Merhaba,
Öncelikle çalışmalarınız için tebrik ediyorum.
Programcı/coder olmadığım için sorularım komik olabilir.
Anladığım kadarıyla bu program ile Sinclair için Basic dilinde programlar üretebiliyoruz ve sanırım mevcut programları (TAP, TZX, vs.) bu editörde açarak üzerinde değişiklik yapabiliyoruz, di mi?
Eğer öyle ise uzun zamandır (tekrar) yapmak istediğim bir şeyi yapabilirim demektir.
Eskiden, Spectrum ile birlikte bize verilen "Horizons" kasetinin içinde "Thro' the Wall" adında, Basic ile yazılmış, duvar kırmaca oyunu vardı.
Oyunu kasetten yüklerken belli bir noktada kaseti durdururduk. Böylece programın içerisine girebilirdik ve programa birkaç satır ekleyerek, ekranın sol üst kısmında "kaç top hakkımız olduğunu", "puanımızı" vs. yazdırırdık.
Basinc sayesinde, bu oyunun TAP veya TZX versiyonu ile de aynı işlemi yapabileceğiz sanırım.
Yine geç bir cevap, kaçırmışım bunları hep
Evet, doğru anlamışsınız, tam olarak o işlemleri yapabilirsiniz.
Tabii Basinc daha çok zaten Sinclair Basic dilini bilenler için yazılmış bir program ama sinclair basic kullanma kılavuzunun ingilizce sürümünün yanında, içerik yardımı (örneğin Draw komutunu yazdığınızda altta ipucu olarak DRAW X,Y[,ARC] şeklinde ve f1'e basarak o komut hakkında detaylı yardım) ayrıca sözdizim yardımcısı (d yazınca olası keyword'leri otomatik öneriyor) falan içeriyor, UDG editörü, Teyp editörü, grafik editörü, sistem ve program değişkenleri editörü, program izleci (trace), ve profiler (program performans darboğaz bulucusu) içeriyor.
Ayrıca ben de burada canlı destek veriyorum
Eğer bir kişiyi daha sinclair basic'e kazandıracaksak tamamdır
Aşağıda thro'the'wall tap dosyası mevcut, program başladıktan sonra STOP butonuna basarak düzenlemeye başlayabilirsiniz (Pause 0 komutu kullanılarak programın durup kullanıcı etkileşimi beklediği anlarda STOP işe yaramaz, görüntü penceresine tıklayıp bir tuşa basmanız gerekebilir).
http://arda.kisafilm.org/fish/wall-amonr.zip 2kb thro'the'wall
edit:
Bu oyun büyük fontlarla yazı yazabilmek için 300 byte'lık bir makine kodu rutini içeriyor, bu makine kodunu da 3000 nolu alt-rutin çağırıyor. xs,ys değişkenleri yazının genişlik ve yüksekliğini, yy dikey pozisyonunu, p$ metni barındırıyor. Yazı herzaman otomatik olarak ortalanıyor. Bunları ayarladıktan sonra GOSUB 3000 komutu ile yazınızı yazdırabilirsiniz.
Psion'un eğitim kasedine neden makine kodu eklediği bir muamma. Çocukken bu büyük yazıları hangi komutun yazdığını bulabilmek için aylar harcamıştım. Nedense randomize usr 32768 kılavuz kasette kocaman yazılar yazdırıyordu fakat benim programlarımda reset attırıyordu. Basic programlarına makine kodu ile kendi komutlarınızı ekleyebileceğimizi çok sonra öğrendim.