Gönderen Konu: adventure oyunu yapma kiti  (Okunma sayısı 20277 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 383
    • Night Network
adventure oyunu yapma kiti
« : 09 Ocak 2014, 00:24:31 »
Selamlar herkese, kısa bir sorum olacak. Nightshift 2008'in iptal edildiği sıralarda Ref konuyla ilgili bir adventure oyunu yapmaya başlamıştı. Bir screenshot da paylaşmıştı hatta. Bir hazır kit kullanmıştın diye hatırlıyorum Ref. O hangi araçtı. İzlenimlerin ne olmuştu, kolay mıydı kullanması. Veya bu konuda önerebileceği başka araç olan var mı. Amaç basit bir şekilde point and click adventure yapabilmek. Hatta web arayüzlü olsa daha da süper


Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 317
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #1 : 09 Ocak 2014, 02:32:40 »
http://www.adventuregamestudio.co.uk/

şöyle bir şey var ama?

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2385
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #2 : 09 Ocak 2014, 10:51:52 »
Selamlar herkese, kısa bir sorum olacak. Nightshift 2008'in iptal edildiği sıralarda Ref konuyla ilgili bir adventure oyunu yapmaya başlamıştı. Bir screenshot da paylaşmıştı hatta. Bir hazır kit kullanmıştın diye hatırlıyorum Ref. O hangi araçtı. İzlenimlerin ne olmuştu, kolay mıydı kullanması. Veya bu konuda önerebileceği başka araç olan var mı. Amaç basit bir şekilde point and click adventure yapabilmek. Hatta web arayüzlü olsa daha da süper

Evet, @peacer'in işaret ettiği kit ile yapmıştım. O oyun %50 bitmiş durumda, 4-5 ekran oynanabilir durumda, oyunda vigo, lw3d, alco, skate falan var :) O zaman alco ile tanışmamıştık daha, onu zayıf bir adam olarak çiziktirmiştim :)

Oyunun yarım kalması AGD'nin bug'larından ötürü olmuştu. Program bir ip üzerinde, her an düşebilecek gibi. Dikkat yoğunlaştırmak gerek :) Kasarsanız problem yaşamazsınız fakat rastgele çakmalar oluyordu, ayrıca export etmesi falan da problemliydi. Oyunu %60'a kadar ilerletip editörde çalışan oyunun çıkış alınca bozulduğunu gördüm, sonra anladım ki öyle kafama göre büyüklüklerde resimler falan olmayacak. Dolayısı ile o kısmı baştan tasarlamam gerekiyordu (teknik olarak) ama bu konuda bir döküman da yoktu. Deneme yanılma ile neyin çalışıp neyin çalışmadığını çözmek gerekiyordu. Öyle olunca zaten ilerlemesi güç olan oyun yarım kaldı.

Ufak oyunlar için güzel ama iş karışıklaştıkça paketlemede problem oluyor anladığım kadarıyla. Tabii bu 2009 civarıydı, o zamana çözülmüş de olabilir bu sorunlar.

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 383
    • Night Network
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #3 : 10 Ocak 2014, 02:34:41 »
Hmm teşekkürler, AGS ve birkaç şey daha buldum ama kullanımları ile ilgili ilk el tecrübesi olan birinden veri almak istemiştim. Nitekim söylediklerin AGS'nin benim işimi görmeyeceğini gösteriyor.


Çevrimdışı vigo

  • RAAT
  • Retromanik
  • *
  • İleti: 20
    • Bronx WHQ
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #4 : 25 Temmuz 2014, 11:52:16 »
hep hakkımda konuşuyosunuz :) hani nerede bu oyun? neredeyim ben?
vigo/bronx^zombie boys^trsi

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2385
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #5 : 25 Temmuz 2014, 21:05:58 »
hep hakkımda konuşuyosunuz :) hani nerede bu oyun? neredeyim ben?

önce ags, sonra wacom tabletimin bozulması ile yarım kaldı. Sonra ikinci bir girişim yapmıştım bitirmek için, çünkü animasyonu falan bayağı emek harcamıştım, malesef ags'nin problemlerini aşamadım. Hala duruyor, dönünce bir bakarım birşeyler yapılabilir mi diye :D

Ama bu oyun nightshift'in tekrar yapılmasını sağlamak içindi :D Oyunu bitirirsem partiyi isterim :D

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 129
    • DeviantArt
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #6 : 28 Temmuz 2014, 00:25:40 »
AGS, klasik adventurelar hazırlamak için [Scumm System'dan ilham alarak] geliştirilmiş bir engine. Bunun sonucunda limitleri oldukça düşük, şu anda bile maksimum 1024 * 768 çözünürlük destekliyor, desteklediği sprite çözünürlükleri bile düşük, partikül sistem, parallax scrolling hatta zoom in / out, fade in / out gibi standart efektler için bile plugin yazmak gerekiyor. Zaten AGS ile yapılan oyunların da büyük çoğunluğu 320 * 240 çözünürlükte, '90'ların ilk yarısındaki teknik özelliklere sahip oyunlar. İşe AGS ile başlayıp, programın limitleri yüzünden başka kitlere geçen pek çok yapımcı var, mesela tarihin ilk Star Wars adventure'ı olacak SW: Shadows of the Empire [Lucas Arts'dan neden SW temalı adventure çıkmadı? Yüksek lisans için tez konusu olabilir ;D ]:

http://soteadv.blogspot.com.tr/

Daha sorunsuz ve biraz daha profesyonel bir engine olarak Alman malı Visionaire Studio kullanılabilir:

http://www.visionaire-studio.net/cms/visionaire4-english.html/?change_lang=1

Gayet temiz bir arayüzü var, standart işlemler için programlamaya gerek yok, limitleri çok daha yüksek, farklı platformlar için derleyebiliyor ama tam versiyon için bir miktar [50 € kadar] ödeme yapmak gerekiyor. Motoru geliştiren ekip, tanıtım için Zak Mckracken'a 2 GB'lık devam oyunu hazırlamıştı, çok da süper bir adventure gibi görünüyor ama sadece Almanca versiyonu var, İngilizcesi çıkamadı bir türlü. Almancanıza güveniyorsanız hiç durmayın:

http://www.mckracken.net/cms/download-1541.html

HTML5 altyapılı web üzerinde oynanabilecek bir şeyler hazırlamak için de Clickteam Fusion kullanılabilir:

http://www.clickteam.com/clickteam-fusion-2-5

Son olarak şu AGS oyunu çıkamadan ölürsem gözüm açık gideceğim  :)

http://www.barnettcollege.com/index.html

Umarım yarım kalan Nightshift adventureını tamamlayabilirsiniz, çok merak ettim =)

Çevrimdışı CapedCrusader

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 7
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #7 : 02 Ağustos 2014, 23:48:03 »
Indiana jones fountain of youth guzel gozukuyor. AGS ile mi yapmislar?

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 129
    • DeviantArt
Ynt: adventure oyunu yapma kiti
« Yanıtla #8 : 03 Ağustos 2014, 18:53:32 »
Evet, AGS ile yapılıyor. AGS'nin ilk çıktığı dönemde başladılar ve sanırım ömürleri süresince devam edecekler, hatta çocuklarına vasiyet olarak bırakacaklar; release etmeden ölmeyin diye  :D Cidden 1999'da başlamışlar, benim 2004'de haberim olmuştu ve hala bekliyoruz, tamamlanamayacak herhalde. Bu arada eski sitelerinde çok iyi tutoriallar var; http://www.barnettcollege.com/2004/. Zak 2 ise son viraja girdi, ingilizce seslendirme kayıtları devam ediyor, bu sonbaharda çıkacakmış, Almanca öğrenmeye gerek kalmadı =) https://www.facebook.com/ZakMcKracken2