Gönderen Konu: Ayaklar baş olmuş! (Wonderboy in Monsterland)  (Okunma sayısı 19993 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ayaklar baş olmuş! (Wonderboy in Monsterland)
« : 23 Ekim 2013, 09:21:25 »
Evet arkadaşlar, yıllar boyunca amstrad oyunlarının birçoğunun aslında zx spectrum'dan direkt çevrilmiş olduğunu okuduk durduk. Halbuki durum tersi imiş. Spectrum camiası bilim adamları, "Super wonderboy in monsterland" (infoseek) oyununun aslında CPC'den spectrum'a aktarıldığını ortaya çıkarınca, oyuncular şaşırdı.

Şöyle ki, oyunun CPC kodu ile Spectrum kodu neredeyse birebir oturuyor, fakat zx spectrum versionunda oyunun son canavarı olan ejderha kıpırdamadan öylece asılı kalıyor, bu sebepten oyun bitirilemiyor. Halbuki CPC versionunda zıplayıp saldırıyor, ateş topları püskürtüyor. Yıllar boyu oyuncular ejderhanın kımıldaması için oyunu oynarken birşey yapmak lazım diye çabalamışlar, bu konuda şehir efsaneleri türemiş, en büyük dedikodu ise 50 mantar toplamak. Bu sebepten oyunun bug'lı olduğu hiç düşünülmemiş.



(amstrad CPC versionu)



(zx spectrum versionu, dragon asılı kalmış öylece duruyor)

Olayın şöyle gerçekleştiğini tahmin ediyoruz,
-Abicim, CPC kodunu aktaralım. Hah güzel.
-Bidakka bu ejderha niye düzgün çalışmadı?
-Şimdilik onu kapatalım, sonra bakarız.
-Eyvah! Oyunu piyasaya sürme vakti gelmiş!
(ejderha kodu tamiratı unutulur/vakit kalmaz)

Arkadaşlar ejderhayı tamir ettiklerinde oyunun bitmediğini görüyorlar, kodun bu kısmı kayıp. Cpc'den kopyala yapıştır, biraz da tamirat ile Wonderboy bitirilebilir hale geliyor.

Bu oyun da tarihe CPC'den spectrum'a aktarılmış ilk oyun olarak tarihin tozlu sayfalarında yerini almıştır. :)


Super wonderboy in monsterland
Bugfixes provided by Ralf, Metalbrain, Bandit, Goodboy, Sinus, Slider, and Baze:

    The game could not be completed since the final dragon (in level 11) was frozen. Apparently this code was left unfinished.
    When falling down through hole in level just before dragon, screens often got corrupted.
    There were also graphic corruptions in candle timer animation and heart bonus.
    Multicolour effect in game menu was displayed incorrectly in 48K models.
    Scrolling text on border (in paused games) was displayed incorrectly in 48K models.
    Pause didn't work on boss screens.

Bugfix patch provided by jp, Ralf, Metalbrain, and Bandit.


Superwonderboy activision tarafından yasaklı bir oyun olduğundan her yerden silinebiliyor, bu sadece patch ama olsun, kaybolmasın, arşiv amaçlı olarak patch'i kendi klasörüme kopyaladım (orjinal başlık):
http://arda.kisafilm.org/fish/SuperWonderBoyPatches_v12.zip



Çevrimdışı AmonR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 269
Ynt: Ayaklar baş olmuş! (Wonderboy in Monsterland)
« Yanıtla #1 : 23 Ekim 2013, 12:08:19 »
Çok enteresan bir "bilimsel araştırma" ve ifşaat olmuş.  ;D

Yalnız ben bu patch(ler)i nasıl uygulayacağımızı anlayamadım.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Ayaklar baş olmuş! (Wonderboy in Monsterland)
« Yanıtla #2 : 24 Ekim 2013, 14:56:02 »
Çok enteresan bir "bilimsel araştırma" ve ifşaat olmuş.  ;D

Yalnız ben bu patch(ler)i nasıl uygulayacağımızı anlayamadım.

Superwonderboy'un 5-6 farklı sürümü olmuş. 1989'da bir güncelleme görmüş ama bu hataların hiçbirinin tamiri yok, kopya korumasını güncellemişler. Yani doğru sürümü doğru patch ile kullanmak gerek.

1989'da çıkan V1.2 sürümünü buraya ekliyorum.

Emülatörünüzü açıp, yukarıdaki patch'lerden act v12 klasörünün içindeki TZX dosyasını yüklüyorsunuz. Bir 10 saniye sonra superwonderboy'u takın diye bir yazı çıkıyor. O yazı çıkınca emülatörünün otomatik yükleme özelliğini kapatıp, kasedi değiştirmek gerekiyor. Specemu için, teyp seçeneklerinde "Auto-load tapes" başlığını kapatıp, superwonderboy kasedini sürükleyip bırakın, F11 ile teybin PLAY tuşuna basmış oluyorsunuz, ve bu noktadan itibaren gerekli patchler yapılmış olarak oyun yüklenecek.

Oyun multiload olduğu için, bir kere patch yapıp snapshot olarak kaydedelim diyemiyoruz, ille de bu prosedürü uygulamak gerekiyor. Diğer taraftan SZX olarak kaydedilebilir, szx üstün bir snapshot formatı, sadece makine durumunu değil, tüm çevresel etkenleri kaydedebilir (kaset, printer, i/o durumu vs.). SZX kaydeden bir emülatörle sorun çözülebilir (specemu ve spectaculator).

Çevrimdışı AmonR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 269
Ynt: Ayaklar baş olmuş! (Wonderboy in Monsterland)
« Yanıtla #3 : 25 Ekim 2013, 13:44:32 »

Hem bilgiler hem de oyun dosyası için çok teşekkürler Ref.
Müsait bir zamanda deneyeyim.
 :)