Bildiğim kadarıyla c64 için her piksel için renk ve piksel haritası ayrılmış değil mi?
Oric'de böyle ayrı ayrı renk ve bitmap hafızası yok.
240x200 piksellik bir hires ekranımız var.
Burada x ekseninde her 6 piksel 1 byte olarak ekran hafızasında yer alıyor.
Yani 1 satırda 240/6 = 40 byte
200 satırda da 40x200 = 8000 byte HIRES ekran hafızasına ayrılmış.
Her satırda, zemin ve yazı rengini belirledikten sonra satır sonuna kadar değişmeden o zemin ve yazı rengi olarak pikseller boyanıyor. Aslında zemin ve yazı olarak adlandırılsa da on ve off rengin ne olduğunu belirlemiş oluyoruz.
Satır boyunca renk bilgisi tanımlamazsa siyah zemin üstüne beyaz seçilmiş oluyor.
Her byte, malum, 0-255 arası değer alabiliyor.
0-7 arası değerler yazı rengini (INK)
8-11 arası değerler flash off, 12-15 arası değerler flash-on anlamında. Piksel ya da tekst modda isek karakterler oric'de yanıp sönme ya da sabit durma özelliğine sahiptir "flash" anlamında.
16-23 arası değerler de zemin rengini (paper) belirler.
Bitmap kodlar 64 - 127 arasındadır. Yani 7.bit on olduğunda , kalan 6 bit piksel verisi olarak ekranda görünüyor.
Örneğin : 85 = 64+0+16+0+4+0+1 = x|.X.X.X 1 boşluk atlayarak 3 nokta şeklinde görülüyor.
32 ile 63 arası 96 ile 127 arası değerlerin aynısıdır.
128-255 arası da inverse olarak 0-127 arası tüm değerlerin aynısı. Yani 8. bitin on olması, kalan bitlerin oluşturacağı görüntünün inverse renk kodlamasını oluşturuyor. ( mavi üzerine kırmızı yerine kırmızı üzerine mavi gibi )
Oric hires yapısı hakkında tavsiye edebileceğim sayfalar
http://twilighte.oric.org/twinew/graphics.htmhttp://oricspider.home.insightbb.com/oric_hires_colour.htmlhttp://www.defence-force.org/computing/oric/coding/part_7/index.htm