Gönderen Konu: 2048  (Okunma sayısı 35170 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı curt

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 29
2048
« : 19 Mart 2014, 19:24:32 »
Dun aksam bir oyuna denk geldim. Benim gibi 2'nin kuvvetlerine obsesif olanlari (-ki saniyorum hepimiz) cezbedecektir:

http://gabrielecirulli.github.io/2048/

Benzerleri varmis sanirim ama konsept yeni, daha once hic rastlamadim.

C64'te veya diger sistemlerde bir benzerini programlamak, benim gibi baslangic seviyesinde olanlar icin eglenceli olabilir.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: 2048
« Yanıtla #1 : 19 Mart 2014, 19:50:09 »
bugün okulda arkadaşlar oynuyordu ve fakat benim için üzücü oldu. Geçen yıl crap games competition'a bu oyunun neredeyse aynısını yazmıştım, fakat oyunudaki ilerlemeyi kaydetmek için bir işleç gerekti ve oyunu tamamlamak yerine Basin'e bir eklenti yazmayı uygun gördüm, sonra baktım ki bunda yazılım güzel oldu, bunu donanıma da çevirmek lazım ve SimpeCON isimli bir donanım konsepti geliştirdim, yetmedi ZXI standardından belirli portları SimpleCON için ayırttım bu arada oyun unutuldu gitti.

Neyse bende fikir çok..

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: 2048
« Yanıtla #2 : 19 Mart 2014, 21:37:51 »
http://www.2uzeri.com/

Türkçesi için de bir web sitesi yapılmış. En fazla 512 kutusuna ulaşabildim şahsen.

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1207
Ynt: 2048
« Yanıtla #3 : 22 Mart 2014, 01:16:18 »
 Daha da turkcesini yapmislar http://onatm.github.io/ak2048/
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: 2048
« Yanıtla #4 : 22 Mart 2014, 02:50:50 »


ucuna ulaşamadım :)

Çevrimdışı Adamın Biri

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 170
    • Sadece bir müze...
Ynt: 2048
« Yanıtla #5 : 23 Mart 2014, 09:27:19 »
Bağımlılık yaptı sabahtan beri :)


Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: 2048
« Yanıtla #6 : 23 Mart 2014, 13:06:55 »


1024 sonrası 2 tane de 512 yi bulduk da devamını getiremedim :)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: 2048
« Yanıtla #7 : 23 Mart 2014, 13:23:39 »
daha önce yazdığım oyunu buna uyarlayıp yayınladım, biraz acelem var, wos'ta da duyurduğum şekliyle yapıştırıyorum.
(zx spectrum)




a quick port of 2048 game, made with Sinclair Basic

Download 5kb Zx Spectrum Tape file

Keys:

QAOP or Cursors: Move&merge.

1: Colored block with bright variations
2: Mono color scheme
3: Colored blocks without using bright attribute

h: Help/about

r: Reset board/restart


source code.

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: 2048
« Yanıtla #8 : 23 Mart 2014, 15:43:43 »
Teorik olarak soruyorum, neden 2048?

2048 e çok yakınlaşmışken sanki devam etse daha fazlası da yapılabilirmiş gibi geldi. 4096 - 8192..

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: 2048
« Yanıtla #9 : 24 Mart 2014, 23:39:26 »
sanırım yeterli alan yok.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2132
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: 2048
« Yanıtla #10 : 25 Mart 2014, 11:43:34 »
Bu da bash uyarlaması:

https://github.com/mydzor/bash2048

Bir de sayılı oyun sevenlerin son tutkusu Threes var.

http://asherv.com/threes

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: 2048
« Yanıtla #11 : 25 Mart 2014, 15:06:35 »


Sonunda :))

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: 2048
« Yanıtla #12 : 25 Mart 2014, 23:51:35 »

Sonunda :))

ve sadece 6 gününü aldı :)

Ben 2048'i bile yapmanın imkansız olduğunu düşünüyordum :) Helal olsun :D


Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: 2048
« Yanıtla #13 : 27 Mart 2014, 22:32:54 »






Geliştirdiğim mantıkla dediğim gibi çok rahat bir şekilde 4096, 16384 ve üzeri de yapılabilir kanımca :)

http://ov3y.github.io/2048-AI/
Şurada yapay zeka ile kendi kendine çözdürebilirsiniz.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: 2048
« Yanıtla #14 : 27 Mart 2014, 23:11:51 »
Geliştirdiğim mantıkla dediğim gibi çok rahat bir şekilde 4096, 16384 ve üzeri de yapılabilir kanımca :)

istersen deneyebilirsin :)

1. benim yazdığım spectrum versionunu specemu ile 48k modunda yükle (options > model > 48k).

2. oyun başladığında herhangi bir anda, Shift + space  tuşlarına aynı anda basılı tutarak programı durdur. (L Break mesajı çıkar, bir tuşa basınca kaybolur, K moduna geçilir)

3. imleç K moduna geçtiğinde 611 yaz ve enter'a bas. Böylece 611 numaralı satır silinir (611 numaralı basic satırı, skorun 2048'e ulaşıp ulaşmadığını kontrol ediyor).

4. GO TO 10 (sadece G tuşuna basıp 10 yazman yeterli) komutu ile oyuna baştan başla. 2048 limitini kaldırmış oldun. (ama oyunun sonu kalmadı, büyük olasılık 8912'den sonra oyun grafiksel olarak yamulacaktır).