Gönderen Konu: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım  (Okunma sayısı 2337 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #45 : 28 Nisan 2025, 05:16:43 »
Lale Savaşçılarının ilk crack denemesini biliyorsunuz kod metinlerini sıfırlayarak yapmıştım. Bu pek iyi sonuç vermiyor, özellikle önümüzdeki dönemde belki senaryo modlamaya başlayacağız ve executable kısmın sağlıklı çalışmasını istiyorum. Elimizde yepyeni bilgiler var, oyunu da çok iyi tanır hale geldik bu süreçte. Bu sebeple başka bir yöntemle yeni bir crack daha yaptım. Bu da baştan sona test edilmedi elbette ama bu reverse-engineer sürecince test edilecektir.

Bu çok daha temiz bir crack oldu, bu sebeple oyunu denemek isteyenler varsa bunu tercih etmeliler.

Istanbul Efsaneleri - Lale Savascilari (1995)(SiliconWorx)(Tr)(cr REF)[!].zip

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #46 : 03 Mayıs 2025, 03:37:27 »
proje unutulmuş gibi duruyor ama hayır, bu akşam shax'ın bir gazı ile başlayıp disketlerdeki tüm imajları ve spriteları extract ettim.
yüzlerce sprite, duvar setleri, canavarlar, bloklar...

 



Ayrıca artık odaları çizebiliyorum...

 

Çevrimdışı Skate

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 195
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #47 : 04 Mayıs 2025, 01:34:07 »
Eline sağlık @Ref.

Bence bundan sonrası için ortak bir ToDo list oluşturmanız güzel olabilir. Remake'i tamamlamak için tam olarak neler gerekli, eksikler neler netleşirse iş bölümü yapmak da daha kolay olacaktır.

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 155
    • Adventure Attacks!
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #48 : 04 Mayıs 2025, 03:05:52 »
Burada boş bir teşekkür mesajı ile yer kaplamak istemiyordum ama dayanamadım, yıllardır birileri belki yapar diye umut ettiğim remake projesine sonunda başlanmış olması müthiş. Herkesin eline sağlık ve umarım sıkılıp yarıda bırakmazsınız.

Bu arada merak ettiğim; içerik olarak sadece Amiga versiyonunu mu temel alıyorsunuz? PC port'u CD için geliştirildiğinden ek içerikler vardı, örneğin o port'taki ara videoların AI upscaler ile kullanılabilir hale getirilip dahil edilmesi oldukça hoş olurdu.

https://web.archive.org/web/20110823073420/http://www.stillpsycho.net/Lale_Sava%C5%9F%C3%A7%C4%B1lar%C4%B1_Da%C4%9F%C4%B1t%C4%B1m%C4%B1

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #49 : 05 Mayıs 2025, 02:21:10 »
Burada boş bir teşekkür mesajı ile yer kaplamak istemiyordum ama dayanamadım, yıllardır birileri belki yapar diye umut ettiğim remake projesine sonunda başlanmış olması müthiş. Herkesin eline sağlık ve umarım sıkılıp yarıda bırakmazsınız.

Bu arada merak ettiğim; içerik olarak sadece Amiga versiyonunu mu temel alıyorsunuz? PC port'u CD için geliştirildiğinden ek içerikler vardı, örneğin o port'taki ara videoların AI upscaler ile kullanılabilir hale getirilip dahil edilmesi oldukça hoş olurdu.

https://web.archive.org/web/20110823073420/http://www.stillpsycho.net/Lale_Sava%C5%9F%C3%A7%C4%B1lar%C4%B1_Da%C4%9F%C4%B1t%C4%B1m%C4%B1

Ben şu anda amiga sürümüne level editor yapma planıyla ilerliyorum ama bu da ne işe yarayacak bilmiyorum. Editörü yaparken oyunun da yarısını kodlamış kadar olabilirim elbette. dashersw ile bu başlıkta gördüğünüzün dışında bir kontağımız yok.

Amiga tarafında oyun kötü yaşlanmış. Özgür Özol ve arkadaşlarının yaklaşımları çok özgün ve metinler de son derece eğlenceli. Ama o dönem katlanabildiğimiz pek çok şeye günümüzün bolluğunda kötü tasarım diyoruz. Oyun kodu baştan yazılmadan bunların aşılabilmesi mümkün değil. Editörü yazdıktan sonrasını henüz düşünmüyorum.


Çevrimdışı dashersw

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 28
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #50 : 05 Mayıs 2025, 06:17:44 »
İşten güçten bir türlü vakit bulup bu işe geri dalamadım, ta ki bu geceye kadar. Yeni bir motor yazdım ben de. Oyunun senaryo işleyişini daha kolay implement edebilmek için ilk yaptığım motordaki free movement yerine orijinal oyundaki gibi adım adım ilerleme/sağa sola dönme ekledim. Böylelikle onEnter, onExit gibi trigger'lar kolayca çalışacak :)

Önümüzdeki günlerde önce haritayı, sonra da senaryoları implement edeceğim.

Çevrimdışı dashersw

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 28
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #51 : 05 Mayıs 2025, 06:51:35 »
@Ref bu arada yaptıklarını inceledim tabii ki... inanılmaz işler yapmışsın... Bana Visual Studio kurdurdun :)))

Yeni motoru https://lale-r3f.vercel.app/ adresine deploy ettim.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #52 : 06 Mayıs 2025, 03:30:47 »
İşten güçten bir türlü vakit bulup bu işe geri dalamadım, ta ki bu geceye kadar. Yeni bir motor yazdım ben de. Oyunun senaryo işleyişini daha kolay implement edebilmek için ilk yaptığım motordaki free movement yerine orijinal oyundaki gibi adım adım ilerleme/sağa sola dönme ekledim. Böylelikle onEnter, onExit gibi trigger'lar kolayca çalışacak :)

Önümüzdeki günlerde önce haritayı, sonra da senaryoları implement edeceğim.
Hobi bu, işler güçlerden kalan (ya da depresyonda olduğumuz) zamanda yapılan gönüllü aktivite :D

@Ref bu arada yaptıklarını inceledim tabii ki... inanılmaz işler yapmışsın... Bana Visual Studio kurdurdun :)))
Aah, ben zaten temiz kod yazan biri değilim, heme bu kod keşfettikçe ekleye ekleye yamalı bohçaya döndü, sana bol zihin sağlığı, b12 falan tavsiye ediyorum.

Yeni motor tam benim sevdiğim şekilde olmuş :D

Çevrimdışı dashersw

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 28
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #53 : 08 Mayıs 2025, 18:01:54 »
Eveeet iki guzel haberim var:

1) https://lale-r3f.vercel.app/ uygulamasini guncelledim. Artik 1. harita tamamen dogru ciziliyor, merdivenler, kapilar vs duzgun calisiyor. Senaryo implement edilebilir hale geldi.
2) Unity ve Blender ogretmeni olan bir arkadasim da Lale Savascilari'ni bilmemesine ragmen destek vermek istedi. Isometrik tilt-shift bir motor uzerine denemeler yapiyor o da. Eger iyi bir sonuc cikarsa mecburen C# yazacagiz galiba :)

Artik sirada senaryoyu implement etme var. Cok heyecanli :)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #54 : 09 Mayıs 2025, 00:05:23 »
Eveeet iki guzel haberim var:

1) https://lale-r3f.vercel.app/ uygulamasini guncelledim. Artik 1. harita tamamen dogru ciziliyor, merdivenler, kapilar vs duzgun calisiyor. Senaryo implement edilebilir hale geldi.
2) Unity ve Blender ogretmeni olan bir arkadasim da Lale Savascilari'ni bilmemesine ragmen destek vermek istedi. Isometrik tilt-shift bir motor uzerine denemeler yapiyor o da. Eger iyi bir sonuc cikarsa mecburen C# yazacagiz galiba :)
haha, uygulamayı kurcalarken ben de 1.level'i iyice öğrendiğimi fark ettim. bu arada bu görüntü pc versiondaki kısa filmlerdeki atmosfere çok uymuş, karanlık izbe tüneller. :D

Alıntı
Artik sirada senaryoyu implement etme var. Cok heyecanli :)

0x06 ve 0x13 dışında tüm senaryo komutları büyük ölçüde çözülmüş durumda. Büyük ölçüde diyorum çünkü bazı komutların ne yaptığını çözsem de bazı parametrelerinin ne işe yaradığını bilmiyorum. Örnek ilk levellarda belirli yüz seçerek yazı yazdıran komutu 3.leveldan sonra hiç kullanmamışlar. Yenisini yazmışlar, bu durumda komut 2'ye bölünmüş, "yüzü ayarla" ve sonra "x numaralı yüzle yazdır" komutunu 5.numara ile çalıştırmak.  Ama yüzü ayarla komutu garip parametreler alıyor, 1,11 ya da 0,21 falan gibi. belki yüz ayarlamaktan başka bir iş yapıyordur. Belki belli cinsiyette bir yüz göster, ya da öğretmen varsa onu göster falan gibi birşey olabilir. Komutların yarısında böyle bilinmeyen parametreler var. Ancak oyunu açıp bellekte datayı değiştirip deneyerek öğrenilebilir, zaman ayırmak lazım...

Çevrimdışı dashersw

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 28
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #55 : 11 Mayıs 2025, 05:41:51 »
İşte o büyük gün...







https://lale-r3f.vercel.app/

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #56 : 11 Mayıs 2025, 20:47:39 »
oooo en azından bu proje başarsız oldu demeyeceğiz, "birşeyler yapıldı" kategorisine geldik bence.

fakat müzik? o nereden geldi?

 


şu haritayı da 3 boyutlu kat kat görmüş olduk :D

Çevrimdışı Skate

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 195
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #57 : 11 Mayıs 2025, 21:10:17 »
Eline sağlık, senaryonun işlemeye başlaması süper bir gelişme. Non-playable proof of concept'den playable proof of concept'e geçiş yapmışsın, çok önemli bir aşama.

Acaba arada bazı fixler mi yaptın diye düşündüm. Çünkü bugün erken saatlerde denediğimde çok fazla hata ile karşılaştım. Bahsettiğim hatalar yeri geldiğinde fazladan adım atıp belli bir karede durmamaktan çıkan popupların yerli yersiz çıkması gibi şeylerdi. O anda mesaj yazacak vaktim yoktu. Şimdi akşama denediğimde çok daha az problemle karşılaştım. O yüzden karşılaştığım problemleri rapor etmiyorum. Senden "artık 1. level tamamen oynanabilir durumda" gibi bir update geldiğinde detaylı test edip bug report yaparız, daha mantıklı olur diye düşünüyorum.

Tekrar eline sağlık.

Çevrimdışı dashersw

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 28
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #58 : 11 Mayıs 2025, 22:28:35 »
Muzigi @ZeroSkillProdigy paylasmisti daha once (2. sayfada var) :) Efsane degil mi? It's coming together...

Bir arkadasim Unity'de baska bir motor yaziyor. Isometric 3rd person, o eger bir asama kaydederse ona da implement etmek istiyorum oyun mekanigini. Ozgur'e de gonderdim bu arada, bakalim ne diyecek :)

@Skate arada bir iki ufak sey yaptim ama hareketlerle ilgili bir degisiklik oldugunu sanmiyorum... Sondaki senaryo event'i filan da dogru calismiyor... oyun motorunu biraz toparlamam lazim, event'leri giydirmek epey zorlu oldu.

bu arada...

 


Yuksek cozunurluklu scan'lerini de alip paylasacagim :)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3041
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Lale Savaşçıları'nı yeniden yazalım
« Yanıtla #59 : 11 Mayıs 2025, 23:40:33 »
Alıntı
Bir arkadasim Unity'de baska bir motor yaziyor.
Valla en çetrefilli kısım battle ekranı zaten. orayı halletmek demek oyunun çoğunu halletmek demek. harita, voxeller, büyüler zarlar inventory vb. bir sürü kıvır zıvır.

bu arada...

Yuksek cozunurluklu scan'lerini de alip paylasacagim :)
of of! internet 2025 senesinde bunları da mı görecektiiii!!! :)

Mecidiyeköy haritası şimdi daha anlamlı oldu.

Mecidiyeköy deyince, tam haritanın göbeğinde duraklar var. duraklar var ama sanki otobüs gibi üç kapılı uzun ince şeyler çizmişler. bunların içine exit koyabilirlermiş. Otobüse biniyorsun, hop fatihtesin, yok beşiktaştasın :D Sanki script unutulmuş gibi.. Tabi diğer tarafa da durak yapmak lazım. :D bir de otobüs texture'u. hepsi mümkün, zaten oyun şeffaf cam çizimini destekliyor, otobüs yapılabilir. Senaryo editörü tamamlansın ilk müdahaleyi oraya yapacağım :D
şurası: