Küçük hoş bir oyun olmuş. KOnseptlere hepimiz aşinayız tabii.
Birkaç sene evvel, akermenle beraber bitpazarı konseptli bir oyun üzerine biraz kafa yormuştuk. Epey şamata şeyler çıkabilir aslında. Sırf bitpazarı bile, kendi içinde birkaç challenge barındıran bir konsept.
aynı konseptte bir strateji oyunu da bende var, konsept çizimlerini falan da yapmıştım. Aksiyon olmasa da, yine retro arşivini oluşturup geliştirme üzerineydi, ama asıl üzerine gittiğim konu "oyunda başarılı olmak adına herkes fkamanlı tarzı ucuz al yüksek fiyata sat tarzı bir adama dönüşür mü?" idi. Lakin oyunda sürekli belirli bir malı kapatırsanız o malın fiyatı hızla yükselecekti, ve her zaman yüksek fiyattan satın alacak birileri olacak şekilde tasarlamıştım. Biraz farkındalık yaratması için, çok çok paran olduğunda sadece çok çok paran olacaktı, ama retro koleksiyonunun bir kısmını bu para hırsı sırasında elden çıkaranlar olur muydu?
Oyunu sid meier abimizin (eğilerek selam verelim-ed) civ'de yaptığı şeyi yaparak halletmeye çalışırım. Ne zaman ki füzyon kullanan herkesi ezen süper güçlü bir devlet kursan kirlilik, çevre felaketleri yakana yapışır, sular yükselir şehirlerin çöker, ne zaman ki süper barışçıl çevreci bir uygarlık kursan bir barbar devlet gelir herşeyi yerle bir eder. Biraz iki ucu boklu değnek durumu
Ama bütün mesele yaptığımız seçim değil mi?