Retrojen Forum

Retro Sistemler => Amiga => Konuyu başlatan: Ref - 26 Şubat 2020, 20:38:39

Başlık: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 26 Şubat 2020, 20:38:39
KK/Altair'in kodlama projesi olan bir doom klonu. Site üyelerimizin hepsi görmüştür mutlaka ama burada @codewarrior sayesinde amiga kodlamadan bahsettik son günlerde, @Alpyre 'nin de benzer projesi vardı, bir yine de buraya bir link bırakalım.


Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Shax - 26 Şubat 2020, 23:21:34
Yasasin! Artik Amiga batmak zorunda degil.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: 68k - 27 Şubat 2020, 11:56:44
Hangi turbo kartlar lazim, kac haneli maliyet :)
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Alpyre - 27 Şubat 2020, 20:13:45
Hangi turbo kartlar lazim, kac haneli maliyet :)

Stok A500 performansı videodaki... benim projede 4 renk (2 bitplane) kullanmış, bir sürü de kısıtlama yapmıştım 3-5 fps'yi pek aşamamıştım. A1200'de sağlam bir turbo kart gerektiren AlienBreed bile tam ekranda pikselleri 6x6 kullanıyor (yani çözünürlük 50'ye 40). Bu demoda pikseller 1x1 görünüyor. Bu arkadaş ne yaptı, nasıl yaptı aklım almıyor. Bir de WAD formatı kullanıyor. Yani BSP ağacı falan taranıyor. Çok sağlam coding trickler dönüyor orada, öyle böyle değil, çok fena.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 27 Şubat 2020, 22:34:02
Bu demoda pikseller 1x1 görünüyor. Bu arkadaş ne yaptı, nasıl yaptı aklım almıyor. Bir de WAD formatı kullanıyor. Yani BSP ağacı falan taranıyor. Çok sağlam coding trickler dönüyor orada, öyle böyle değil, çok fena.
O kadar derin optimizasyona bile aldığı fps 13.
Alpyre, sonuçta sen kodu yanlış hatırlamıyorsam AMOS ile prototiplemiştin ve 3-5 fps almıştın. Onu saf asm ile yazdığında o fps 10 civarına çıkacağı kesin gibi.

yeni gelen arkadaşlar için yeniden hatırlayalım, Alpyre'ninki çok güzel bir projeydi:
https://retrojen.org/pano/index.php?topic=1083.msg9339#msg9339

@codewarrior da ilgilenebilir, amiga kodlayabilen insanlar bir araya gelsin.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: 68k - 27 Şubat 2020, 23:09:06
Hangi turbo kartlar lazim, kac haneli maliyet :)

Stok A500 performansı videodaki... benim projede 4 renk (2 bitplane) kullanmış, bir sürü de kısıtlama yapmıştım 3-5 fps'yi pek aşamamıştım. A1200'de sağlam bir turbo kart gerektiren AlienBreed bile tam ekranda pikselleri 6x6 kullanıyor (yani çözünürlük 50'ye 40). Bu demoda pikseller 1x1 görünüyor. Bu arkadaş ne yaptı, nasıl yaptı aklım almıyor. Bir de WAD formatı kullanıyor. Yani BSP ağacı falan taranıyor. Çok sağlam coding trickler dönüyor orada, öyle böyle değil, çok fena.

stok a500'den sonrasını anlamadım ama o kısım yetti, hakkaten acayipmiş.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 27 Şubat 2020, 23:20:55
stok a500'den sonrasını anlamadım ama o kısım yetti, hakkaten acayipmiş.
di mi ya :)

Bir de narco police aklıma geldi. Bir dönem sprite scaling ile 3D'msi görseller yaratıyorlardı. Güzel de görülüyordu, en güzel örneği SEGA'nın Rad Mobile (https://youtu.be/MMs7eeleDjA?t=277) idi. Amigada sprite scaling olmamasına karşın, Narco Police kendince süper bir trick ile bu işin üstesinden gelmişti.

Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: 68k - 28 Şubat 2020, 00:51:42
stok a500'den sonrasını anlamadım ama o kısım yetti, hakkaten acayipmiş.
di mi ya :)

Bir de narco police aklıma geldi. Bir dönem sprite scaling ile 3D'msi görseller yaratıyorlardı. Güzel de görülüyordu, en güzel örneği SEGA'nın Rad Mobile (https://youtu.be/MMs7eeleDjA?t=277) idi. Amigada sprite scaling olmamasına karşın, Narco Police kendince süper bir trick ile bu işin üstesinden gelmişti.


japon işi pseudo 3d :P sanırım power drift de aynı tekniği kullanıyordu, o oyunu görür görmez vurulmuştum.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Melt - 07 Mart 2020, 16:10:34

1995 te Polonyalıların yaptığı Citadel 1mb a500 de ilk oynadığım 3D texture map oyundu.  Screen size ı oyun içinde değiştirerek oynanabilir fps yakalıyorduk. 5 Disketten oluşuyordu sanırım ve ilk 4 disket 3D animasyon içindi, komik olan bu oyun nasıl oluyorda tek diskete sığmıştı.  Zamanında animasyonla başlangıç olmasın diye 5. diskete boot u kopyalamıştım action replay kartuşla.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 07 Mart 2020, 20:05:45
acaba bir poligonu doku ile kaplamak ile tek bir renge doldurmak arasında boyama hızı bakımından ne kadar fark var?
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Alpyre - 07 Mart 2020, 20:46:50
acaba bir poligonu doku ile kaplamak ile tek bir renge doldurmak arasında boyama hızı bakımından ne kadar fark var?
Çok. Çünkü Blitter çipinin "polygon fill" modu var. Ekrandaki tüm poligonları tek bir yönergeyle aynı renge doldurabilirsin (hem de CPU'ya paralel olarak).

Hadi onu kullamayacaksın, CPU ile yazacaksın diyelim. Her bir piksel için "Texture Look Up" yapmayacağın için en az iki kat hızlanma olur tek renge doldururken.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 08 Mart 2020, 08:47:42
Coppershade tutorialinden blitter'in nasıl çalıştığına şöyle bir baktım. Orda bir uyarı var:

"The Blitter runs on DMA, but shares cycles with the CPU, so that a heavy Blitter operation will block chipmem accesses for the CPU and make the code run slower. You can make the blit finish faster (when the operation is such that not all CPU cycle slots are already taken) by setting the BLTPRI bit in DMACON. Conversely, you can force every fourth cycle to be available for the CPU so that they can work concurrently by clearing this bit."

Peşinden wikipedia'da:

"certain chipset DMA, such as high-resolution graphics with a larger color palette, Copper, or blitter operations, can use any spare cycles, effectively blocking cycles from the CPU. In such situations CPU cycles are only blocked while accessing shared RAM, but never when accessing Fast (CPU-only) RAM (when present) or ROM"

Yani, Blitter (ya da diğer chipset elemanları) Chip Mem üzerinde operasyon yaparken (ki chipset sadece chipmem'e erişebiliyor) CPU sırasını bekler. Bu ne demek oluyor? Zx Spectrum ile bire bir aynı durum. Burada şöyle bir işlem yapabiliyorsunuz: işi blitter'e paslayıp siz fastmem'de CPU ile rahatça çalışabiliyorsunuz. Fakat ekran kaşesi chipmem'de tutulmak zorunda olduğu için bu sırada CPU ile ekrana dokunmanız size zarar yazıyor, çünkü o zaman en iyi ihtimalle CPU'yu %25 hızında kullanabiliyor olacaksınız (Blitter'in bir seçeneği var, 3 çizip 1 bekleyebiliyor CPU için).

Tabii bir ekstra not: ilk alıntıdaki "spare cycles" mantığı da şu, Amigada 68K sadece çift cycle değerlerinde chipram'e erişebiliyormuş. Tek değerlerde chipset erişiyormuş, bu durumda bir çakışmanın önüne geçiliyor. Eğer yaptığınız işlem o "tek değerlerde" halledilebiliyorsa CPU yine rahatça çalışıyor. Anladığım kadarıyla bu boş cycle'ların blitter fill için kullanılması pek mümkün değil. Yanılıyor olabilirim, bu 10 dakikalık bir okumanın sonucuydu. El birliği ile çözeriz zamanla bu sorunu :D 
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: witchdoktor - 08 Mart 2020, 10:33:38
2 frame'den biri chipmem'de, diğeri fastmem'de CPU ile oluşturulup kopyalanma maliyeti durumu kurtarır mıydı acaba? PC'de DOS zamanlarında birçok oyununun virtual framebuffer üzerinde çalıştığını duymuştum.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 08 Mart 2020, 10:43:05
2 frame'den biri chipmem'de, diğeri fastmem'de CPU ile oluşturulup kopyalanma maliyeti durumu kurtarır mıydı acaba? PC'de DOS zamanlarında birçok oyununun virtual framebuffer üzerinde çalıştığını duymuştum.

Anladığım kadarıyla, o zaman sadece cpu ile işlem yapabilrsin. Blitter'in fastmem'e erişimi yok. Bu sebepten oradaki bilgi ekrana ancak cpu ile kopyalanabilir. Backbuffer'ı chipmem'e açsan blit sırasında cpu duruyor.
Sadece bu da değil, tüm sesler grafikler, spritelar, ekran tamponu, hepsi chipmem'de durması lazım. Bu açıdan bakınca fastmem hızlı bir depolama birimi gibi. Gerçekten de sıkıntılı bir durum. Bu durumda amiga programclığı "ya chipset/ ya cpu" ikilemine sıkışmış oluyor. Elbette programı mükemmel tasarlayıp, blitter bazı işlemleri yaparken, kompleks matematiksel işlemleri diğer taraftan cpu ile fastmem'de halletmek mümkün. Sonra sonuçlardan çizime yarayacak kısımları alıp yine chipmem'e atmak gerekiyor. Sadece bu da değil, blitter'in çizime başlaması için 20 register'in ayarlanması gerekiyormuş:
http://coppershade.org/asmskool/Blitter-Register-List.S
eğer dolduracağın kısım küçükse, 20 register ayarlayana kadar ekrana 20 kere 32 bit veri yazarsın. Bayağı ustalık gerektiren bir iş chipset ile uğraşmak, kesinlikle tüm sistemi çok iyi anlamış olman gerekiyor, ve kodlamaya başlamadan önce bu sistemdeki parçaları birbirini tıkamayacak şekilde planlaman gerekiyor.   

Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Alpyre - 10 Mart 2020, 07:48:17
Sadece bu da değil, blitter'in çizime başlaması için 20 register'in ayarlanması gerekiyormuş:
http://coppershade.org/asmskool/Blitter-Register-List.S
eğer dolduracağın kısım küçükse, 20 register ayarlayana kadar ekrana 20 kere 32 bit veri yazarsın.

Durum o kadar da kötü değil. Yapacağın blit işlemleri benzer ve aynı screen buffer'a olacağı için o register'ların çoğunu baştan ayarlamış olacak, her yeni blit için adresi ve BLTSIZE'ı güncellemen (ki bu işlemi de tetikliyor aynı zamanda) yetecektir.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: wizofwor - 10 Mart 2020, 10:17:35
Benim anlamadığım niye hala 7MHz Amiga 500 üzerinde Doom kasılıyor. Google'ladım, bu oyunun orjinali 386 CPU ve 4MB Ram istiyormuş. Anladığım kadarıyla 386'nın en düşük hızı 16Mhz. O hızda ne kadar düzgün çalıştığını da bilmiyorum. Muhtemelen çöptür.

Aynı oyunu yarı hızda bir CPU ile çalıştırmaya kasıyoruz. İlave olarak bir de chunky/planar dönüşümü yapmak gerekiyor. 286 ile çalıştırmak bile daha kolay olmalı.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: fullgrim - 10 Mart 2020, 12:58:53
Benim anlamadığım niye hala 7MHz Amiga 500 üzerinde Doom kasılıyor. Google'ladım, bu oyunun orjinali 386 CPU ve 4MB Ram istiyormuş. Anladığım kadarıyla 386'nın en düşük hızı 16Mhz. O hızda ne kadar düzgün çalıştığını da bilmiyorum. Muhtemelen çöptür.

Aynı oyunu yarı hızda bir CPU ile çalıştırmaya kasıyoruz. İlave olarak bir de chunky/planar dönüşümü yapmak gerekiyor. 286 ile çalıştırmak bile daha kolay olmalı.

İşin zevki, yapılamaz görüneni yapmaya çalışmak değil mi zaten? Doom'a A500'ü bitiren oyunlardan biri [belki de 1.'si] olarak bakıldığı için de ekstra motivasyon kaynağı oluyor. Ben de Doom'u 1993 sonlarında Sirkeci'deki bir bilgisayarcıda görmüştüm [sistem 386 DX 25 idi sanırım] ve inanamamıştım, nasıl bu kadar hızlı olabilir diye. Ah ah, Commodore, A1200'de, artık 25 Mhz 68030'un bile yetersiz kaldığı dönemde, 14 Mhz 68EC020 kullanmasa ve de AGA chipset'te biraz da 3D hızlandırmaya destek verse sonuç farklı olabilirdi.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: wizofwor - 10 Mart 2020, 14:11:40
Bir şey değişeceğini zannetmiyorum. Home computer camiasında standartları hep zayıf halka belirledi. Oyunlar en zayıf konfigürasyona göre yapıldı. Bu sefer de A1200 söylediğin gibi yetenekli olsa, üzerinde Aikiko falan da olsa bu sefer de bu oyunlar 500'de niye çalışmıyor diye dövünecektik. PC'lerin en büyük artısı Moore yasasıyla barışık olmasıydı.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Ref - 11 Mart 2020, 09:49:59
Hepsi mümkün olabilirdi, fakat pazar payı herşeyi belirlemiş olmalı.

Amiga en büyük kapsam alanına 1991'de ulaşmış. Bu da pazarın sadece %5'i. Bu yılda PC'nin payı %80 civarında.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Fakat pc'ye aniden standartlaşmış multimedya özellikleri eklenince amiga'nın %5'lik pazar havuzu ciddi bir sarsıntıya uğramış olmalı. Amiga üretmeyi bırakıp, PC pazarına dönük ürün geliştirmek bile daha mantıklı olabilir o dönem için :) Ne bileyim, SuperAGA24 ekran kartı ve PaulaWave32 ses kartı vb :P

Bu konular @Shax konuları ama, 486DX (50mhz) işlemci 1991 yılında çıkmış, 486DX4 (100mhz) 1994 yılında çıkmış. A1200'e intel işlemci koysalar, gelen dalgadan belki kurtulabilirdi amiga. PC'deki ham CPU gücü, programcıyı özgür bırakan birşey. Bakın diğer başlıkta Blitter'i inceledim, bin tane teferruat.  PC'de fonksiyonu kodluyorsun, işlemci öküz gibi hesaplayıp geçiyor bitti.  Biliyorsunuz, intel işlemcilerin aşırı güçlenmesi sadece amigayı değil, motorolayı da yok ettti.  Motorola 060'ı 1994'de piyasaya sürmüş. Eminim fiyatlar da astronomiktir.

1994:
Motorola 060 @75mhz=110mips
486DX4 @100mhz=240mips


Bu arada, Amiga1200 malesef iyi bir bilgisayar değil. İçindeki yeni çiplerin kazanılmış yeni özelliklere yetersiz kaldığı görülüyor. En önemlisi blitter tüm amigalarda aynı hızda. Yani a500  blitteri ile a4000 blitter aynı hızda çalışıyor. Bu da blitter'in a500 dışında hiçbir işe yaramadığının göstergesi. Amiga 1200'ü sadece 020'den ibaret bir makine olarak tanımlayabiliriz. Bu da onu sıradan bir a500 emülatörü hale getiriyor. 1200'de yapılan gelişmeleri destekleyecek bir donanım olmadığı için  multimedya alanında hiçbir gelişme yok. Yavaş custom çipleri kullanmak yerine, 020 ile tüm işlemleri yapmak zorunda kalıyorsunuz.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: wizofwor - 11 Mart 2020, 10:32:33
Hepsi mümkün olabilirdi, fakat pazar payı herşeyi belirlemiş olmalı.

Amiga en büyük kapsam alanına 1991'de ulaşmış. Bu da pazarın sadece %5'i. Bu yılda PC'nin payı %80 civarında.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Fakat pc'ye aniden standartlaşmış multimedya özellikleri eklenince amiga'nın %5'lik pazar havuzu ciddi bir sarsıntıya uğramış olmalı. Amiga üretmeyi bırakıp, PC pazarına dönük ürün geliştirmek bile daha mantıklı olabilir o dönem için :) Ne bileyim, SuperAGA24 ekran kartı ve PaulaWave32 ses kartı vb :P

Pazar payına çok ta şey etmemek lazım. O grafikte pazar payı yerlerde sürünen Mac var mesela. 40 senedir aynı şekilde `sürünmeye` devam ediyor. Ben olaya daha basit bakıyorum. Home computer paradigması bitti. Bu eksende üretim yapan firmalar da dükkanı kapatıp gittiler.

Bu konular @Shax konuları ama, 486DX (50mhz) işlemci 1991 yılında çıkmış, 486DX4 (100mhz) 1994 yılında çıkmış. A1200'e intel işlemci koysalar, gelen dalgadan belki kurtulabilirdi amiga. PC'deki ham CPU gücü, programcıyı özgür bırakan birşey. Bakın diğer başlıkta Blitter'i inceledim, bin tane teferruat.  PC'de fonksiyonu kodluyorsun, işlemci öküz gibi hesaplayıp geçiyor bitti.  Biliyorsunuz, intel işlemcilerin aşırı güçlenmesi sadece amigayı değil, motorolayı da yok ettti.  Motorola 060'ı 1994'de piyasaya sürmüş. Eminim fiyatlar da astronomiktir.

1994:
Motorola 060 @75mhz=110mips
486DX4 @100mhz=240mips


Bu arada, Amiga1200 malesef iyi bir bilgisayar değil. İçindeki yeni çiplerin kazanılmış yeni özelliklere yetersiz kaldığı görülüyor. En önemlisi blitter tüm amigalarda aynı hızda. Yani a500  blitteri ile a4000 blitter aynı hızda çalışıyor. Bu da blitter'in a500 dışında hiçbir işe yaramadığının göstergesi. Amiga 1200'ü sadece 020'den ibaret bir makine olarak tanımlayabiliriz. Bu da onu sıradan bir a500 emülatörü hale getiriyor. 1200'de yapılan gelişmeleri destekleyecek bir donanım olmadığı için  multimedya alanında hiçbir gelişme yok. Yavaş custom çipleri kullanmak yerine, 020 ile tüm işlemleri yapmak zorunda kalıyorsunuz.


Ham işlemci gücü programcıyı pek çok dertten kurtaran bir şey. Muhtemel bu düşünceni ön görmüş olmalılar ki orjinal AAA tasarımını işlemciden bağımsız düşünmüşlerdi. HP üretimi PA-RISC adlı bir işlemciden bahsediliyor ama nihayetinde büyük ihtimal PPC mimarisine geçilirdi.

Bilgisayar dünyasındaki şu gelgit durumu çok ilgimi çekiyor. 90'lardaki PC'lerin genişletme özellikleri çok iyiydi. Home computer'e göre cihazın baz hali pahalı ama çok daha ucuza genişletebiliyorsun. Yukarıda bahsettiğim Moore yasasına uyumluluğu sağlayan en büyük avantaj buydu. Şimdi üzerinde 5 tane PCI yuvası olan kasayı çoğu insan bedavaya versen evine sokmaz.

Custom chipset>Ham CPU gücü>GPU kartları
Mainframe/Terminal > Kişisel bilgisayarlar > Cloud Computing
S-100 bus sistemler > all in-one klavye bilgisayarlar > VESA-PCI anakartlar > laptoplar
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: fullgrim - 11 Mart 2020, 15:08:46
Evet, pazar payında Amiga %5.5'i geçememiş ama maalesef bu veriler hep toplam satışlar üzerinden elde edilen oranlar. Bize gerekli olan ise o dönemki evde genel olarak eğlence amaçlı kullanılan, yani home computer pazar payları fakat böyle bir çalışmayı görmedim hiç.

Yine de biraz tahminde bulunabiliriz. Verilere göre (http://www.retrocomputing.net/info/siti/total_share.html (http://www.retrocomputing.net/info/siti/total_share.html)) 1991'de 1.035.000 Amiga satılmış. Bu Amiga'ların yaklaşık 1 milyonunun direkt evde ve genelde oyun için kullanılan makineler olduğunu öngörebiliriz. Yani tamam, Amiga her işe burnunu sokan bir makineydi ancak, 1991'de profesyonel işler için yüzbinlerce yeni Amiga satın alındığını hiç sanmıyorum; o dönemde masaüstü yayımcılık için Mac'ler standart olmuştu artık, ses üretimi için 4 kanal ve 8 bit limitleri ile Amiga gözden düşüyordu, genel ofis/iş yazılımlarında zaten hiçbir zaman ağırlığı olmadı, render için Amiga 3000 gerekliydi ve onun da fiyatı nedeniyle çok tercih edildiğini sanmam, TV kanalları kullanıyordu vb. ama toplamda ne kadar satılmış olabilir ki? Tahminime göre bu durumda evde kullanım oranı Mac'i de geçiyor olmalı [ki zaten Mac'in oyunlar konusundaki durumu da malum].

PC ise Amiga'nın 14 katı satılmış ama bu satışların çok ama çok büyük kısmı ofis PC'lerinin satışı zaten. Evde kullanılan PC'lerin de önemli kısmının sadece iş amaçlı kullanıldığını düşünürsek, Amiga'nın lider olma ihtimali var. Bunu kısmen doğrulayabilmek için aklıma gelen bir nokta o dönemki oyun dergileri. Wikipedia'ya göre (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_magazines (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_magazines)) 1991'de aktif olan oyun dergilerinden PC odaklı 4, Amiga odaklı 7 dergi var, tirajlarına bakmadım ama toplam satışta Amiga dergilerinin önde olduğunu tahmin edebiliriz. Diğer bir yöntem de o dönemki oyunların platform bazında satışlarına bakmak, geniş bir zamanda bakmak lazım.

Sonuçta Amiga, zirve dönemi olan 1991'de ev kullanımında lider olmasa bile, en kötü 2. sırada ve çok yüksek bir pazar payına sahipti. Commodore ise o dönemde maalesef sıfır ar-ge ile devam ederek yerinde saymayı tercih edince ipler koptu, PC tek alternatif kaldı. Amiga 1200 gibi bir modelin 1989'da çıkarılabileceğini Commodore çalışanları yıllar sonra itiraf etmişti, ama model 1992 sonları, 1993 başlarında ancak çıkınca hiç bir işe yaramadı. Hiç unutmam, Jay Miner'ın bir yerlerde Amiga 4000 ile ilgili kısa yorumunu okumuştum; "M68040'ın yeteneklerini bile tam kullanamayan, zamanı dolmuş, yavaş bir makine" gibi bir yorumdu. Amiga'nın her şeyi custom chip'leri iken yeni seride 10 yıl önce tasarlanmış Blitter, Copper ve Paula'yı aynı şekilde kullanmak intihar değil de nedir zaten?

Neyse, yine de benim Doom'a olan gıcıklığım son bulmayacak, 3 kuruşluk, 2D sprite karakterli 2.5D oyun güzelim makinemizin erken sonu oldu.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Shax - 11 Mart 2020, 19:52:13
 Ref' in de dedigi gibi, ibm compatible cephesinde multimedia kavraminin yeni yeni ortaya ciktigi donemlerde bile Amiga' nin "devrimsel" ozellikleri demode olmaya baslamisti. Zaten tek kursunla ne kadar ileri gidilebiliyorsa o kadar ileri gittmisti Amiga. Belki calkantisiz bir sirket altyapisi olsa ve X86' ya gecis yapabilse daha farkli bir gelcegi yasardik. Ayrica halamin da biyiklari olsa...

 Infoworld 94 Nisan ve kasim sayilarina bakarsak Intel DX4-100 cpu' yu 350-400 dolar bandinda satarken, 50MHz' lik 060 263 dolar gibi bir fiyata satiliyormus. Motorola fiyati 10.000' lik partiler icin gecerli bu arada. Performans acisindan bakarsak, Motorola nispeten dusuk fiyatina ragmen 060' i hesapli bir cpu alternatifi haline getirmeyi becerememis. Apple bunu cabuk farkedenlerden sanirim.

 Bu arada Doom' u fullscreen olarak bir 386 uzerinde calistirabilme imkaniniz yok. Hatta 40MHz' lik bir 386 icin bile cok uzak bir senaryo. Fullgrim, Doom' un akici olabilmesi icin ya pencere icinde oynatilmasi gerekiyor,  ya da bir 486 uzerinde calismasi. Belki konfigurasyonu yanlis hatirliyorsun. Doom 386 limitlerini otesinde bir oyun.
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: fullgrim - 11 Mart 2020, 20:43:41
Bu arada Doom' u fullscreen olarak bir 386 uzerinde calistirabilme imkaniniz yok. Hatta 40MHz' lik bir 386 icin bile cok uzak bir senaryo. Fullgrim, Doom' un akici olabilmesi icin ya pencere icinde oynatilmasi gerekiyor,  ya da bir 486 uzerinde calismasi. Belki konfigurasyonu yanlis hatirliyorsun. Doom 386 limitlerini otesinde bir oyun.
Doğrudur, bilgisayarcıdaki bir PC idi sonuçta, konfigürasyonu sormuş muydum hatırlamıyorum ama kasanın önünde 386 DX yazıyordu ve dijital frekans göstergesinde de 25 görünüyordu, onu net hatırlıyorum. ama kasanın bir önemi yok sonuçta, upgrade etmişlerdir. '96'da ilk PC'im 486 DX4-100'dü ama Doom'u hiç yüklemediğimi fark ettim şimdi, insan en azından performansı merak edip bir bakar değil mi? Artık oyuna karşı nasıl bir soğukluk oluşmuşsa bende =)
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Shax - 11 Mart 2020, 20:48:33
Doom ile aranizdaki gerginligi buradan hissedebiliyorum evet  ;D
Başlık: Ynt: 7mhz Amiga500 için Doom Klonu
Gönderen: Alpyre - 12 Mart 2020, 08:49:01
1991'de profesyonel işler için yüzbinlerce yeni Amiga satın alındığını hiç sanmıyorum; o dönemde masaüstü yayımcılık için Mac'ler standart olmuştu artık, ses üretimi için 4 kanal ve 8 bit limitleri ile Amiga gözden düşüyordu, genel ofis/iş yazılımlarında zaten hiçbir zaman ağırlığı olmadı, render için Amiga 3000 gerekliydi ve onun da fiyatı nedeniyle çok tercih edildiğini sanmam, TV kanalları kullanıyordu vb. ama toplamda ne kadar satılmış olabilir ki?

NASA'yı unutmayalım. 1988 - 1994 arası tüm bilgisayar alımlarında Amiga tercih ettiler ve uzun yıllar kullandılar.

Commodore ise o dönemde maalesef sıfır ar-ge ile devam ederek yerinde saymayı tercih edince ipler koptu, PC tek alternatif kaldı.

Bana sorarsanız Commodore'da sorun Ar-Ge hiç olmadı. Kötü yönetimden battıklarını düşünüyorum. Bence dünyadaki en iyi teknik ekibe sahiptiler, ama yönetim teknik ekibin öneri ve isteklerini hep kulak arkası ediyordu. Workbench'e 1.2'nin içine "We made Amiga, they fucked it up" string'i boşuna girmedi. Örneğin wizofwor AAA'dan bahsetmiş. AAA'nın tasarımı hazır olmasına rağmen yönetim daha "ucuz" bir şeyler için diretiyor ve yeni seri Amiga'lar AGA ile çıkıyor. Piyasanın tozunu attırabilirlerdi AAA ile.

1990'da Sun Microsystems, resmi unix server'larımız için Amiga 3000'i seçtik diyor, Commodore kasanın bir köşesinde Sun logosu olacak diye anlaşmayı yapmıyor. Bizzat John Pleasance, CommodoreUSA için "sales prevention offices" diyor örneğin. Düşünsenize koskoca NASA senin makinelerini tercih ediyor fakat sen piyasaya Amiga satmayı başaramıyorsun. Ve yine kendisinden öğreniyoruz ki, yeni üretim müdürü Hong Kong'daki mevcut tesisleri kapatıp, lojistik olarak dezavantajlı Filipinler'de kurdurmak istiyor. Yönetim de bunu kabul ediyor ve uyguluyor. Fakat daha sonra ortaya çıkıyor ki bu isteğin arkasındaki esas neden adamın orada metresinin olması. Böyle yönetilen bir firmanın 1994'e kadar ayakta kalabilmiş olması bile büyük başarı bence.