Gönderen Konu: GDC 2018 Duyuruları  (Okunma sayısı 2451 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gibraltar

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 159
GDC 2018 Duyuruları
« : 19 Mart 2018, 21:17:03 »

Bu başlıkta takip edebildiğim kanallardan elde ettiğim ilgi çekici GDC duyurularını paylaşacağımdır.

- Microsoft ve Nvidia bombayı patlattı, DXR ve RTX adını verdikleri gerçek zamanlı raytracing teknolojilerini duyurdular. Microsoft DirectX 12 içine yerleştirdiği bu teknolojiye DXR derken, Nvidia şimdilik yalnızca Volta mimarisi gpu'larda çalışan sürüme RTX adını vermiş.


Microsoft duyuru: https://blogs.msdn.microsoft.com/directx/2018/03/19/announcing-microsoft-directx-raytracing/
SDK: http://forums.directxtech.com/index.php?topic=5860.0

Nvidia duyuru: https://globenewswire.com/news-release/2018/03/19/1442248/0/en/NVIDIA-RTX-Technology-Realizes-Dream-of-Real-Time-Cinematic-Rendering.html?ncid=so-twi-gc28rx-34640&linkId=100000002084668


Khronos Group resmi Twitter hesabı Vulkan için bir raytracer çalışmalarının olduğunu belirtmekle yetindi, pek bir bilgi vermedi.


NVidia roadmap:
https://www.gdcvault.com/play/1024814/
Bilgehan Korkmaz

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2133
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #1 : 19 Mart 2018, 21:23:50 »
Like

+1

Süper!

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #2 : 20 Mart 2018, 11:48:48 »
25 yıldır bekliyoruz zaten, nihayet bir şeyleri pratiğe dökmeye karar vermişler...



Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #3 : 20 Mart 2018, 20:17:57 »
@witchdoktor, üstteki remedy demosunu izleyince bir anda 15 küsür yıl geri gittim, bitboys muydu glaze3D amiga ekran kartı screenshotlarını izlermişim gibi oldu. :D

Daha gtx1070 sahibi olalı 1 yıl olmadı, şimdiden modası geçti yahu. Üstelik piyasada kartı zorlayabilen herhangi bir oyuna rastlamadım henüz. 60fps'den aşağı düştüğü hiç olmadı. bu kart beni 10 sene götürür diyodum :P

Eğer durum bitboys glaze3D gibi olacaksa yeni kartları hiç göremeyebiliriz! Sevinsem mi üzülsem mi bilemedim şimdi :D

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1207
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #4 : 20 Mart 2018, 20:32:49 »
Üstelik piyasada kartı zorlayabilen herhangi bir oyuna rastlamadım henüz. 60fps'den aşağı düştüğü hiç olmadı.

 4K denemedin herhalde bebeeem.
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı gibraltar

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 159
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #5 : 20 Mart 2018, 22:35:37 »
Bu raytracing teknolojisi raster grafik pipeline'ı hemen şimdi bırakmamızı sağlayacak çapta bir şey vaat etmiyor elbette. Ancak API çağrısıyla doğrudan gpu'da raytracing yapabilecek olmanın pek çok raster efektini acayip şekilli üretmeye yarayacağı muhakkak. Her şeyi geçtim raytracing'i mainstream hale getirecek olması bile müthiş. Güzide oyun motorları DXR kervanına çoktan katılmış.

Uzun zamandır offline render tarafında bir "denoiser" dalgası vardı. Sanırım Nvidia bu işe biraz yapay zeka da karıştırarak kendi Volta mimarisi grafik kartlarında "16ms de 1 frame" gibi bir hızı yakalayabilmiş. Nvidia'nın bu ciddi iddiası Volta ile sınırlı. Zira Nvidia, Volta'nın tensor çekirdeklerini kullanabilen iyi bir denoiser üretebilmiş gibi görünüyor.

Microsoft'un DXR'ının şimdilik böyle bir iddiası yok. Ancak nereden bakılırsa bakılsın bu tarihi bir gelişme.
Bilgehan Korkmaz

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #6 : 21 Mart 2018, 02:04:04 »
Genelde tech demolar ile gerçek uygulamalar arasında ciddi fark olsa da, bu sefer daha elle tutulur [görülür] bir gelişme. Zaten GTX1160 çıktığında kullandığım GTX950'yi emekli etmeyi düşünüyordum, iyi oldu. Coin madenciliği de düşüş trendinde olduğundan yıl sonuna doğru fiyatların da düşmesi bekleniyor, bakalım...

Çevrimdışı gibraltar

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 159
Ynt: GDC 2018 Duyuruları
« Yanıtla #7 : 26 Mart 2018, 00:30:39 »
Mike Acton'dan "Data Oriented Design" kavramının Unity'nin iç işleyişini neden ve nasıl değiştirdiğine, getirilerine dair harika bir sunum.

https://www.twitch.tv/videos/242024723
Bilgehan Korkmaz