
Şu anda placeholder grafikler var, yani grafik işine yüzesel olarak giriştim. Panel falan yok (yani haritayı, status bilgilerini çerçeveleyen arkaplan grafikleri yok), şu anda sadece oyunu (ki aslında bir demake) ram'e sığdırmaya çalışıyorum, hesapta oyunu geliştirecektim ama şu anda fontları bile değiştirecek ram yok, bu kadar sıkışacağımı düşünmemiştim hiç :D Belki grafik işini başkasına yıkarım, yılbaşına yetişse süper olacak.
-
Kendime Not:
-Linkleri incele! Bunu yapmadan sakın "dostum eline sağlık" türü hoş ama boş bir mesaj yazma ve böyle yaparak başlığı kirletme!
Hımm düşündüm de... Bunu da yazmasam olurdu sanki... Olsun... Bir ben var bende benden içeri gibi oldu...
http://www.youtube.com/watch?v=quXUx-pzptI (http://www.youtube.com/watch?v=quXUx-pzptI)
-
Mevzu bu başlıkta hayli ilerlemişti sıfırdan başlık açmak garip olur diye buraya yazayım. Oyun müziği, şu, bu diye gezinirken http://www.dskmusic.com/ (http://www.dskmusic.com/) isimli bir VST membaına denk geldim. Adam 690 enstrumanlık seti 25 USD gibi bir fiyattan satılıyor.
LMMs'in sık sık göçmesini fırsat bilip nightlord'un Reaper'ını 60 gün trial deneyeceğim. Bakalım neler öğreneceğiz.
-
hayirli olsun. LMMS, gocme ve VST deyince ben uyarimi tekrar yapayim. Ortamlarda hatali yazildigi icin gocen (ve daw'i da gocerten) cok fazla free VST var. yasadigin gocmelerin lmms kaynakli olup olmadigini anlamak icin de reaper'da ayni vst'leri denemek iyi bir yaklasim olacaktir. Ancak problemin vst kaynakli olabilecegini tekrar hatirlatayim dedim.
reaper'in deneme surumu eskiden 60 gun sonrasinda da calismaya devam ediyordu (sadece basta bi register olsaydiniz keske falan gibi bi mesaj cikiyordu). Onu degistirmisler mi acaba. Ama zaten o nokta gelmeden cok once insan "helal olsun size 60 dolar" diyor genelde.
-
Reaper Mania isimli youtube kanalındaki bir seri videoyla arayüzü anlamaya çalışıyorum. Şimdiye kadar gördüklerim ve yaptığım bir kaç deneme harika. Gerçek zamanlı efekt uygulama, crossfade, temiz arabirim, performans vs. vs.
LMMs'nin yanında acayip temiz ve profesyonel izlenimi veriyor. Henüz VST'leri deneyemedim, sorun çıkaran olursa ayıklayıp öyle devam edeceğim.
Bu arada http://www.spitfireaudio.com (http://www.spitfireaudio.com) adresinde de çok acayip orkestral malzeme var.
-
reaper'in cila miktari gercekten iyi. ben 3 kusur bir versiyonu almistim. 4 kusurun sonuna kadar geldim o lisansla. hic sorun yasamadim 5-6 yil boyunca. icinde gelen efektler bile hayli iyi.
spitfire albion'un sample muziklerini dinliyorum. cok iyi geliyor kulaga. Tabii bi de cok usta adamlar kullaniyorlar bu tip isler icin. Ben alsam o kutuphaneyi boyle duyulacak mi :)
-
Denemeden bilemeyeceğiz. :)
https://www.youtube.com/watch?v=BVuax7YfWmw (https://www.youtube.com/watch?v=BVuax7YfWmw)
(not:Oblivion'un müziklerini Skyrim'e tercih ederim.)