<iç ses>
Hmmm... Switch bahane, Ref'in sohbet edesi gelmiş.
Yazacaklarım bu başlığın altında biraz off-topic kalacak ama, yine de davete icabet etmek gerek. </iç ses>...
Sevgili Ref,
"Evren ve diğer şeyler" beni aşıyor, ama kabul buyurursan Switch vakası ile ilgili birkaç şey paylaşayım.
Post-modern dünyanın hepimize dayattığı
'ambalajı kaliteli, içeriği niteliksiz' bir distopyada yaşıyoruz. Kalite kontrol süreçleri yerle bir, tüketici ise adeta denek olmuş.
'Yeni' adına herşeyi satın alıyor, maymun iştahımızı bir sonraki lansmana kadar köreltiyoruz.
Nasıl mı?
Minik kızım yaklaşık 1 yıl boyunca harçlıklarını biriktirdi. Kumbaraya attığı her kuruşta gözlerinin içi gülüyordu. Ne için? Pembe bir iPod için... iPod Touch (6th generation) Türkiye'ye geldiği gün soluğu Apple mağazasında aldık. Eve geldiğimizde gördük ki, alet birkaç dakika içerisinde Wi-Fi bağlantısını kaybediyordu ve tekrar bağlanmak için iPod'u reset etmek gerekiyordu. Geri götürdük, yenisini aldık. Sonra bir kez daha, sonra bir kez daha... Bu ritüel 3 gün sürdü! Internet'ten araştırdık, meğer piyasaya sürülen ilk partide sorun varmış. Sonuç; sorunsuz çalışan parti 4 ay sonra geldi. Kızımın yüzündeki solukluğun nedeni hayalkırıklığı idi. Harçlık biriktirmeye olan inancını yitirdi.
Ya benim PS4 macerama ne demeli? Jelatinini açıp, kutusundan çıkarttığım gıcır gıcır PS4'ü fişe takınca ekranda beliren "Not enough memory!" hatası yüzünden aleti boot edememiştim. 3 hafta firmware update beklemek zorunda kalmıştım.
Çok uzağa gitmeye gerek yok, etrafınıza şöyle bir bakın; emisyon ölçüm kandırmacası yüzünden geri çağırılan otomobiller, şarj sırasında patlayan cep telefonları, insan sağlığını tehdit eden yiyecekler, vs... Kalite kontrolsüzlük 21. yüzyılın vebası! Hal böyle iken, Switch'in bazı sorunlarla piyasaya çıkması beni şaşırttı mı? Lütfen hatırlatmama izin verin, bu başlık altındaki 2. mesajımda;
... Benim açımdan asıl sürpriz, ürünün yılbaşından önce duyurulması oldu! Kişisel görüşüm, erken duyuru tercihinin tamamen ticari sebeplere dayanması. Belli ki hem Nintendo hem de Nvidia borsada yılın son çeyreğini çıkışla kapatmak istiyor.
demiştim. Görülen o ki, Nintendo'nun Switch lansmanını öne çekmesi, üretim sürecini olumsuz yönde etkilemiş. Nintendo bunu ilk kez yaşamıyor. GBA ilk çıktığında, arkadan aydınlatmasız ekranı ve aşırı pil tüketimi yüzünden yerden yere vurulmuştu. Sonra ne oldu? Her yeni revision ile GBA giderek olgunlaştı, zaman içinde handheld klasiğine dönüştü. Benzer bir başarıyı içtenlikle Switch için diliyorum.
Madalyonun bir de öteki yüzü var; Hatalı Switch yüzdesi oldukça az, Japonya'da ücretsiz değişim programı hemen başladı, yeni revision dock yolda, firmware güncelleniyor. Oyun geliştiriciler satışlardan pek memnun. Daha ilk haftada Zelda, Horizon Zero Dawn'ın ardından İngiltere'de en çok satanlar listesine 2. sıradan giriş yaptı. Oyun oynayanların da oyun geliştiricilerin de yüzleri gülüyor! Sonuç olarak, Switch oyunları ticari açıdan iyi bir başlangıç yaptı diyebiliriz. Donanım satışları ise mükemmel! Switch, tüm Nintendo konsolları içinde en yüksek "ilk hafta" satış başarısına sahip.
http://www.theverge.com/2017/3/6/14836170/nintendo-switch-broke-sales-records-americas-zelda-two-dayhttp://www.mcvuk.com/news/read/horizon-zero-dawn-beats-zelda-to-no-1/0179703...
Off-topic olmamak için Ubisoft, Square Enix, headhunting, vs. meselesine girmiyorum.
"İyi bir oyun geliştirici, mesleği gereği ketum olmalıdır" diyerek bu konuyu başka bir bahara bırakıyor, izninizle C++ compiler'ımın başına geri dönüyorum.