Bilmeyenler olabilir, postmortem nedir diye, kelime anlamı "bir cesedin ölüm sebebini bulmak içi yapılan inceleme". Yazılım camiasında ise bir oyunun nasıl yapıldığını, hangi zorluklarla karşılaşılıp bunların nasıl aşıldığını çoğu zaman ince teknik detaylara girerek anlatan sunuma postmortem deniyor. Buradaki kilit nokta ise ilgili yazılım/oyunun tamamlanarak piyasaya sürülmüş olması. Her neyse, son dönemde özellikle GDC sayesinde bir sürü postmortem'e rastlamak mümkün, ben de bu başlığı açarken aklımda kalan postmortemleri koymak istedim, eminim sizde de çok vardır, önemlileri ekleyiniz lütfen
İlk olarak Ron Gilbert'ten Maniac Mansion:
https://www.youtube.com/watch?v=wNpjGvJwyL8önemli noktalar: oyun camiasındaki ilk "cutscene" kullanımı (bir anlatıyı desteklemek için oyun boyunca). Sondaki tartışma kısmındaki design document'lerin standard olmaması konusundaki tartışma.
Ve ikinci olarak Devid Brevik'ten Diablo (retro sayılmaz ama adam çok iyi):
https://www.youtube.com/watch?v=VscdPA6sUkcÖnemli noktalar: diablo'nun çiziminde kullanılan ölçek X-Com'daki cursordan copy-paste yapılarak oluşturulmuş.
Oyun başta turn based iken realtime'a dönüştürülme kararı yayıncı tarafından alınmış, Brevik bu dönüşümden memnun değilmiş, çünkü turn-based kodun çoğu tamamlanmış, konuşmuşlar, 2-3 ay ekstra ve ciddi bir ek bütçe istemiş. Blizzard kabul etmiş. Sonra eve gitmiş, 1 saat sonra realtime kod çalışır haldeymiş
Tek yaptığı turn based kodu saniyede 50 kere çağırmak olmuş meğer. Bu da benim daha önce ilkere söylediğim be cidden yaşadığım "bir oyun kodunda en karmaşık problem bile 10 dakikada çözülür" önermemi doğruluyor
David Crane, Atari 2600 pitfall coder'ı.
https://www.youtube.com/watch?v=tfAnxaWiSeEÖnemli noktalar: atari 2600 scanline takip ederek çizim yapma işlemini derinlemesine anlatması, oyundaki adam sprite'ının aynı anda ağaçların çiziminde kullanılması, çok sıkıntılı size coding işlemi, ve tv reklamında 8 yaşındaki Jack Black'in oynamış olması.
Peter Molyneux'dan Populous,
https://www.youtube.com/watch?v=VIaK6y5kdroBu adam gittikçe kolpa gelmeye başladı bana
Yine de sunum samimi. Populous fikrinin ortaya çıkış sebebini, yol bulma algoritmasını kodlamayı bir türlü beceremeyip, bu problemi aşmak için haritayı değiştirecek bir kod eklemesiymiş. Bu sırada, yahu haritayı düzenlemek amma keyifli derken populous çıkmış.