Gönderen Konu: ASCIIDENT  (Okunma sayısı 881 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2132
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
ASCIIDENT
« : 05 Ekim 2020, 19:25:16 »
Grafikerler kan ağlıyor ama retro temalı güzel bir fikir ile güzel bir oyun olmuş :)


http://asciident.com

https://store.steampowered.com/app/1113220/ASCIIDENT

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: ASCIIDENT
« Yanıtla #1 : 09 Ekim 2020, 22:20:31 »
Tam da @Blockmind 'ın nefret edeceği türden bir teknik kullanmışlar. Grafikler ascii ama pixel-by-pixel kayıyorlar, grid'den bağımsız şekilde yumuşak animasyon oluyor.

Stile bakıyoruz, yine de bir caret değil. Konusu açılmışken, textmode demoları arasında yüz akımızı üreten tüm resident tayfasını tekrar saygıyla selamlarım. Anesthetic'in şahane kodu, talha karadeniz'in mükemmel müziği ile her izleyişimde dopamin, endorfin ne varsa salgılıyorum.

Son olarak, aslında amiga dos'da text mode'da harflerin köşelerini kullanıp 1'er pixel dikine kaydırarak bitmap grafik çizebiliyorlardı, şahane fikirler gördük yıllar boyu hey heyyyy.

Çevrimdışı Blockmind

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 36
    • Portfolyo
Ynt: ASCIIDENT
« Yanıtla #2 : 10 Ekim 2020, 10:06:28 »
Of evet, nesnelerin karakter boyutunda kaydırarak çalıştığı bir sistem de yapabilirdi geliştirici, ama muhtemelen daha zevksiz bir hale geldi oyun :)

8 bit guy'in petscii karakterlerle geliştiriyor olduğu oyun bu konunun doğalına bir örnek olarak verilebilir:
Konu ile uzaktan ilişkili ama geçenlerde bir demonun girişinde text'i sprite a çevirip ekrandan akıcı şekilde kaydırarak uzaklaştırdıkları bir yaklaşım görmüştüm.