güzel tamam. Diğer taraftan bu oyunların yüksek çözünürlüklü ekranlardan faydalanması gerektiğine inanmaktayım.
pixel görünümden feragat etmek değil önerim. oyun alanının daha iyi algılanmasını sağlayacak geliştirmeleri kastetmekteyim. Daha uzaktan görülebilir oyun alanı.
Sinema bölümüde okumaya başladığımda Turhan hocamız (kameraman) bize eğer 35mm film (bugün 4k videoya denk gelir) çekmiyorsak, çekim ölçeğini belden uzak tutmamamız gerektiğini söylemişti (eğer boy plan alırsanız analog televizyon yayınında düşük çözünürlükten dolayı insanların surat ifadeleri anlaşılmaz halde olur. örn.ekte).
Ben hoca olduğumda 1080p HD çıktı ve video üretimine boy ve manzara planlanları geri girdi. Hatta çoklu çerçeve artık bir yasak olmaktan çıktı. 4k video ise bu durumu perçinledi. Artık tv dizileri daha "sinematik" çünkü çözünürlük arttı.
Bu durum konuyu çok yakından takip eden demoscene'de daha önce tartıştığım procedural texture'e yönelimi pekiştirirken, aynı köklerden gelen retro remake camiasında tık yok. Tamam, pixel grafik hem orjinale sadık, hem de "başedilebilir" bir kalite sunmayı sağlıyor. Bazıları oyunu 3D olarak tekrar düşünüyorlar--bu da oyunu tamamen başka birşeye dönüştürüyor. Kimse oyun alanının daha fazlasını görebileceğimiz bir remake yapmaya çabalamıyor. NEyse, ceketimi alayım ben.