peki o geniş pixelleri aslında istese hi-res olarak kullanabilir miydi adam? bilerek mi yan yana iki pixel koyarak yapmış ve detaysız olmasını tercih mi etmiş?
Öncelikle yanlış bir ifadem olmuş "1 byte 4 biti temsil ediyor" demişim, "1 byte 4 pixeli temsil ediyor" olacak tabii ki doğrusu, orijinal mesajı editledim.
İsterse hires olarak kullanabilirdi evet, ama grafik de sprite başına tek renge düşerdi tabii. Yani yine çok renkli bir boss olabilirdi ama bir kısmı bir renk, diğer kısmı başka renk gibi tasarlanması gerekirdi, çok sınırlayıcı olurdu.
C64'ün 2 bpp'yi 2 pixele scale etmesi çoğu platformda olmayan bir özellik. Ama bunu şu şekilde de yanlış algılamamak lazım. C64'de MC modeda pikseller geniş, demek ki bir byte 8 pixele denk geldiğine göre 1 byte ile 2 cursor genişliği alanı kaplayabiliyor. Hayır, 1 byte 4 piksele düşüyor ve yine 1 cursor karesi genişliğine denk geliyor. Diğer 8 bit bilgisayarlarda, örneğin yeni yapım aşamasında olan Commander X16'de ya da MSX1 gibi platformlarda genellikle bu farklı uygulanıyor. 2 bpp grafik modu dediğinde pikseller genişlemiyor ama bu sefer 1 cursor karesine 2 byte harcıyorsun. Avantajın da çözünürlüğü korumak oluyor. Ama bu bir trade off. X16 gibi donanımlarda bunu yapıp 2x ya da 4x scale edebiliyorsun sprite'ı, MSX1'de bu özellik yok. Yani X16'de C64 ile birebir aynı modu, hatta C64 olmayan 2x ekstra scale'i yapabiliyorsun hem X, hem de Y'de. Ama sonuç olarak Turrican'da spritelar genişletilmiş olmadığı için söz konusu durum C64'ün 5 sprite'ının 5x24 = 110 piksellik bir alanı kaplaması. Yani burada hires'i multicolor'ı geç. 5 sprite 110 piksellik alan cover ediyor, ister tek renk ister çok renkli. Çok renkli olursa çözünürlük 55'e düşüyor ama yine 110 cover ediyor. MSX1'de ise 5 sprite maksimum 16*5=80 piksel cover edebiliyor ama maalesef donanım tek satırda maksimum 4 sprite yan yana getirebilmekle sınırlı olduğu için bu 64 piksele düşüyor. Aslında MSX'de sonraki modellerde olduğu gibi tek satırda 8 sprite gösterilebilse hires de olsa en azından 128 piksel, yani Turrican'daki boss'un kapladığı alandan fazlası spritelarla boyanabilecekmiş. Hatta 7 sprite bile 112 piksel ile aynı boyutta, hatta 2 piksel daha büyüğüne izin veriyor. Ama işte 4 sprite sınırı direk bu kullanımı çöpe atıyor.
Bana bu projeyi getirseler, deseler ki MSX1'de Turrican kodlayacaksın, nasıl yaparsın? Boss levelları için bossları mecburen soft sprite yapar, oyunun geri kalanında kurşunlar soft sprite olsa da bu bölümde kurşunları hardware sprite'a dönüştürürdüm. Yani iki alternatifli engine yazardım. Ulaştığın noktaya göre hard/soft spritelar switch edebilirdi. Bakalım arkadaş nasıl bir yöntem izleyecek? Daha da merak ettiğim bossları smooth hareket ederken görebilecek miyiz yoksa 8'er 8'er hoplaya zıplaya mı dolaşacaklar etrafta....