Gönderen Konu: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi  (Okunma sayısı 20265 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 389
    • Night Network
hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« : 31 Ekim 2014, 10:18:30 »
Selam arkadaslar, Vigo'nun organize ettigi http://hack-ing.io/ linkinden gorebileceginiz hackathon icin 3 gunlugune buradayim. Cumartesi gunu belki aranizdan firsati olan/yolu dusen olursa gorusmeyi cok isterim. Mekana giris bildigim kadariyla bedava. saat 5'te klasik Nightlord geyiklemeli konusmam var. ondan once/sonra falan ortamda biraz takilip sohbet edebiliriz. Olay Nisantasi'nda.

Olmadi baska zaman gorusuruz tabi ama yine de ben haber vereyim dedim :)

Sevgiler

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2239
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #1 : 31 Ekim 2014, 10:49:49 »
Son dakikada mı çıktı bilmiyorum ama keşke daha önceden haberimiz olsaydı geleceğinden. Ben 2-3 aydır sosyal medya diyetinde olduğum için, Vigo'nun böyle bir organizasyonundan da haberim olmadı. Yine de başka arkadaşlar ile görüşme fırsatın olur inşallah diyelim.

Fakat konuşma içeriklerine bakınca senin "Başlamak bitirmenin yarısı DEĞİLDİR!" başlığın epey ilgimi çekti. Nelerden bahsedeceksin merak ediyorum.

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1246
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #2 : 31 Ekim 2014, 14:36:17 »
 Yok abi, istanbul' da degilsen bi yerde degilsin. Yakinim ama hala sehir ici hatlar mevzilinin disindayim. Shit!
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 389
    • Night Network
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #3 : 31 Ekim 2014, 16:00:41 »
Kusura bakmayin arkadaslar bu haber verme isini aksatmak benim hatamdi. son dakikada haber vermis oldum ama hic haber vermemekten iyidir diye dusundum.

Alco, abi sanmiyorum ki soyleyecegim seyler senin benden daha once bir yerde okumadigin seyler olsun. Bakalim video ya cekmeye calisacagim becerebilirsem


Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2984
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #4 : 05 Kasım 2014, 18:03:41 »
Ben bu başlığı toptan kaçırmışım zaten. 1 kasımda evde hasta yatıyordum sanırım (anılar çok silik, başka birşey yapıyor da olabilirim :P ) ama büyük ihtimal hacking.io'da hasta yatmayı tercih edebilirdim, böylece konuşma sırasında mutlaka olması gereken, salonda sürekli öksüren kişi görevini başarıyla yürütebilirdim.

Neyse madem kaçırdık, bari videoları izleyelim diyebiliyor muyuz?

Çevrimdışı Wisdom

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 44
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #5 : 05 Kasım 2014, 23:30:20 »
Ben de daha yeni gordum basligi, yukarida pek kullanmadigim "yeni gonderilen iletileri goster" link'ine tiklayinca cikti. Facebook'ta gormustum ama bilemedim musait misin, ne icin geldin, ne kadar kalacaksin vs. Neyse artik bir dahaki sefere. :-)

Çevrimdışı AmonR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 269
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #6 : 06 Kasım 2014, 12:54:06 »

Bu arada, nightlord hocam, forumdaki fotoğrafın ile hack-ing.io sitesindeki fotoğrafın arasında dağlar kadar fark var. Güncel olan hangisi acaba?   ;)

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 389
    • Night Network
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #7 : 08 Kasım 2014, 00:41:50 »
Ref: Gecmis olsun abi. konusmalarin videolari var ben en azindan kendiminkini ele gecirmeye calisiyorum su anda :) basarili olursam koyucam youtube'e.

Wisdom: abi evet cok son dakika ve kisitli zaman araligi oldu (3 gece), ben de nisantasi'nda otel disina bir gece haric cikamadim. Bi dahaki sefere umarim gorusuruz.

AmonR: Hackingio'daki resim daha guncel. Twitter resmim en gunceli :)

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 389
    • Night Network
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #8 : 20 Kasım 2014, 01:07:32 »
scener adam amazon'a girerse orda ne yapar sorusunun cevabi

https://www.youtube.com/watch?v=wwZDWsfVYSk

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2984
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #9 : 20 Kasım 2014, 01:34:32 »
scener adam amazon'a girerse orda ne yapar sorusunun cevabi

https://www.youtube.com/watch?v=wwZDWsfVYSk

yahu ben 1mhz c64'de 50 fps 3d yapmış adamım, quad 2.5ghz arm cpu ile 1 kareyi 10ms'de render atamazsam namerdim! Bilgem, scener adamın tam da yapacağı iş olmuş. Gerçekten, herhangi bir scene trüğü kullandın mı merak ettim. c64 kodlama tecrübesi hiç yardımcı oluyor mu?

Fakat madem android ile çalışıyorsun, profesyonel görüşünü alayım.

Eşimde iphone 5 var, yahu ui yağ gibi akıyor. Android'in en üstün özellikli telefonlarında bile bir kesilme, bir takılma, sürükleme işlemlerinde bir gecikme. Her ne kadar asla bir iphone almayı planlamasam da, bu sinir bozucu takılma android'in başının belası gibi görünüyor. En son sony xperia z3'e baktım, pencere sürüklemeleri vs, ne kadar iyi olursa olsun, iphone'daki tepki süresi ile kıyaslanamaz. Belli ki problem android'in kökünden geliyor.

Bilgisizce suçu java'ya atmak istemiyorum. Nedir bu android'in asıl sorunu? Siz de geliştirme sürecinde böyle bit sorunla karşılaştınız mı?

Çevrimdışı coze

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 63
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #10 : 20 Kasım 2014, 03:03:23 »
En son sony xperia z3'e baktım, pencere sürüklemeleri vs, ne kadar iyi olursa olsun, iphone'daki tepki süresi ile kıyaslanamaz. Belli ki problem android'in kökünden geliyor.

Sorun daha çok Android değil, cep telefonu üreticileri/şebekelerinin Android üzerine giydirdikleri custom UI lardan kaynaklanıyor. Sony/Samsung/HTC hepsi bundan muzdarip. Hele Japonya'da bir de şebekelerin giydirdikleri varki hem görsel hem yazılım olarak facia. O yüzden insanlar telefonlarını kırıp saf Android romları giydirmeye çalışıyorlar.

Artı not, Android uygulamaları 'Java' ile yazılıyor ama uygulamaları Dalvik VM üzerinde koşuyor. Dolayısıyla tepki süresinde Java'nın pek bir kabahati olduğunu düşünmüyorum.

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 389
    • Night Network
Ynt: hack-ing.io'ya geldim. Gorusmek isteyen var mi
« Yanıtla #11 : 20 Kasım 2014, 08:11:06 »
Sorun Android ve java app'ler. Olay soyle gerceklesiyor:

Birinci sebep single threaded rendering. Android L'ye kadarki butun versiyonlarda, bir UI thread var. yani rendering single threaded. android rendering architecture en basta java'da baslamis (her OS firmasinin tarihinde boyle bir gerizekalilik ani var :) managed dillerden gelen bir dingil "evet evet artik managed diller yeterince olgunlasti performans olarak problem yok UI'i managed dilde cizdirebiliriz problem olmaz" diyor ve bunu satiyor sonra koca bir firma bunu temizlemeye calisiyor. bkz Windows Vista reset, bkz Android) ve zamanla onemli bolumleri once native'e sonra da hwui uzerinden gpu'ya kaymis durumda. Lakin hwui bile henuz app'in Android View'lerini yarattigi ayni thread'de gl call'lari file ediyor.

Yani bir thread'de java view'lerin ondraw'lari traverse ediliyor. oralardan yine java'da display listler yaratiliyor, bunlar jni'dan native hwui'ye ulasiyor. hwui'de DisplayList'ten, OpenGlRenderer'a oradan opengl'e variyor. orada kullanilan gpu'nun driver'ina ve mimarisine bagli olarak da komutlar, tile-resolve'lar, fence'ler falan gibi senkronizasyon problemleri uzerinden en son ekran buffer'larina variyor.

Eger app developer o thread'de herhangi bir isi biraz uzatirsa frame kaciriyor.

Ikinci sebeb garbage collection. Eskiden java gc oldugu zaman butun dunyayi durduruyordu. ve herhangi bir alokasyon gc baslatabilir. bu onceden app'in orta yerinde 100 ms bloklanmak demekti. gingerbread'den beri "mostly concurrent" gc var ama o da 5 ms gibi beklemeler yaratabiliyor ki kotu zamanda gelen bir 5 ms size frame atlatabilir.

Dolayisiyla teorik olarak hic frame atlamayan android app'leri java'da yazilabilir. Ancak genelde pekcok app developer bu kadar hakim degil. Sonucta yaptigin cok masum gorunen kucucuk alokasyonlar bile GC baslatabilir. Bu olmasin diye bu geri zekali android'in "best practice"leri var. Bunlar "hic bisey aloke etme" "poollar yarat ordan kullan" "objeleri hep mutable yap recycle et" falan gibi seyler. Hani java kullanirkan bunlari dusunmek zorunda kalmamak avantajdi?

Iste o best practice'lerin birini kaciran her app her an frame atlayabilir. Ben bugune kadar elime alip 20 saniye icinde frame atlattiramadigim android cihaz gormedim.

Ayrica android codebase'de kod kalitesinin cok dusuk oldugu cok yer var. Bazi yerleri bildiin stajyere yazdirdiklarini dusunuyorum.

Tabi ilk versiyonlardan bugune coook cok gelismis. Ama yine de fluidity yonunden buyuk sorunlar var. L'de ayri render thread geliyor. Biraz daha iyilestirecektir.

GC icin'de ART'in Dalvik'i emekliye ayirmasi yardimci olabilir.

Butun bunlarin yaninda IOS ve Windows Mobile'in rendering stackleri defalarca daha ustun native stack'ler. IOS source'larini gormedim tabi ama windows grafik stack source'unu elbette gordum. ve Android'deki bazi production kodlari, windows da prototip branch'lerinde kod review'leri gecemez oyle soyliyim ben size.