Gönderen Konu: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)  (Okunma sayısı 847 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fero

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 26
  • guy.brush
    • Ferhat Tanman
Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« : 19 Aralık 2018, 08:14:13 »
Bir süredir üzerinde çalıştığım bir konuyu hem sizlerle paylaşmak hem de hakkında fikir ve önerilerinizi dinlemek istiyorum. Pixel art oyunlarda sinematik etkileri ve dinamik aydınlatmayı olabildiğince optimize biçimde çözmeye olanak sağlayacak bir asset bundle üzerinde çalışmaktayım. Bunu da, Unity'de post process ve ışık etkilerini fake ederek yapmak niyetindeyim.

2017 GGJ 'de şöyle bir denememiz olmuştu. Sanırım amacı ve problemi bunun üzerinden anlatmam daha iyi olacak. Pixel Art ile sinematik efektlerin ve aydınlatmanın birlikte kullanıldığı bir oyun yapmaya çalıştık. Örneğin resimdeki karakterler üzerindeki backlight, z ekseninde geride bulunan emissive bir obje ve 1 pixel genişliğinde karakteri çevreleyen ters yönlü bir normal map sayesinde ortaya çıkıyor.



Bu olay son yıllarda 2d oyunlarda sıkça kullanılan bir yöntem. Hatta sırf spritelara normal map oluşturmaya yarayan Sprite Lamp ve Sprite D'light gibi bazı programlar bile çıktı. Ancak bu ve benzeri örneklerde aşılması gereken temel bazı sorunlar ve sınırlamalar var.
  • Backlight ya da derinlig etkisini doğru görünmesi için spriteların hem ışığa hem de kameraya göre pozisyonlarının belli aralıklarda bulunması gerekliliği.
  • Türlü derinlik ya da aydınlatma efektleri için kullanılan Normal Map 'lerin frame frame çizilmesi gerekliliği.
  • Depth of Field ve reflection gibi post process etkilerinin (özellikle blur içerenler) mobil cihazlarda yeterince performanslı çalışmaması.

Öncelikle ışık ve kamera pozisyonuna göre border backlight ya da çeşitli yönlerden aydınlatma sağlayan şöyle bir sistem hazırladım. Normal map kullanmaya gerek kalmadan işi büyük ölçüde shaderda hallediyor. İşin shader kısmını şuradaki videoda görebilirsiniz:

https://twitter.com/ferotanman/status/954562415219310592

Amacım bunun gibi çeşitli etkileri shaderlar ve transparan meshler gibi yöntemlerle sağlayarak, hepsini bir manager ile kontrol etmek. Şu an fake depth of field üzerinde çalışıyorum. Pakete dahil etmeyi planladığım diğer etkiler ise: Reflection, Refraction, Motion Blur, Volumetric lighting ve fog.

Açıkcası hedef kitlesi oldukça kısıtlı bir asset olduğundan şimdilik sadece vakit buldukça birşeyler ekliyorum. Bu konudaki düşüncelerinizi merak ediyorum. Pixel art oyunlarda böyle etkilerin kullanılması yeni nesil kullanıcının da hoşuna giden birşey mi, yoksa tamamen retro sevdalılarının yarattığı hypedan mı besleniyor emin değilim. Pixel art oyunlarda sinematik efektlerin ve aydınlatmanın kullanılmasını sizler nasıl buluyorsunuz? Bu tip yapımlar sizde merak uyandırıyor mu?
"Never pay more than 20 bucks for a computer game."

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2379
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #1 : 20 Aralık 2018, 15:17:12 »
Ferhat, sondan başlayacağım,
Alıntı
Pixel art oyunlarda böyle etkilerin kullanılması yeni nesil kullanıcının da hoşuna giden birşey mi, yoksa tamamen retro sevdalılarının yarattığı hypedan mı besleniyor emin değilim. Pixel art oyunlarda sinematik efektlerin ve aydınlatmanın kullanılmasını sizler nasıl buluyorsunuz? Bu tip yapımlar sizde merak uyandırıyor mu?

Bence ikisi de değil. Pixel art, pixel tabanlı gösterim yüzeyinin doğal ürünü. Teknolojinin ilerlemesiyle kaybolması sadece pixel teknolojisinin kaybolması ile mümkün olabilir. Gözlemlediğim kadarıyla çocuk ve gençler de pixel grafikleri keyifle tüketiyorlar.

Alıntı
Pixel art oyunlarda sinematik etkileri ve dinamik aydınlatmayı olabildiğince optimize biçimde çözmeye olanak sağlayacak bir asset bundle üzerinde çalışmaktayım
. Modern bilgisayarlarda pixel art oyun yapmanın avantajları var ve bunlardan ilki pixellerin şeffaflık bilgisinin alpha kanalında tutulması. O kadar büyük bir ilerleme ki, amigayı sadece bu öldürmüş bile olabilir. Bu gün de pixellerin derinlik bilgisi gibi türlü veri ile, daha "gerçekçi" çıktıkar üretilebiliyor.

Ben bu durumu destekliyorum elbette. Ama bunun hiçbir noktası retro falan değil. Oyuncu deneyimini artıracak, anlam, anlaşılabilirlik ve etkileşimi artıracak ek malzemeler işte.


Alıntı
şu an fake depth of field üzerinde çalışıyorum. Pakete dahil etmeyi planladığım diğer etkiler ise: Reflection, Refraction, Motion Blur, Volumetric lighting ve fog.

Eline sağlık, arka ışıklandırma denemeni de başarılı buldum. Atmosferik bir sahne ışığı yapmak için ideal. O zaman, anahtar ve dolgu ışığı için de ayrı normal map hazırlanıp blend edilirse en basit ışıklandırmayı tamamen kontrol altında tutabilirsin demektir. Bu işler ne kadar kolaylaşırsa o kadar iyi bence. Kolay gelsin.

Çevrimdışı matahari

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 128
    • The Blog of Mert Börü
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #2 : 20 Aralık 2018, 16:17:20 »
… Bu tip yapımlar sizde merak uyandırıyor mu?

Eğer bu efektleri Unity Asset Store'da satışa sunmak için değil, yarım kalan oyun projenizin tamamlanması için kullanacaksanız, evet bende merak uyandırıyor. 8)

Çevrimdışı Fero

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 26
  • guy.brush
    • Ferhat Tanman
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #3 : 21 Aralık 2018, 02:39:05 »
Öncelikle teşekküler üstatlar.


Ben bu durumu destekliyorum elbette. Ama bunun hiçbir noktası retro falan değil. Oyuncu deneyimini artıracak, anlam, anlaşılabilirlik ve etkileşimi artıracak ek malzemeler işte.
Bunu söylemen beni çok rahatlattı. Tamamen katılıyorum ancak "acaba bize retro geldiği için mi beğeniyoruz?" diye düşünmekten de kendimi alı koyamıyorum.

Alıntı
Eline sağlık, arka ışıklandırma denemeni de başarılı buldum. Atmosferik bir sahne ışığı yapmak için ideal. O zaman, anahtar ve dolgu ışığı için de ayrı normal map hazırlanıp blend edilirse en basit ışıklandırmayı tamamen kontrol altında tutabilirsin demektir. Bu işler ne kadar kolaylaşırsa o kadar iyi bence. Kolay gelsin.
Aynen. Hatta becerebilirsem paylaştığım twitter videosunda yaptığım örnek gibi hiç normal map kullanmaya gerek kalmadan shaderda alpha mask ile hem key hem dolgu ışığını da halletmeye çalışacağım. Hatta Cem'in bu konuda verdiği bir tavsiye üzerine, Substance Designer 'ı dahil edebilirim.

Eğer bu efektleri Unity Asset Store'da satışa sunmak için değil, yarım kalan oyun projenizin tamamlanması için kullanacaksanız, evet bende merak uyandırıyor. 8)
Yarım kalan* oyunumuzda "90'lar Lucas Arts" hissini yakalayabilmek için çok çaba sarf ettim. Onu değiştirmeye gönlüm razı olmaz :) Paketi daha çok başka oyunlarda kullanabileceğim bir toolset olarak geliştirmek istiyorum. Özellikle hikaye odaklı oyunlarda Pixel art 'ın indie geliştirici açısından bir nimet olduğunu düşünüyorum. Kendi çalışma hızıma göre hesapladığımda, ekibi büyütmeden 3d'ye soyunmak hiç mantıklı gelmiyor. O nedenle de, gelecek birkaç projem pixel art olacak gibi görünüyor.

Zaten her aşamada neyi nasıl yaptığımı da forumda anlatıp payalaşacağım ki; üzerinde tartışabilelim.


*Yavaş yavaş üzerinde çalışmaya başladık. 2 ay içerisinde asset üretimine de devam edeceğiz.

"Never pay more than 20 bucks for a computer game."

Çevrimdışı matahari

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 128
    • The Blog of Mert Börü
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #4 : 21 Aralık 2018, 12:07:30 »
Detaylı yanıtınız için teşekkür ederim.

Asset Store odaklı üretim vb. yan yollara sapmak yerine, mevcut yeteneğinizi çok daha rahat sergileyebileceğiniz, kendinizi geliştirebileceğiniz ve emeğinizin karşılığını alabileceğiniz bir ortam olan oyun geliştirmeye odaklanmanıza çok sevindim. Yarım kalan projenize geri dönüyor olmanız da harika bir haber. Çalışmalarınızın takipçisi olacağım.

Çevrimdışı Fero

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 26
  • guy.brush
    • Ferhat Tanman
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #5 : 21 Aralık 2018, 23:06:51 »
@matahari, İlk postta sanki asset store 'a hazırlıyorum gibi yazmışım. Sanırım "hedef kitlesi küçük bir oyun türü..." demek isteyip becerememişim. Yazdıklarımı kendim okuyunca bile tam anlamadım. Bununla ilgili ufak bir açıklama getireyim.

Aslında başlangıçta bu işe tamamen asset store hedefiyle girişmiştim. Mevcut hayat şartlarımda fulltime olarak developer ya da artist olarak sadece kendi projeme odaklanarak çalışma şansım olmadığından, nispeten kısa olan bu yan yollar bana daha çekici geliyordu. Ancak bir süre sonra bu tip bir işi son kullanıcıya uygun bir hale getirmek için harcayacağım emeğin haddinden fazla olduğunu ve bu emeği kendi projeme harcamanın en doğrusu olduğuna karar verdim. Şu an üzerinde çalıştığımız oyunda da bu efektleri kullanmayı düşünmediğimden, ara ara dönüş yaptığım bir yan proje haline geldi.

@ref ve @matahari, Teşekkürler yanıtlarınız için. İlerleme kaydettikçe bu postu güncelleyeceğim.


"Never pay more than 20 bucks for a computer game."

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 128
    • DeviantArt
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #6 : 23 Aralık 2018, 14:37:19 »
Merakla bekliyoruz.

Sahne bana Beneath a Steel Sky'ı anımsattı, tabii onda dinamik ışıklandırma yok, olsa atmosferi cidden arttırırmış:



Çevrimdışı Fero

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 26
  • guy.brush
    • Ferhat Tanman
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #7 : 24 Aralık 2018, 10:31:34 »
Merakla bekliyoruz.
Sahne bana Beneath a Steel Sky'ı anımsattı, tabii onda dinamik ışıklandırma yok, olsa atmosferi cidden arttırırmış:

Dinamik ışık yok ama BaSS 'da mekanları kağıda boyayıp sonradan dijitize ettikleri için kendinden bir derinlik hissiyatı var. Benim bayıldığım bir yöntem. Keşke onu yapabilecek kadar yetenekli olsaydım :)
"Never pay more than 20 bucks for a computer game."

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 128
    • DeviantArt
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #8 : 02 Ocak 2019, 23:12:26 »
Dinamik ışık yok ama BaSS 'da mekanları kağıda boyayıp sonradan dijitize ettikleri için kendinden bir derinlik hissiyatı var. Benim bayıldığım bir yöntem. Keşke onu yapabilecek kadar yetenekli olsaydım :)

Hah! Benim de gizli kıskançlıklarımdan biri bu, ama çok moral bozmaya gerek yok, bu da pilotluk gibi; her 100 kişiden ancak 1'i Steve Ince kadar yetenekli oluyor.


Steve, Broken Sword 1 üzerinde çalışırken. Daha sonra oyunun görsel tarzı değişince Steve'in çalışmaları kullanılmamış, o da yapımcılığa geçmiş.



Steve'in Revolution'daki işi kapmasını sağlayan BaSS çizimi:


Çevrimdışı Fero

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 26
  • guy.brush
    • Ferhat Tanman
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #9 : 03 Ocak 2019, 11:03:05 »
Az önce kendisini Artstation 'dan bulup takibe aldım. Adam gerçekten çok "İnce" ymiş..
Takibe aldım diye hemen benim çalışmamı da beğendi :)
Gördüğüm kadarıyla son birkaç aydır artstation 'da aktif olarak çalışma paylaşıyor. Pek öyle eski tadında şeyler değil ama.

"Never pay more than 20 bucks for a computer game."

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 128
    • DeviantArt
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #10 : 04 Ocak 2019, 01:02:39 »
Adam gerçekten çok "İnce" ymiş..

Hafif aristokrat İngiliz beyefendisi  :D Şaka bir yana adamda İngilizler'in olumlu özelliklerinin çoğu varken olumsuzları pek yok, babam olmasını isteyebileceğim nadir kişilerden [kendi babamdan gayet memnunum tabii, o ayrı =)].

Deviantart profiline de bakabilirsin (https://www.deviantart.com/smoozles), orada daha uzun süredir paylaşım yapıyor. Bir şeyler sormak için ise en iyisi Facebook üzerinden görüşmek. Ara ara mesajlaşıyoruz, BaSS 2'nin yapımına başlandığını ondan öğrendim. Ama kendisi dahil eski ekipten hemen hemen kimseye henüz görev verilmemiş, bu konuda da Revolution'a [yani Charles Cecil'a] oldukça kırgınlar. Bu arada neredeyse 2 yıl olmasına rağmen medyada BaSS 2 ile ilgili en ufak bir haber yok halen, iptal mi oldu diye düşünmeye başladım.

Yeri gelmişken Steve'in 2006 yılında yaptığı arcade/adventure Mr. Smoozles Goes Nutso, ücretsiz dağıtılıyor, çok da zevkli oyundur:
http://juniper-games.com/smoozles/smoozles.htm

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1064
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #11 : 04 Ocak 2019, 23:26:17 »
@fullgrim

 Abi niye gelmedin sen RAAT' a? Acikcasi ben gelmeni umuyordum.
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 128
    • DeviantArt
Ynt: Pixel Art ve Sinematik efektler (Unity)
« Yanıtla #12 : 05 Ocak 2019, 02:48:36 »
Abi niye gelmedin sen RAAT' a? Acikcasi ben gelmeni umuyordum.

Gelmiştim aslında; tam zili çalıp kaçacakken Levent Pekcan'a yakalandım ve olaylar gelişti [eheh kötü espri]. Yılın son hafta sonunda genelde şehir dışında oluyorum, ama bu yıl buradaydım, neden? Ofis taşınması yüzünden! Bütün hafta sonu 2 farklı ofiste geçti ve pert oldum. Bu güzide kararı alan şirket yönetimine dileğim şudur ki: Psychonauts'ta meat circus bölümünü bitirmek üzereyken elektrikleriniz kesilsin! [Çok ağır oldu!]