Gönderen Konu: Dedektif Fırtına imdat :D  (Okunma sayısı 9116 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Dedektif Fırtına imdat :D
« : 15 Ocak 2013, 18:16:14 »
Şimdi ben bu oyuna yıllar önce sahiptim. Kırmızı bir kutusu vardı falan. Oynamaya çalışıp bitiremediğimi hatırlıyorum ama tahminen kutusunda gördüğüm galata kulesi ve dansözlü kısmı dışında oyunun hiçbir sahnesini hatırlamıyorum. Neyse, ben oyunu bir dönem iso olarak kaydetmişim internetten falan herhalde, dosbox ile açtım bugün,  sabahtan beri ara ara toplamda 2 saat kasmışımdır, ya bu oyun türk dijital oyun aleminin "dünyayı kurtaran adam"ı gibi bişey.  Oyundan birşey anlamak için müneccim olmak lazım (ya da kitapçığı mı lazım nedir anlamadım). Şimdiye kadar başımdan geçenler:

Sahne 1: Başkanın kızı, siyah bir çöp adam tarafından sonuna kadar açık olan ön kapıdan girmek yerine, çatıdan aşağı ip sarkıtılmak suretiyle kaçırılır.

Sahne 2: Başkan dedektif fırtınayı arar ve dedektif fırtına kızın peşine düşmek üzere sokağa çıkar.

Sahne 3: Başkan, fırtınanın hemen yan sokağında oturuyordur zaten, fırtına vardığında karı koca ağlamaktadırlar. Kızı kaçıran kişi fırtına'ya bir not bırakmıştır. Anlaşılan o dur ki, kötü profesör Abaküs, dedektife haddini bildirmek için kaçırmıştır kızı. Notta şöyle bişey yazmaktadır: "günün saati sokakta telefon kulübesi". GÖrüldüğü gibi acaip şifreli bir nottur bu. Fakat daha okuyup anlamamıza fırsat vermeden, dedektif scripti çalışır ve "Vay! buldum! Sanırım bunun ne anlama geldiğini biliyorum" diyip sokağa atar kendini, diğer dialogları okuyamadan, ağlamakta olan anne ile tek kelime bile edemeden (kafalarının üzerinde konuşma balonu mevcut) başkanın evine birdaha giremez hale geliriz. Girmek isterseniz "başkanı rahatsız etmemeliyim" diyerek sokaklarda avare dolaşıma başlamışızdır. Tüm dükkan ve mekanlar kapalıdır. Hiçbiryere giriş yoktur.

Sahne 4: Ne bir harita, ne bir ipucu olmadan, sokakların giriş çıkış noktalarının belli olmadığı yerlerinde mouse'u gezdirip bir ikon haline gelmelerini fırsat bilerek nihayet 24.sokak'daki telefon kulübelerine gireriz. Burada başka bir not bizi beklemektedir: "Hedehöd fasafis.." Yok uydurdum bu kısmı ama harbiden hiçbirşey ifade etmeyen bir metin yazar ve bir not defteri açılır, buraya sadece rakamlar girebilmekteyizdir. Neden o not defteri açılır, neden rakamları gireriz bilemem ama 10 kadar denemeden sonra tesadüf eseri 56 yazmamla rehberin sayfaları döner ve orada Cafe 25 3336633 numarasının kırmızı halka içine alındığını görürüz. Burası kod tekerleğinin bir ürünü müdür bilmiyorum büyük olaslılıkla öyle.

Sahne 5:  Geri döndüğümüzde diğer tüm dükkanların kapalı ama cafe 25'in kapısının girilebilir bir ikonla ifade edildiğini görürüz. Gireriz. İçeride bir barmen kız vardır, bize içecek verir, pişkinlikle içemeyiz çünkü tıklanamazlar. Kalkarız, barmenle konuşuruz, "ben fırtına, bana bir not var mı?"  -"ee bir düşüneyim! Evet buldum!!! Not yok!" gibi bir dialogla morartılırız. Sokaklarda biraz daha gezinip tekrar cafe'ye gireriz, fakat o da nesi, değişen birşey yoktur. Israrla çay kahve istemeye devam edince sonunda bardağın altına sıkıştırılmış bir peçete gelir. Peçeteyi okuruz, veeeeğğğ "Buğulu yerlere elle yazıldı, yansımalar arasında yok oldu, doğru yönün harfleri karmakarışıktı" diye derin anlam yüklü şiir ile karşılarşırız. /*break*/ Ama zekiyizdir, oturduğumuz koltuğun yan tarafında bir cam vardır, camda "kdjfaljf" yazar, ve bendeniz o yazının aslında "kervan oteli" yazdığını çözerim. Ve otele girerim.



-edit: telefon kulübesindeki not şöyle: "şehrin telefon rehberi, Aslında senin rehberin, Ünvan ve isim çarpıtıldı, sana şifre yapıldı"


Fanteziyi burda bıraktım. Görüldüğü üzere ilerleme stratejin random click'e dayanıyor. Fakat bu böyle süremez. Tam çözümü bilen var mı?

Çevrimdışı Adamın Biri

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 170
    • Sadece bir müze...
Ynt: Dedektif Fırtına imdat :D
« Yanıtla #1 : 15 Ocak 2013, 20:05:06 »
bkz. GameShow #24, Şubat 1997

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 389
    • Night Network
Ynt: Dedektif Fırtına imdat :D
« Yanıtla #2 : 15 Ocak 2013, 22:55:52 »
dunyayi kurtaran adam benzetmesine bayildim :)
bi de canim adventure oynamak istedi simdi.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Dedektif Fırtına imdat :D
« Yanıtla #3 : 15 Ocak 2013, 23:58:52 »
bkz. GameShow #24, Şubat 1997

bak simdi bana bi pdf lazim. bu arada mesaji yazdiktan sonra gaza geldim, buyuk olasilikla oyunu yariladim, yaparken de dokumante ettim haritayi screen shotlar alarak olusturdum falan, walkthrough hazirliyorum. Oraya buraya tiklama sistemi isliyor ve oyunu monkey island tadinda yapmislar, olmece yok, deneme yanilma serbest.

dialog kaydi, senaryo ve harita bayaa ilkel ama oynanabilirlik fena degil.

Çevrimdışı Ragnor

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 187
Ynt: Dedektif Fırtına imdat :D
« Yanıtla #4 : 16 Ocak 2013, 02:06:49 »
Taramaya gerek yok dememek gerekiyomuş bak, lazım oldu işte :).

Çevrimdışı Cengiz Demir

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 157
Ynt: Dedektif Fırtına imdat :D
« Yanıtla #5 : 16 Ocak 2013, 11:18:32 »
Hatırladığım kadarı ile  oyunun sonlarında bir şifreyi çözebilmek için, oyunun kitapçığı lazım.
Atıyorum 23. sayfa 5. paragraf 7. kelimeyi şifre olarak girmeniz gerekiyor.

Bende oralara kadar gidememiştim ama çözümü level de verilmişti ordan hatırlıyorum.  :)