Yeni bir haber değil, Amigacı olanlar bu oyunu geçen seneden beri biliyorlar, fakat foruma hiç taşımamışız muhabbeti.
Öncelikle bu yeni doom motorunun temel amacı, aslında bizim "Amiga 500" dediğimizde anladığımız, 1.3ROM'lı 1MB ram'li floppy diskli 90'ların standard amigasında tam ekran modunda yeterince hızlı çalışması. Programın kodlayıcısı KK, Altair demoscene grubunun bir üyesi. KK daha önce DMA grubunda iken Wildcat (2015) isimli bir amiga 500 demosu kodlamıştı ve orda güzel akan bir wolfenstein bölümü vardı:
Elbette yıllardır da onlarca amiga ve 4K pc demo çıkararak kod optimizasyonu konusunda epey kafa patlatmış bir adam. Yani bu fikir çok yeni bir fikir değil, KK'in deneyimleri onu bu yola sürüklemiş gibi
Oyun şu anda amiga 500 üzerinde saniyede yaklaşık 10-12 kare hızla çalışıyor. Amiga 1200'de ise en az 20-25 kare çiziyor olmalı, bana aşırı akıcı geldi. Elbette gerçek bir monitörde izlemek çok daha iyi bir sonuç veriyor. Oyunun grafikerinin aktardığına göre Dread, amiga 1200 üzerinde doom 486DX benzer bir performans veriyormuş. Bana da kare sayısı olarak 486'nın SX 25mhz'den daha iyi bir kare sayısı veriyor gibi geldi, bu yüzden evet, kabul.
Dakika 10 civarında gerçek amiga üzerinde kaydedilmiş halini izleyebilirsiniz:
Sonuç geçen sene Dread oyunu tek disket üzerinde dağıtılarak yayınlanmış oldu. Geliştirmenin geçen seneden beri yoğun şekilde hala sürdüğünü görüyorum. Haritalar büyütülmüş, disket yükleme ve sıkıştırma algoritmaları dahil edilmiş durumda.
Oyun amiga için geliştirildiği için onda birazcık daha hızlı çalışıyor ama, atari st de de sadece CPU üzerinde çalışarak işini yapıyor. yine 9-10 kare civarı gayet iyi oynanıyor.
Bu Atari ST üzerindeki hali.
Eldeki demoyu bu mesaja ekliyorum çünkü diskin dağıtıldığı site hala http ve benim chrome ordan zip indirmemekte ısrarcı, burda da bir kopya dursun.