Cıks o raster o raster değil kafanız karışmasın
Defence force'das verilen kod, text modu ile hires modunu karıştırarak text ekranında iken hires grafikleri gösterme ile ilgili bir trick sadece. Denildiği üzere ekranda gösterilen byte'ın text mode mu grafik modu mu olarak gösterildiğine dair verileri değiştiriyor sadece. Karakter satırının başı değil de tıpkı renk ve zemin rengini satır içerisinde herhangi bir yerde değiştirilmesi esasına dayanıyor.
Oric'de KESİNLİKLE piksel başına renk kodlaması ya da buna ayrılmış ekstra bir renk haritalaması belleği yok.
Senkronizasyonla ilgili olarak olay tamamen interruptla ilgili. Ekran yenilenme hızı ile işlemci hızının senkron edilmesi üzerine denemeler var. Örneğin şurada ekranda aynı adrese kırmızı ve sarı rengi hızlıca koyup oric'de normalde olmayan portakal rengi'ni elde etmek üzerine bir çalışma var. renk değişimini yanıp sönme değil de gözün algılayabileceği sabit bir hıza getirmek için de cycle arası hesaplamalar yapılıyor. Detayını ben de çok bilmiyorum ama oric'in teyp çıkışından yapılan bir işlemle "vsync" deniyor bu konuya.
http://forum.defence-force.org/viewtopic.php?f=4&t=944 "19968 = 64*312 is the precise number of cycles of the screen raster.
However, to get an interrupt every 19968 cycles, you must program the VIA timer with a value of 19966, because the VIA adds two cycles to each count (19966, 19965, 19964,.... , 2, 1, 0, -1, 19966, 19965, 19964,...). "
Yeni geliştirilmekte olan şu oyunda da mesela girişte bu senkronizasyonla ilgili bir ayar (vertical retrace senkronizasyonu) yaptırılıyor. Teyp çıkışına ait donanımsal bir vsync hack kullanılmadan yazılımsal bir senkronizasyon yapılıyor
More tests, now with (preliminary) sfx and more