Anladım, çok teşekkürler. Benzer bir şeyi Oric için düşünemeyiz malesef. Oric zaten 6x1 alanda 2 renk gösterebiliyor.
Senin oluşturduğun momentumla bir zaman zaman zaman defence force'dan oric ula'sını anlamaya çalışıyorum. Sonra demoları dikkatle izlediğimde şu dikkatimi çekti. Hiçbir zaman interlace görünümünde olmayan bir grafik yok. Bu arada senin bahsettiğin "Y ekseni" kısmına nedense hiç dikkat etmemişim.
Örnek:
Sonra bir kısım anladığım kadarıyla, oric ekran buffer'ı bir data yığınından ziyade, bir "akış" olarak tasarlanmış. Oyun yazımındaki büyük zorluk buradan geliyor. Oric'in ekran tamponunu okuyunca bunca zamandır lanet ettiğim spectrumun ekran buffer yapısı gözüme daha bir mantıklı gelmeye başladı
Şöyle ki, o bahsettiğin 6+2 lik yapı çok daha dehşet verici bir yapıymış
6 bit: bitmap verisi, 1 bit: foreground set, 1 bit inverse set (inverse palet) diye geçiyor. Ziyan edilmiş bitler
Yani o iki bitte herhangi bir renk bilgisi yok. Zaten 2 bitte (4 varyasyon) nasıl bir renk bilgisi çözememiştim. Yani renk bilgisini bir ara ula buffer'ına yazıyorsunuz. Bunu yazarken ekran çiziliyor ise, sonraki 2 sütun yani 12 pixellik alan ille de foreground olmak zorunda. onlar değiştirilemiyor. Neyse, renk bilgisini ula'ya mesaj attıktan sonra ula sonraki pixelleri o renge boyuyor. Yani 1 satırda, yani 240 pixellik çizgide rengi sadece 1 kere değiştirebiliyormuşuz.
Ayrıca ekranın ilk iki sütunu yani ilk 12 pixelinin rengine bu sebepten müdahale edilemiyormuş. Buraları pek anlamamış olabilirim
Neyse işin özü şu, her satırın başında renk bilgisini gönderiyorsunuz, sonraki pixeller o iki renkten biri olmak zorunda. Bunu birkaç kombinasyonla düzeltebiliyorsunuz, yani pixeller ön ya da arka plan olabiliyor.
Bu sebepten çok renkli grafikler kullanmak zorunda iseniz mecburen "interlace" bir görüntü oluşturmanız gerekiyor, ya da eldeki 2 rengi, inverse falan ederek, yani 240x1 'lik bir alanda 4 renge maruz kalmanız gerekiyor.
Sonuç olarak text mode ile herhangi bir oyun vs yazılamıyor, fakat karakterler editlenerek durağan grafikler çizilebilir. Hires modu 240x200, ve üstteki limitasyonlara sahip.
Şimdi c64 programcılarının neden spectrumdan korktuklarını daha iyi anlıyorum. c64'ün lineer pixel buffer'ında kolaya alışmış bu arkadaşlara spectrum/oric çok ürkütücü geliyordur eminim.
Bende biraz jeton geç düştü kusura bakmayın
Belki bu mesajı oric kısmındaki bir grafik başlığı altına taşımak lazım.
edit: Şu başlıkta peacer konuyu gayet açık anlatmış, ben kaçırmışım o mesajı bir şekilde:
http://retrojen.org/pano/index.php?topic=372.msg2762#msg2762