Gönderen Konu: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım  (Okunma sayısı 3723 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emarti

  • Ziyaretçi
GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« : 02 Haziran 2018, 22:58:29 »
Evet ilk adım belki son olur :) Her platformda GUI uygulaması geliştirdim GEOS içimde ukde idi.
https://github.com/emartisoft/emartiApp-GEOS



Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #1 : 03 Haziran 2018, 01:18:31 »
ukte çıkmış tebrikler :)


Çevrimdışı 68k

  • Tedavideki Retromanik
  • ****
  • İleti: 269
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #2 : 04 Haziran 2018, 01:11:48 »
çok güzel eline sağlık. bir de tutorialı olsa inceden :D meraklısına özet geçmek babında...

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #3 : 04 Haziran 2018, 10:49:17 »
Eline sağlık, devamını bekliyoruz...

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #4 : 05 Haziran 2018, 21:42:13 »
Eline sağlık, devamını bekliyoruz...

Ahah, doğrusu geos'a bir türlü inanamadım ben. Doğru düzgün bir sisteme benziyor ama at şeyine kelebek konmuş gibi... 64kb ram'e GUI mi? Hem de API falan da var...

Doğrusu saf c64 uygulsmslstını tercih ederim, basic bile olur, birileri dandik bile olsa yazılım yapsın artık ya. Resmen isyandayım, her bir kolay yükleme projesi daha büyük bir sülük olmak için bir adım gibi. Alıyoruz sdkart okuyucuları, makinede hiçbirşey üretilmiyor. Varsa yoksa yükle oyunu oyna, yükle demoyu tüket.

İki kelam oturup da hello world bile yazmaz kimse.

Evet, her gün isyanım var benimmmm...

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #5 : 06 Haziran 2018, 14:23:43 »
@Ref

64K RAM'e GUI lüks falan diyorsun da GeoWrite, GeoPaint, GeoCalc, GeoPublish ayarında programlar hangi 8-bit platformda var ki?

emarti

  • Ziyaretçi
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #6 : 07 Haziran 2018, 01:35:08 »
@Ref öyle deme. Zamanında C64, C128 ve Apple II ailesi kullandı GEOS'u.

Acayip uygulamalar var:
geoBASIC
geoCable
geoCalc
geoChart
geoDex
geoDraw
geoFAX
geoFile
geoFont
geoLabel
geoPaint
geoPrint
geoProgrammer
geoPublish
geoSpell
geoWrite
geoWrite Workshop
geoRAM
Writer 64 (Timeworks)[8]

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #7 : 08 Haziran 2018, 12:56:02 »
Dediğim gibi, reddetmiyorum Geos'u sadece üzerine gidecek kadar inanamadım. Yukarıdaki aplikasyonlar elbette güzel, fakat her biri için standalone daha iyi bir aplikasyon bulabilirsiniz. Vanilla c64 bunun (yani GUIos+app) altından kalkabilecek bir makine değil bence, bu da 64'ün potansiyelini boşa harcamak gibi geldi hep bana. Örneğin, GeoBasic'de yazabileceğin en büyük program 6840byte uzunluğunda. c64 casio calculator'e döndü aniden.

Yani geos'a enerji harcayacak kadar komplike bir donanım yok ortada. Sid her zaman sid, vic herzaman vic, GUI OS bana ne sağlıyor? Değerli 16K'mı alıp götürüyor, iyi bir cevabı olmalı.

Multicolor ekran açmak için sadece bir bit'i değiştirdiğimiz makineden bahsediyoruz :D
POKE 53270,PEEK(53270) OR 16


emarti

  • Ziyaretçi
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #8 : 08 Haziran 2018, 15:27:29 »
Bence GEOS kullanırken tek sıkıntı disket değişimi yapmak zorunda kalmak. Ayrıca açılışta disketten olursa uzun sürüyor ama GEOS imajı Cartridge'e atıldığında bu sorun 5 saniye iniyor.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #9 : 11 Haziran 2018, 11:13:05 »
@Ref

GEOS'un uygulamalarına denk kabiliyette bir alternatif varsa senden duymak isteriz. Sistem ve kütüphanelerle sağladığı geliştirme platformu sayesinde yapılabiliyor bunlar. Tabi ki GEOS kernel'inin grafik kullanıcı arabirimi, proporsiyone font ve printer desteği, dosyalama sistemi gibi bileşenlerini kendisi yazan ve bunları örneğin bir 'wordprocessor' için özelleştiren bir 'hardcore' programcı ekibi çıkıp daha hızlı bir seçenek geliştirebilir ama bu teorinin pratikteki karşılığını ben göremedim. Herkes SID, VIC, CIA yazmaçlarını biliyor ama Turrican, IO, Armalyte, Mayhem in Monsterland, Enforcer, Creatures, Flimbo's Quest kalitesinde oyun çok fazla değil. GeoAssembler ile işe yarar bir sürü şey yazılabilir ama GeoBASIC ile de mini oyunlar vb neden hazırlanmasın?

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: GEOS uygulama geliştirme için ilk adım
« Yanıtla #10 : 11 Haziran 2018, 13:41:05 »
Ahah, doğrusu geos'a bir türlü inanamadım ben. Doğru düzgün bir sisteme benziyor ama at şeyine kelebek konmuş gibi... 64kb ram'e GUI mi? Hem de API falan da var...

Halbuki Commodore Dergilerindeki masaüstü yayıncılık yazıları beni fazlasıyla inandırmıştı. Tek sorun gerekli ilave donanımlardı. İlaveden kastım REU falan değil. Fare ve dot matrix yazıcı. Bu yazıları okuduğum dönemde dot matrix yazıcı benim için bankada kullanılan bir şeydi. Fareyi de anca Amiga'sı olan arkadaşlarda görmüşümdür. Bu güne kadar hiç GEOS disketiyle karşılaşmamış olmamın çoğunlukla aynı hisleri paylaştığımı doğruladığına inanıyorum. Yoksa isteyen herkesin evinde bilgisayarından kitap/dergi hazırlayabilecek olması çok da mantıksız gelmemişti.

Aşağıdaki linkte GEOS hakkında sağlam bir külliyat var.
https://www.lyonlabs.org/commodore/onrequest/geos/index.html

Miscellanous kısmındaki disket imajlarını açabilen varsa haber versin. Özellikle klingon diskini merak ediyorum. Bende yükledikten sonra ready ekranına düşüyor.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam