Gönderen Konu: Mortal Kombat'ın Amiga Sürümünün Programcısı ile Röportaj  (Okunma sayısı 7435 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dos4gw

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 11
  • www.mrtcll.com
    • mrtcll.com
Mortal Kombat'ın Amiga sürümünün programıcısı Richard Castello ile röportaj. Okumanızı tavsiye ederim. Arkadaş "Lack of Memory" diyor başka birşey demiyor  :)

http://www.ppa.pl/gry/interview-with-richard-costello-coder-of-mortal-kombat-primal-rage-terminator-2-golden-axe-gauntlet-2.html

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Arkadaş "Lack of Memory" diyor başka birşey demiyor  :)
Evet şurada gayet net ortaya koymuş derin gözlemlerini :)

Alıntı
You need to remember that larger graphics or more colours = more memory, and more floppy discs. "Primal Rage" uses every bit of an A1200 2 MB of memory. To make the graphics more attractive would have required another 2 MB really. Nobody had a 3 MB A1200 back then. Memory was always the issue, plus it was commercial suicide to produce more than one version of the game for specific formats. So Amiga games were created for 0.5 MB of ChipRam and 1 MB total - or in the case of "Primal Rage" it had to be 2 MB (Probe wanted 1 MB, but I kept telling them it was physically impossible).

Bir de hafıza olayından da önce, yayıncılar için öncelikle disket sayısı meselesi var. O yıllarda; bu konudaki sıkıntıları Paradise Lost bağlamında bizzat yaşayan matahari, bunun kanlı canlı şahididir.

Alıntı
ST was not powerful enough for "Mortal Kombat" or "Primal Rage" and by then Amiga was main format along with consoles (Megadrive and SNES).
Flame war kokusu alıyorum :)

Bu arada; seni daha yakından tanısaydık dos4gw. Ne dersin?

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1207
 Evet evet, boyle guzel eskizler cizen bir kullaniciyi tanimak lazim.


 
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı dos4gw

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 11
  • www.mrtcll.com
    • mrtcll.com
Bir yanlış anlama olmuş :) O eskizi ben çizmedim. Commodore.gen.tr'nin blog'umda tanıtımını yaparaken kullandım. Eskiz o sitedeki bir kullanıcının (rumuzunu hatırlamıyorum).

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Röportajda ilgimi çeken nokta 020 kodunun olduğu gibi amigaya aktarılmış olması idi. Arcade makinesi üzerindeki ana çip bir motorola 020 imiş, oyunun kodu da 68000 ile yazılmış, kodu olduğu gibi alıp grafik yordamlarını amigaya göre düzenlemişler.

Burada şöyle harika bir gerçek ortaya çıkıyor: Oyunun çekirdek mekaniği arcade oyunla bire bir aynı! Ben bunu bilmiyordum, mortal combat'ı hiçbir zaman sevmemiştim. Fakat amiganızda arcade'de aldığınız keyfin aynısını alabiliyor olmak fantastik bir fikir.

Bunu biraz deniyeceğim. MC oynama zamanım gelmiştir belki.

Çevrimdışı dos4gw

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 11
  • www.mrtcll.com
    • mrtcll.com
Ben ilk sürümünden beri sıkı takipçisiyim. Atari salonunda oynar, ever gelir Amiga'da oynardım. Daha o zaman iki sürümün yapay zekasının aynı olduğunu biliyordum. Arcade sürümündeki taktikler hatta bazı hatalar Amiga'da da geçerliydi.