Gönderen Konu: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)  (Okunma sayısı 14793 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Zx Spectrum'un donanım limitasyonu olan 8x8 pixellik bir alanda 2 renk gösterebilme durumunu kıran ve aynı zamanda eğlenceli bir tetris (ya da colums) klonu olan Buzzsaw+, joefish tarafından oyunculara sunuldu.

Oyunun en büyük özelliği tüm standard zx spectrumlarda çalışması ve elbette tamamen çok renkli boyama yapabilmesi. Eğer spectrum kullanıcısı değilseniz teknoloji sizi etkilemeyebilir ama bu oyun zx spectrum tarihindeki ilk multicolour oyun olarak tarihe geçti. (aslında daha önceden yapılmış bats isminde bir pong klonu vardı ama o oyunda sprite yoktu). Aslında biraz karışık bir durum, çünkü aynı anda bozxle isimli bir başka multicolour oyun daha beta olarak anons edilmişti. Şimdi kafamız karışık, hangisi ilk diye. Biri bitmiş ama geç, biri beta ama erken duyuruldu :)

Neyse, buzzsaw'a dönersek, oyunun hayaletli bölümü bana arcade havası verdi :D Yumuşak kenarlı hayaletler, zx spectrumda görmeye alışık olduğumuz şeyler değiller.

Şuradan denenebilir:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027057

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #1 : 11 Ekim 2011, 00:26:19 »
Aşağıdaki video'dan izledim de, Spectrum için gerçekten de şaşırtıcı. Gerçi ekranın tamamında multicolor trick'i kullanılmamış (info paneli, oyun alanı çerçevesi vb). Muhtemelen anlamayacağım ama, ne tür bir trick kullanılıyor? Hareketli alanlar dışında kullanılmamış olması CPU ağırlıklı olması nedeniyle mi?

ZX Spectrum: Buzzsaw+ (Foxton Locks Mix) (Joefish)


Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #2 : 11 Ekim 2011, 02:10:21 »
Evet, bu şekilde bir görüntü oluşturmak için, zx spectrumun görüntüyü oluşturan işlemcisi ULA ile z80 merkezi işlemcisini senkron bir şekilde çalıştırıp, Ula renk bilgilerini ram'den okumadan hemen önce z80 ile o bilgiyi (tam zamanında) değiştirmek gerekiyor. Bu sebepten oyunun diğer hesaplarına pek fazla zaman kalmayacaktır. Böyle olunca da multicolor render alanını daraltarak diğer oyun işlemlerine vakit oluşturuyorlar. Tam ekran multicolor efektleri genellikle demolarda bulunuyor. Ayrıca, bu yöntemde görüntüde hiçbir titreme olmadığını da ekleyeyim.

Aslında 128k'da buffer olduğu için iki katı daha kolay bu efekti yapmak, ama joefish oyunun 48k altında da çalışmasını istediği için var olan yöntemi tercih etmiş.


Çevrimdışı ilkergorkem

  • RAAT
  • Retromanik
  • *
  • İleti: 23
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #3 : 03 Ocak 2015, 10:39:36 »
Saygıdeğer REF, bu multicolor in keşfinde seninde bir parmağın varmıydı? sanki renklerle ilgili bir projen vardı ama bu muydu o hatırlayamadım.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #4 : 03 Ocak 2015, 11:07:03 »
Yok canim ne haddime. Islemci gucu 1 satirda 18 karakterden fazla multicolor yapmamizi engelliyor. Teknigin kesfi 1986ya kadar gidiyor aslinda. Ben bu 18 karakteri dagitarak tam ekrana yayan bir teknik gelistirdim. Proof of concept olmasi icin birkac program yazdim o kadar.

Buna göre şu resim:


sadece aşağıda sarı ile işaretli blokları multicolour olarak render ediyor, böylece kritik noktalarda bloklanmayı engellemiş oluyoruz:


Örnek birkaç foto ekliyorum, bunlar sadece convert grafikler, birisi elle uğraşsa son derece güzel işler çıkarılabilir...









Bunları bir teyp imajına aktarıp wos'a koymuştum, şimdi bulamadım, yeni bir tane üretirim artık... Ekte iki adet tap dosyası var, Zx spectrum 128 ya da gri +2 modellerde denenebilir.

Çevrimdışı memrah

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 188
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #5 : 03 Ocak 2015, 16:35:11 »
Acaba sadece BORDER alanini kullanarak multicolor oyun yapilabilirmi :D

Atari 2600 misali Racing the Beam - RTB teknigi kullanilarak PAPER bolgesinin etrafinda gecen bir oyun. Adi da Borderlands mesela :D

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #6 : 03 Ocak 2015, 17:15:47 »
Olabilir ama biraz kabız olur büyük ihtimal. TV-Game adında bir oyun var, basit bir pong oyunu ve sopaları border'da çiziyor. Bunun dışında Bordertron'u biliyorsundur zaten, teorik olarak mümkün ama border'da minimum pixel genişliği 24 piksel olduğu için, bu alanda çözünürlük 23x16 oluyor :D Hayal gücümüzü bayağı zorlamak gerekiyor. Diğer taraftan border alanı tamamen gecikmesiz alan olduğundan dolayı hiçbir işlemci cezası almadan tam hız oyun yazılabilir. Eğer sadece üst ve alt border'ı kullanırsan oyun mantığı için elinde neredeyse 40000 cycle boş alan var demektir, yani bayağı süper işler çıkarılabilir :)


Çevrimdışı memrah

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 188
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #7 : 03 Ocak 2015, 18:08:07 »
Amanin! Bordertron'dan haberim bile yoktu. Ne cici seymis bu boyle. Hemen oynamaya basliyorum bununla :D

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #8 : 07 Ocak 2015, 00:20:46 »
ooo demek bilmiyordun, ektekiler de oyun değil amma sana bir kıyak daha yapayım :) ama düzgün bir emülatörde, 50hz monitörde ya da tüplü tv+gerçek donanımda denemelisin.


Çevrimdışı memrah

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 188
Ynt: Zx Spectrum için Multicolour destekli bir oyun (Buzzsaw+)
« Yanıtla #9 : 07 Ocak 2015, 04:58:37 »
Sabah saat 4:55AM ve ben Sinclair kurdum bunlara gercek donanimda bakmak icin. :) (Saka degil)
Ben bunlari tamamiyla es gecmisim yahu. Hic adlarini bile duymamistim.
Sinclair Research'in "Internal Use Only" programini nasil ele gecirdin?? :D
Adamlar daha 1982'de yapmis olayi. Demek ki kendi aralarinda demo memo da yazmis olabilirler o tarihte :D