Oyunu ben de facebook'ta görmüştüm ilk ve aynı şeyi düşünmüştüm, müzik oyunu ezmiş geçmiş
Hatta şu anda tekrar dinlemekteyim, Ragnor'a katılmamak elde değil.
Oyun bir önceki shootemup-labirent oyununu hatırlatması bir tesadüf değildir herhalde. Kaynak kodunu eklemiş olman harika olmuş, sistemimde kurulu değil deneyemedim, vc++ express ile derleyebilir miyiz acaba?
Ben henüz ludumdare katılımı yapmış değilim, tıpkı ragnor gibi, yılbaşına yetiştirmeye çalıştığım multicolor bir spectrum oyunu var, son 10 gündür tüm/kısıtlı boş vaktimi ona ayırıyordum ama RAM bitti lanet olsun
Daha oyunda en az 3-4kb yer lazım. Oyun bir madencilik oyunu ve harita datası (48x160'lık bir tilemap) yaklaşık 8kb tutuyor. Multicolor olduğu için grafik datası da kallavi bir 20K tutuyor. Tilemap datasını küçültmenin bir yöntemini de bulabilmiş değilim. Oyunu 48k'ya sığdırma çabalarım sürmektedir. Müziği geçtim, tüm indeksli değişkenleri ultra compact hale getirdim 300byte kazanacağım diye
Sığdıramazsam 128k'ya taşacağım mecburen ya da bazı özellikler olmayacak. Hah bu "bazı özellikler olmayacak" cümlesini yazarken kendimi ocean'ın bodrum katında bir arcade conversionu ile uğraşmakta olan (odanın adını matahari söylemişti, şimdi aklıma gelmedi) zavallı bir programcı gibi hissettim
Bu arada, yahu bu Ludum dare ne ara böyle devasa bir organizasyon oldu? Önce minicik bir compo iken ikinci baktığımda
2000 entry falan vardı, bu sefer 3000 olmuş, çılgınca büyüyor, oylama imkansız hale geldi, neyse oyun gönderirsek tanıdıklara oy verip kapatıcaz mevzuyu galiba
Müzik işine iyi yüklenilmiş, bu da bir oyun için 4 günde halledilmiş bir müzik:
https://soundcloud.com/rahtainka/congratulationsdiğerleri:
https://soundcloud.com/tags/ludum%20dare