Gönderen Konu: Yeni retrojen projesi: stellarpaint  (Okunma sayısı 7727 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2866
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« : 15 Aralık 2019, 20:33:19 »
Zx Spectrum için stellar mode olarak bilinen (ilk defa stellar contour demosunda görüldüğü için), aslında biraz parodi ekran modu olarak scene partilerinde görülen yazılım tabanlı ekran modu için bir html editör ekledik. Editöre yukarıdaki menüden "Retrojen Etkinlikleri > Retrojen Araçlar > ZX Stellar editör" başlıklarını izleyerek ulaşabilirsiniz.

Zx Spectrum kodu ve editörün ilkel hali Gasman tarafından yazılmıştır.
Discord'daki muhabbet üzerine Spritus editörü biraz daha geliştirdi.
Belki RAAT'da kullanırız diye ben de foruma entegre ettim.

https://retrojen.org/project/stellaredit/

Foruma login olmuş olarak bağlandığınızda çiziminizi yazıp, isim kutucuğuna bir isim yazıp "save" butonuna basarsanız çiziminiz forum veritabanına işleniyor.

Dilerseniz export seçenekleri ile farklı ortamlara da çıkış alabilirsiniz.

Diğer kullanıcıların kaydettikleri resimleri de görebiliyorsunuz. Sayfanın altındaki "Show all images stored in server" bağlantısına tıklamanız gerekiyor. Dikkat, buna bastığınızda çiziminiz silinecektir (önceden kaydedin ya da kopyalayın).

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1206
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #1 : 15 Aralık 2019, 21:17:47 »
Interstellarpaint vatana millete hayirli olsun. Usenmedim size meme cizdim. Bir sey degil.
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2127
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #2 : 15 Aralık 2019, 22:50:56 »
Amstrad CPC desteği de rica edelim. Ne şekilde olacağı size kalmış.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2866
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #3 : 17 Aralık 2019, 17:42:28 »
kütüphane genişlemiş...

aslında bu renklerin çoğu amstadda vardır zaten. Usta bir coder için Amstrada uyarlamak işten bile değildir.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2866
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #4 : 18 Aralık 2019, 14:29:26 »
@savagery bir sebepten çizdiğin sarı kafa kaydedilmemiş. Bu benim tarafımda bir bugmı çözemedim. Veri tabanında çizim tamamen boş siyah pixellerden oluşuyor olarak depolanmış.
eğer birşey çizdiysen ve kaybettiysek, ne yaptığını açıklarsan çözmeye çalışayım.

Çizimlerini bekliyoruzzz (@_@);;

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2866
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #5 : 22 Aralık 2019, 00:13:34 »
@peacer'in bu mod keşke oricde de olsa demesi üzerine bir çalışma yaptım. Çünkü biliyorum ki Oric Atmos'ın hires ekran modu zaten her raster satırında farklı renkler gösterebiliyordu. Fakat, tuhaf şekilde, ve gerçekten sebebini de anlayamadığım bir şekilde, bu modun oric'de, normal yollarla gösterilmesi pek de mümkün görünmüyor.

Oric Atmos basic ile hemen bir deneme yaptım, kodu kopyalayamıyorum çünkü emülatörde kaldı :D

görüntülerini koyuyorum ama. Basic kodunu görüyorsunuz, diğer resimde de sonucunu.

stellar mode 256x192 ekranda 4x4 pixellik büyüklükte gruplar halinde, toplamda 64x48 grup ile resmi çiziyor.

Oric atmos ise her byte'ın sadece 6 bitini kullanarak bitmap alanını oluşturuyor. Bu da 32 numaralı byte'tan başlıyor (00100000) şeklinde ve 127'ye kadar gidiyor (00111111).
fakat zurnanın zırt dediği yer, renklerle bitmap'i aynı anda değiştiremiyorsunuz, çünkü ekran kaşesi aslında bir kaşe değil, bir stream. grafik çipi sıradan alıyor byteları, eğer değer 32'den küçükse ya da 127'den büyükse bir renk verisi tanımlandığını anlıyor ve rengi değiştiriyor. Bu ayarlamadan sonraki tüm grafikler bu yeni renk ile çiziliyor. Fakat 6 pixellik o ekran alanını da silmiş oluyorsunuz. yani eğer renk değiştirecekseniz o alan ya ink ya paper'den oluşmalı. bu durumda bizim modun 4x4'lük olma hayali suya düşüyor çünkü bu modda 4 pixelde bir renk değişmesi gerekiyor (halbuki oric'de renk değiştirmek demek ekranda 6x1'lik bir alanın tek renge boyanmak zorunda kalması demek).



Keşke twilighte hayatta olsaydı da bu kodlamayı yapabilseydi, mutlaka bir trick vardır bu işte.




(11.satırdaki R>n kutuların boyunu oluşturuyor)


Fakat bu modu 6x4 olarak görüntülemek son derece mümkün görünüyor. oric ekranı 240x200 olduğuna göre, 64x48 yerine, 40x50'lik bir mod yapılabileceği gibi, genişletilmiş bir görüntü de üretilebilir. Fakat Oric'de 16 değil 8 renk var, ve bunun kombinasyonunda spectrumda üreyen renkler üreyemiyor.


(orjinal zx spectrum grüntüsü)
(oric'de 6x4'e göre genişletilip 40 karaktere kesilmiş 8 renge indirgenmiş oric görüntü)


Şu imaja bakarsanız

http://thespider.oric.org/pics/oric_hires_codes.gif

bit israfı gözler önüne seriliyor. 32-63 ile 96-127 bire bir aynı sonucu üretiyor. Aynı şekilde 160-191, 224-255 aralığı da öyle. Kullanılmayan bitler, kullanılsa da umursanmayan bytelar... Ekrem imamoğlu yakalasa "israf vaaaar!" diye bütün bu bitleri yenikapı meydanına dizmişti.

Görüntünün stream halde ilerlemesi teknik manuel'e bakmadım ama bana teletext modunu çağrıştırdı. Büyük olasılıkla fransada çok popüler olan teletext türevi akışlara uyum sağlaması için bu şekilde yapılmış olabilir.


Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #6 : 22 Aralık 2019, 01:29:56 »
Evet, Oric'in ekran çizim özelliği tam bir kaos. Twilighte'in kafasında kesin böyle türlü çeşit sınırları zorlayan fikirler vardır. Stormlord ve benzeri örnekler bunu gösteriyor.. Keşke daha uzun yıllar yaşasaydı. Çok erken gitti



 











PC üzerinde Oric grafikleri çizmeye yarayan bir uygulamayı hala başarabilen kimse çıkmadı. PC grafiklerini oric'e uyarlayan yazılımlar mevcut.

Ben bir dönem öyle bir işe giriştim. .TAP uzantılı Oric resimlerini yükleyip editleme amaçlı.  TAP dosya içeriğini alıp PC de gösterebiliyorum ama iş editleyip geri kayetmeye gelince beni de aştı maalesef.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2866
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #7 : 22 Aralık 2019, 19:01:06 »
PC üzerinde Oric grafikleri çizmeye yarayan bir uygulamayı hala başarabilen kimse çıkmadı. PC grafiklerini oric'e uyarlayan yazılımlar mevcut.

Ben bir dönem öyle bir işe giriştim. .TAP uzantılı Oric resimlerini yükleyip editleme amaçlı.  TAP dosya içeriğini alıp PC de gösterebiliyorum ama iş editleyip geri kayetmeye gelince beni de aştı maalesef.

programı yazmak hiç sorun değil de, kullanıcıları eğitmek büyük problem. Çünkü paletten bir renk seçip bir pixele tıkladığında 6 pixel öndeki sütun bir anda silinecek. Biraz sinir bozucu bir durum. Üstelik rengin nerede değiştiğini gösteren markörler de gerekiyor.

hires modunun sorunu rengi değiştirmekle ilgili :)



Gönderdiğin ekran görüntülerinde rengin değiştiği alanlardaki boşlukları kaçırmak mümkün değil. Ama o boşluklara katlandığımız sürece sonuç hiç fena değil, ayrıca dosya boyu da ciddi şekilde küçülyor.

Zx Spectrum'un 8x1 modu 12kb yer tutuyor. Bu efekt benzer bir sonuç üretiyor ve sadece 8k tutuyor. 4kb kar o dönem için büyük rakam. ZX81'in boş belleğinin 1kb olduğunu düşünürsek, hires modu o dönem için mantıklı gelebilir. Elbette ziyan edilen bitleri bir şekilde kullansalarmış keşke. O zaman oric'in yeri başka olurdu mutlaka.

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: Yeni retrojen projesi: stellarpaint
« Yanıtla #8 : 23 Aralık 2019, 20:20:03 »
Twilighte bu ufak geçişleri en verimli kullanan bir programcı değil sanatkardı..

Şuradaki gibi satır satır farklı renkleri ufak ufak piksel piksel çizerek uğraşmış..