Hayır bu yeni bir "enlarge your pixel" spam maili değil. Microsoft ve Hebrew Üniversitesinin bir icadı son derece kaliteli bir upscaling metodu. Emülatörlerde yakında boy göstereceğini inanıyorum.
Bakınız sonuca, gayet etkileyici.
Şimdi hepiniz eminimki hqx ve sai'den haberdarsınızdır. ya da bkz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_art_scaling_algorithmsGeçmişe bakalım, Bir çok platforumda bu metodlarla büyütme yapılıyordu. Bu tekniği ilk bulan adam lucasarts oyunlarını daha yüksek çözünürlüklü mac makinelere port etmek için kullanan Eric Johnston idi. Çok basit bir teknik, ama mükemmelliği basitliğinden geliyor olmalı. Johnston'un işinin üzerine biraz daha komplex olan ama temelde aynı tekniği kullanan hqx, sai ve eagle metodları oluşturulmuş, yaygın olarak kullanılıyor. Hatta kaynak kodları nette isimsiz olarak geziyor. Ne kadar aradıysamda ne lisans, ne yazarları hakkında hiçbir bilgiye ulaşamadım. Bu konuda birkaç akademik yayın bulunmasına karşın, kodları kimlerin yazıp dağıttığını bilen pek adam yok. Sonuçta aynı kodu birçok emülatörün repositorysinde görebilirsiniz. Büyük olasılıkla public domain oalrak dağıtılmış. Son olarak bu konunun üzerine giden ve güzelce açıklayan bir siteyi ziyaret edin mesela:
http://www.hiend3d.com/hq2x.htmlFakat bu metodların büyük problemi büyütmenin sadece 2 kat ile ve sadece 2 kat olarak sınırlı olmasıydı. Eğer daha da büyütmek isterseniz algoritma zaten çıktısı alınmış (büyütülmüş) görüntü üzerinde tekrar çalıştırılıyordu. Fakat hxq, sai ya da eagle girdi için her zaman bir pixel art bekliyor ve antialias bir çıkış verirken, daha fazla büyütmek için aynı algoritmayı antialiaslı bir görüntü üzerinde tekrar çalıştırmak, kötü sonuç veriyordu.
Konumuza gelelim, yeni algoritma çok daha oval hatlar üretmekle beraber, köşeleri de gayet iyi tesbit ediyor ve keskin uçları da güzel yaratıyor. Ayrıca hangi bölgeleri antialias hangi bölgeleri smooth yapacağını da güzel tahmin ediyor. Ama en güzeli istediğiniz büyüklüğe çıkarabiliyorsunuz.
şimdilik makaleye giden linkler çalışmıyor, google cache adresini vereyim:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:15iKIgSAkDwJ:johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf+http://johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdf&cd=1&hl=es&ct=clnk&gl=es&client=firefox-a&source=www.google.es#3Bu makalenin kendisi:
http://johanneskopf.de/publications/pixelart/paper/pixel.pdfBu da ilgili haber başlığı:
http://www.boingboing.net/2011/05/25/converting-pixel-art.htmlSon olarak, evet, evde 1920x1080 bir monitör kullanıyorum. Bu tür icatlara bir hız gelse iyi olur yoksa pul kadar bir emülatör ekranı ya da kafam kadar pixellerle boğuşmam gerekecek.