Aslında ses çipleri üzerine düşünmek kolay değil. Sadece bir coder olmak yetmiyor, ses bilgisine ihtiyaç var. Sid'e hiç hakim değilim, ama Zx Spectrum'da AY üzerinde yapılan denemelerden birkaç örnek vereyim. Bundan 1-2 yıl kadar önce Gasman, AY registerlerinin kendi kendine silinme özelliğinin(!) olduğunu farketti. Registerler tazelenmediği zaman (ki bunu cpu'ya peş peşe bazı komutlar vererek sağlıyorsunuz) registerlerde tutulan veriler, zaman içinde belirli bir deseni takip ederek 0'a dönüyorlar. Bunun pratikte neye yarayacağını bilemiyorum ama düşününce registerin içindeki değer analog olarak yok oluyor, bunun digital bir sonucu çıkıyor. Random number generator olarak kullanılabilir mi acaba?
Son yıl müzikle uğraşan coderlar ise Ay registerlerini 1 frame içinde birden fazla kere tazeleyerek 300hz'e kadar bir çözünürlük yakalamış durumdalar. Şu anda elimde 300hz'lik bir video yok, ama şurda 100hz'lik eski bir örnek var,
ZX SPECTRUM AY music - SCAVENGER (Atari ST)yani AY gibi yaygın bir çip bile keşfedilmeye devam ediliyorsa, sid için yapılacak işlerin sınırı yoktur diye merak ediyorum.
Spectrumda yüksek hz değerlerine çıkıldığında karşılaşılan en büyük problem interruptların her frame'de 1 kere tetiklenmesi. Bu da 1 frame içinde 5-6 kere güncelleme yapacaksanız bunun aralıklarının eşit olmamasına sebep oluyor, ses kalitesine direkt etki ediyor, parazitler bundan kaynaklanıyor. Commodore'da bu problem yok, raster irq'lar vs. zamanlama problemi yok.