Gönderen Konu: Arcade tarihindeki ilk Easter Egg?  (Okunma sayısı 817 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gibraltar

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 97
Arcade tarihindeki ilk Easter Egg?
« : 23 Mart 2017, 02:48:24 »
Ed Fries'ın, Atari'nin 70'lerin sonunda yayımladığı Starship 1 isimli oyununda bulunan bir easter egg'i ortaya çıkarma hikayesi.

https://edfries.wordpress.com/2017/03/22/chasing-the-first-arcade-easter-egg/

Bilgehan Korkmaz

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 154
Ynt: Arcade tarihindeki ilk Easter Egg?
« Yanıtla #1 : 23 Mart 2017, 03:47:23 »
Az uğraşmamış adam. Okurken yoruldum. Ben olsaydım bi yerden sonra; "başlarım easter'ına da egg'ine de" deyip bi köşeye kaldırıp atardım cihazı. 40 yıl da orada beklerdi artık. ;D  Sabırlı adammış. Yazı oldukça sürükleyici bu arada. Tam bir araştırmacı gazetecilik örneği olmuş.  :)

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 718
Ynt: Arcade tarihindeki ilk Easter Egg?
« Yanıtla #2 : 23 Mart 2017, 14:05:38 »
Evet ya, çok güzel hikayeleştirilmiş bir yazı olmuş. Gözlerimiz de 6502 kodu ile biraz şenlendi ;)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Arcade tarihindeki ilk Easter Egg?
« Yanıtla #3 : 23 Mart 2017, 14:58:15 »
ahah, retrojen stayla bir adam bu belli ki. Güzel yazmış.

Çevrimdışı Ragnor

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 181
Ynt: Arcade tarihindeki ilk Easter Egg?
« Yanıtla #4 : 25 Mart 2017, 00:01:53 »
Yanlış hatırlamıyorsam eğlencesine Atari2600 için Halo demake'i yapmıştı.

https://en.wikipedia.org/wiki/Halo_2600 doğruymuş.

Alıntı
Halo 2600 was written by Ed Fries, former vice president of game publishing at Microsoft, who was involved in Microsoft's acquisition of Halo developers Bungie Studios. Fries decided to create a version of Halo for the Atari 2600 after being inspired by a book called Racing the Beam: The Atari Video Computer System by Ian Bogost and Nick Montfort. The Atari 2600 had such limited RAM, only 128 bytes, that drawing Master Chief was difficult, and creating a game with other characters was even more so. Fries later stated that making the game taught him that constraint is sometimes a fuel for creativity.