Gönderen Konu: Yeni Oyunum: Masao no Bouken  (Okunma sayısı 3296 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #15 : 11 Haziran 2020, 14:25:26 »
Oyunun Türkçe sürümünün Windows (64bit) ve Linux (64bit) platformları için çıktı alınıp, paketlendi.

Çevrimiçi Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2608
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #16 : 11 Haziran 2020, 16:07:59 »
böylece bir oyunu baştan sona planlayıp farklı platformlara da çıktı almış oldun, tebrikler.

oyunlarına baktığım zaman artık kodlama kısmında temel mekanikleri gerçekleştirebilecek seviyeye geldiğini görüyorum. Burada kendini geliştirebileceğini düşündüğüm kısımlar da var, özellikle "oyun mekaniği" kavramına doğru yaklaştığını ama tam olarak kavrayamadığını düşünüyorum. Hani acemi bir şöför gibisin, araba kullanmada sorun yok ama bazen soldan yavaş gidiyorsun, bazen kırmızı ışıkta durmayı unutuyorsun gibi. Fakat sonunda eve varıyorsun.

Farklı oyunlar yazdıkça gelişeceğine inanıyorum. Daha küçük, daha eğlenceli mekanikler bulmaya çalışarak başlayabilirsin mesela. Birçok oyun tek bir mekanik üzerine çalışır. Bundan sonraki cümleler sana bir yol açmak amacıyla yazıldı, belki bir kıvılcım oluşturabilir. Çünkü bu noktadan sonra "şunu yap, bunu yap" demek saçma, o çizyigi çoktan geçmişsin.

@hydrogen buna "motivasyon" diyor. Adam oyunda ne yapıyor, onu bulmak gerekiyor. Senin oyunda bu "platform oyunu, zıplıycaz hoplıycaz, çıkışı arıycaz" şeklinde özetleniyor. Bu motivasyonun hemen altında, motivasyonun gerçekleşmesini sağlayan bir çekirdek mekanik var.  Oyun boyunca tekrar tekrar yapılacak bu eylemi ilginç tutmak için bu eylemin birçok yönden beslenebilmesi de gerekiyor. Örneğin sen genellikle platform oyunu yapıyorsun. Nedir temel mekanik? bir avatar'ı yön tuşları ve zıplama kullanarak bazı engellerin üzerinden geçirmek ya da bazı hedeflere belirli bir noktadan dokundurmak gibi. Buraya kadar sorun yok, "bir duvarın üzerinden zıpladım, düşmanın kafasına isabet ettim ve engeli yok ettim."
 Şimdi gerekli olan şey, bu temel mekaniği motivasyonu sürdürecek kadar enteresan tutmayı başarmakta. Örneğin, super mario bros bugün ciddi oynamak isteyenler ne yapıyor: Speedrun. Sebep, mekanik eğlenceli olabilir ama mekaniği besleyen dereler kurumuş (bütün duvarlar atlanmış, bütün paralar toplanmış ve bütün prensesler kurtarılmış). Geriye "tüm bunları ne kadar sürede yapabilirim" kalmış.

Yani bir oyunun oynanmasını sağlayan en önemli öge, çekirdek mekaniğin sürekli olarak ilginç kalabilecek kadar beslenebilme becerisi. Görünüşe göre bu mekanik ne kadar basitse ama ne kadar beslenebiliyorsa o kadar iyi bir oyun çıkıyor.

Sadede dönersem, daha küçük ve eğlenceli mekanikler oluşturmak bir oyun tasarımcısının birinci görevidir.  Bunun peşinden öykü gelir, mesela masaonun hikayesi gelebilir, ama hikaye anlatmak inan bana oyun tasarlamaktan çok daha zordur, neden masao bizi ilgilendirsin ki? Bu kısımda başarısızsın fakat herkes başarısız. Koca oyun dünyasında düzgün hikaye anlatabilen 3-4 kişi var, hele ki etkileşimli bir ortamda anlatı ile etkileşim ayrı yönlere kürek çeken olgulardır. Sonrasında grafikler geliyor, ki burada senin oyunlarında bir tarzın olduğunu görüyorum, ilk başta hi-res/low count pixelart sıkıntı gibi görünse de, bu stilistik bir yaklaşım, onda da gittikçe iyileşiiyor oyunların.

Son olarak masao'ya bakarsam, bu bir platform oyunu. Zaten senin yapabileceğin tek birşey var, bölüm tasarımları. Temel mekaniği ilginç tutacak daha aktif bölüm tasarımlarına ihtiyacın var bence :) Eğer reflekse dayalı şeyler sevmiyorsan (oyundaki bölümlerde hiçbir hareketli nesne göremedim, genelde zıplaması zor platformlar ve dikenler vb var) bulmaca ögesine yoğunlaşman gerekiyor. Bir yere ucu ucuna zıplamak bir zamanlama çalışması aslında. Yani 10'dan geri sayıcam 0'a gelince bas diyorsun. ilk başta 2,1,0,-1,-2 'yi kabul ediyorsun, sonra bu aralığı 1,0,-1 e düşürüyorsun, sonra da tam 0 olması gerekiyor. Senin platformların bu şekilde tasarlanmış hep. Üst katta düşünce aynı zamanlamayı tekrar yapmak gerekiyor. Bu mekanik birkaç platformda eğlenceli olabilir, ama bütün oyunu bunun üzerine kuracaksan bu eylemi zengin tutmak, beslemek zorundasın. Bilmiyorum, hemen saçmalayayım mesela, belki her başarılı zıplamada biraz XP kazanırım, sonra bunları RPG gibi farklı özelliklerime dağıtırım vb.


bu konuda destanlar yazabilecek arkadaşlar var bu forumda, hepsini masao vesilesiyle tartışmaya çağırıyorum :) Japonca bilen, Japonyada yaşayan, japonyada kodlama yapan ve hatta japonyada oyun kodlayan duayenlerimiz varken masao öksüz mü kalsın :D

Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #17 : 11 Haziran 2020, 16:57:10 »
böylece bir oyunu baştan sona planlayıp farklı platformlara da çıktı almış oldun, tebrikler.

oyunlarına baktığım zaman artık kodlama kısmında temel mekanikleri gerçekleştirebilecek seviyeye geldiğini görüyorum. Burada kendini geliştirebileceğini düşündüğüm kısımlar da var, özellikle "oyun mekaniği" kavramına doğru yaklaştığını ama tam olarak kavrayamadığını düşünüyorum. Hani acemi bir şöför gibisin, araba kullanmada sorun yok ama bazen soldan yavaş gidiyorsun, bazen kırmızı ışıkta durmayı unutuyorsun gibi. Fakat sonunda eve varıyorsun.

Farklı oyunlar yazdıkça gelişeceğine inanıyorum. Daha küçük, daha eğlenceli mekanikler bulmaya çalışarak başlayabilirsin mesela. Birçok oyun tek bir mekanik üzerine çalışır. Bundan sonraki cümleler sana bir yol açmak amacıyla yazıldı, belki bir kıvılcım oluşturabilir. Çünkü bu noktadan sonra "şunu yap, bunu yap" demek saçma, o çizyigi çoktan geçmişsin.

@hydrogen buna "motivasyon" diyor. Adam oyunda ne yapıyor, onu bulmak gerekiyor. Senin oyunda bu "platform oyunu, zıplıycaz hoplıycaz, çıkışı arıycaz" şeklinde özetleniyor. Bu motivasyonun hemen altında, motivasyonun gerçekleşmesini sağlayan bir çekirdek mekanik var.  Oyun boyunca tekrar tekrar yapılacak bu eylemi ilginç tutmak için bu eylemin birçok yönden beslenebilmesi de gerekiyor. Örneğin sen genellikle platform oyunu yapıyorsun. Nedir temel mekanik? bir avatar'ı yön tuşları ve zıplama kullanarak bazı engellerin üzerinden geçirmek ya da bazı hedeflere belirli bir noktadan dokundurmak gibi. Buraya kadar sorun yok, "bir duvarın üzerinden zıpladım, düşmanın kafasına isabet ettim ve engeli yok ettim."
 Şimdi gerekli olan şey, bu temel mekaniği motivasyonu sürdürecek kadar enteresan tutmayı başarmakta. Örneğin, super mario bros bugün ciddi oynamak isteyenler ne yapıyor: Speedrun. Sebep, mekanik eğlenceli olabilir ama mekaniği besleyen dereler kurumuş (bütün duvarlar atlanmış, bütün paralar toplanmış ve bütün prensesler kurtarılmış). Geriye "tüm bunları ne kadar sürede yapabilirim" kalmış.

Yani bir oyunun oynanmasını sağlayan en önemli öge, çekirdek mekaniğin sürekli olarak ilginç kalabilecek kadar beslenebilme becerisi. Görünüşe göre bu mekanik ne kadar basitse ama ne kadar beslenebiliyorsa o kadar iyi bir oyun çıkıyor.

Sadede dönersem, daha küçük ve eğlenceli mekanikler oluşturmak bir oyun tasarımcısının birinci görevidir.  Bunun peşinden öykü gelir, mesela masaonun hikayesi gelebilir, ama hikaye anlatmak inan bana oyun tasarlamaktan çok daha zordur, neden masao bizi ilgilendirsin ki? Bu kısımda başarısızsın fakat herkes başarısız. Koca oyun dünyasında düzgün hikaye anlatabilen 3-4 kişi var, hele ki etkileşimli bir ortamda anlatı ile etkileşim ayrı yönlere kürek çeken olgulardır. Sonrasında grafikler geliyor, ki burada senin oyunlarında bir tarzın olduğunu görüyorum, ilk başta hi-res/low count pixelart sıkıntı gibi görünse de, bu stilistik bir yaklaşım, onda da gittikçe iyileşiiyor oyunların.

Son olarak masao'ya bakarsam, bu bir platform oyunu. Zaten senin yapabileceğin tek birşey var, bölüm tasarımları. Temel mekaniği ilginç tutacak daha aktif bölüm tasarımlarına ihtiyacın var bence :) Eğer reflekse dayalı şeyler sevmiyorsan (oyundaki bölümlerde hiçbir hareketli nesne göremedim, genelde zıplaması zor platformlar ve dikenler vb var) bulmaca ögesine yoğunlaşman gerekiyor. Bir yere ucu ucuna zıplamak bir zamanlama çalışması aslında. Yani 10'dan geri sayıcam 0'a gelince bas diyorsun. ilk başta 2,1,0,-1,-2 'yi kabul ediyorsun, sonra bu aralığı 1,0,-1 e düşürüyorsun, sonra da tam 0 olması gerekiyor. Senin platformların bu şekilde tasarlanmış hep. Üst katta düşünce aynı zamanlamayı tekrar yapmak gerekiyor. Bu mekanik birkaç platformda eğlenceli olabilir, ama bütün oyunu bunun üzerine kuracaksan bu eylemi zengin tutmak, beslemek zorundasın. Bilmiyorum, hemen saçmalayayım mesela, belki her başarılı zıplamada biraz XP kazanırım, sonra bunları RPG gibi farklı özelliklerime dağıtırım vb.


bu konuda destanlar yazabilecek arkadaşlar var bu forumda, hepsini masao vesilesiyle tartışmaya çağırıyorum :) Japonca bilen, Japonyada yaşayan, japonyada kodlama yapan ve hatta japonyada oyun kodlayan duayenlerimiz varken masao öksüz mü kalsın :D

Demo sürümü tamamlandı hocam, dediğin düşmanlarda tam sürümde gelecek ama önerilerinde maalesef çok haklısın.

Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #18 : 30 Ağustos 2020, 20:30:56 »
Masao no Bouken oyunumuzun 24 - 28 Ağustos 2020 haftasında yaptığımız tüm işleri sana anlatacağız. Bu arada, şimdiden 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlu olsun.

24 Ağustos 2020 - Pazartesi

  • EKLENDİ: 55. bölüm,
  • EKLENDİ: 54. bölüm,
  • EKLENDİ: 53. bölüm,
  • EKLENDİ: 52. bölüm,
  • EKLENDİ: 51. bölüm,
  • EKLENDİ: Bir düşmana kendi ekseninde dönebilme özelliği,
  • EKLENDİ: Buzul yolu,
  • EKLENDİ: Buzul arkaplanı,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 25 - 50. bölüm arası nesneler,
  • SİLİNDİ: 26. bölümde bitiren sorumlu kod,
  • SİLİNDİ: Eylül Elif Aycan'ın yaptığı tüm müzikler,
Resimler


25 Ağustos 2020 - Salı

  • EKLENDİ: 60. Bölüm,
  • EKLENDİ: 59. Bölüm,
  • EKLENDİ: 58. Bölüm,
  • EKLENDİ: 57. Bölüm,
  • EKLENDİ: 56. Bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 55. Bölüm,
Resimler

26 Ağustos 2020 - Çarşamba

  • EKLENDİ: 65. Bölüm,
  • EKLENDİ: 64. Bölüm,
  • EKLENDİ: 63. Bölüm,
  • EKLENDİ: 62. Bölüm,
  • EKLENDİ: 61. Bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 57. Bölüm,
  • GİDERİLDİ: Bölüm sonunda o bölümün gözükme sorunu,
Resimler
27 Ağustos 2020 - Perşembe

  • EKLENDİ: 70. Bölüm,
  • EKLENDİ: 69. Bölüm,
  • EKLENDİ: 68. Bölüm,
  • EKLENDİ: 67. Bölüm,
  • EKLENDİ: 66. Bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Magma nesneleri,
Resimler


28 Ağustos 2020 - Cuma

  • EKLENDİ: 75. Bölüm,
  • EKLENDİ: 74. Bölüm,
  • EKLENDİ: 73. Bölüm,
  • EKLENDİ: 72. Bölüm,
  • EKLENDİ: 71. Bölüm,
Resimler

Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #19 : 01 Eylül 2020, 18:57:56 »
Bunu yazmamak için, kendimi tutmayı denedim ama bugünümü ve sonraki planlarımı alt üst eden grafiker arkadaş projeyi terk edip, gittiği için Masao no Bouken “Risk Altında” olduğunu ve niye bu oyun tehlikede, sana onu anlatmaya çalışacağım.

Genel

Nasıl yazmaya başlasam bilemedim ve öyle lafı evirip, çevirmeyi de sevmem. Olaya direktman olarak giriyorum, bu güzide oyunumun başı cidden belada. Oyunumun grafikeri, okul başlamadan önce “az bile olsa yaparım” diye söz verip, şimdi okul açıldığında “yapamam” diyerek niye beni yarıyolda bırakıyorsun arkadaş, ben tüm planları ve yetiştirme zamanımı senin çizimlerine göre ayarladım.


Bu oyunu sürekli ertelemekten ciğerim soldu, ciddi anlamda diyorum. Bu sefer ki olay cidden sinirimi gerdi ve sabah bu oyun için hazırladığım planı yapamadan, günü bitirdim ve şuan tek yaptığım şey ne biliyor musun? Sadece karakterin çarpışma tespitini değiştirmek oldu ve onu da mecburen yaptım. Şu an bana yazık değil mi? Ben oyunu tamamlamaya çalışıyorum ama illa bir yerden gereksizce patlak veriyor. Ya insanlar işi bozuyor yada oyundaki sistemsal hatalar. Sistemsal hatalara tamamımda, insanların bu işi bozması sigortamı arttırıyor.

Ne Yapacağım?

Yapacağım ilk şey, bundan sonra sunucuya girmeden önce, 16 yaş üstü olması ana şart olacak. Arkasından bir test, arkasından CV veya özgeçmişi ve sözleşme imzalanacaktır. Eğer bu sözleşmeye göre ekipten ayrılırsa, tüm emekleri tamamen kalıcı olarak silinecek, 100 yıl kalıcı perma ban ve birkaç sene boyunca hiçbir şekilde iletişim kurulmayacaktır.


Bundan sonra eskisi gibi öyle beni yarıyolda koymak, artık yasak. Proje bitene kadar, bana yardım edeceksin ve proje bitip, yayımlandıktan sonra, istediğin gibi çıkabilirsin ama proje anında yapılırsa, ciddi anlamda diyorum. Emeklerini kalıcı olarak o projeyle birlikte yerin altına gömerim.

Son

Bugünlük benden bu kadar.

Çevrimdışı emarti

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 78
  • emarti is coding █
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #20 : 02 Eylül 2020, 00:40:26 »
Terkeden grafiker arkadaştan kurtulmuş olman iyi olmuş, sevinmen lazım. Projeyi senin gibi sahiplenmeyen biri ile iş zaten istediğin gibi olmayacaktır.
https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB

My Retros
     Atari 600XL | 800XL | 1040STFM,
     C128, C64C, C64G, 1541, 1541-II, 1571,
     A500, A600x2 (Furia, Std), A1200x2 (Microbotic, Std)
     ZX Spectrum 48K

Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #21 : 02 Eylül 2020, 20:04:58 »
Terkeden grafiker arkadaştan kurtulmuş olman iyi olmuş, sevinmen lazım. Projeyi senin gibi sahiplenmeyen biri ile iş zaten istediğin gibi olmayacaktır.
En kısa zamanda paleti değiştirip, sıfırdan tasarlayacağım.

Ayrıca 1 - 2 hafta sonra bölümler tamamlanmış olacak, belki buraya bir deneme adresi bırakırım.

Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #22 : 06 Eylül 2020, 12:49:06 »
Bu hafta oyun için riskli bir karar almak zorunda kaldığım tek hafta olmasına rağmen, plana sadık kalarak oyunu ilerletmeye devam ettim.

31 Ağustos 2020 – Pazartesi

  • EKLENDİ: Simetri hastalarını uyarmak için metin,
  • EKLENDİ: Askeri bölge için arkaplan ve yol nesneleri,
  • EKLENDİ: 80. Bölüm,
  • EKLENDİ: 79. Bölüm,
  • EKLENDİ: 78. Bölüm,
  • EKLENDİ: 77. Bölüm,
  • EKLENDİ: 76. Bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 46. Bölüm,
  • SORUN: Oyunda menüye dönüp, tekrar oyun açarsan ve bir bölüm geçersen oyun siyah ekranda kalma (1),
Not

Bu hatayı gidermek için, araştırmalara başladım.

Resim




01 Eylül 2020 – Salı

  • DEĞİŞTİRİLDİ: Masao Zenbu’nun çarpışma tespitleri,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 55. bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 53. bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 52. bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 51. bölüm,
  • GİDERİLDİ: Oyunda menüye dönüp, tekrar oyun açarsan ve bir bölüm geçersen oyun siyah ekranda kalma sorunu,

Resim


02 Eylül 2020 – Çarşamba


  • EKLENDİ: 85. Bölüm,
  • EKLENDİ: 84. Bölüm,
  • EKLENDİ: 83. Bölüm,
  • EKLENDİ: 82. Bölüm,
  • EKLENDİ: 81. Bölüm,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Can sayısını 99 yapmak için,
Resim


03 Eylül 2020 – Perşembe

  • EKLENDİ: 90. Bölüm,
  • EKLENDİ: 89. Bölüm,
  • EKLENDİ: 88. Bölüm,
  • EKLENDİ: 87. Bölüm,
  • EKLENDİ: 86. Bölüm,
Resim


04 Eylül 2020 – Cuma

  • EKLENDİ: Oyun durdu ekranına gui nesneleri,
  • EKLENDİ: 95. bölüm,
  • EKLENDİ: 94. bölüm,
  • EKLENDİ: 93. bölüm,
  • EKLENDİ: 92. bölüm,
  • EKLENDİ: 91. bölüm,
  • GİDERİLDİ: Pause ekranında tekrar tekrar basarsan oyunu bozma sorunu,
  • EKLENDİ: Geliştiricinin işini kolaylaştıracak kısayol tuşları,
  • KALDIRILDI: Hard ve soft sıfırlama desteği,
Resim



Çevrimdışı agg1401

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 45
Ynt: Yeni Oyunum: Masao no Bouken
« Yanıtla #23 : 13 Eylül 2020, 11:24:55 »
Bu hafta Masao no Bouken için güzel bir hafta olduğunu söylemek mümkün, çünkü bu hafta oyuna çok fazla düzenlemeler ve birkaç özellikler kazandırdık. Ayrıca kullanmadığımız bir çok şeyi oyundanda çıkardık.

07 Eylül 2020 – Pazartesi

  • EKLENDİ: 96. Bölüm,
  • EKLENDİ: Oyun durma ekranında bölümü sıfırlama özelliği,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Oyuna başla,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Çoklu Oyuncu menüsü,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Ayarlar menüsü,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: 79. bölüm,
  • GİDERİLDİ: Puan doğru zamanda güncellememe sorunu,
  • ÇIKARILDI: Bölüm başındaki bölüm sıfırlama yazısı,
  • ÇIKARILDI: Ayarlardan “Profili Sıfırla” seçkesi,
  • ÇIKARILDI: Profili sıfırla odası ve sistemi,
  • ÇIKARILDI: Çoklu Oyuncudan “Koşu Yarışı” seçkesi,
Resimler





08 Eylül 2020 – Salı

  • EKLENDİ: Bölüm başına “Seçkeye Dön” yazısı,
Resim


09 Eylül 2020 – Çarşamba

  • EKLENDİ: Tam ekran veya yarım ekrana geçebilme özelliği,
  • EKLENDİ: Tam ekran veya yarım ekranda ok boyutunu ayarlama,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Girişteki çıkan ilk yazı,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Menüler,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Checkpoint rengi ve boyutu,
  • SİLİNDİ: Mum’un arkasındaki nesne,
Resimler









10 Eylül 2020 – Perşembe

  • DEĞİŞTİRİLDİ: Pencere,
  • DEĞİŞTİRİLDİ: Meşale,
Resim

11 Eylül 2020 – Cuma

  • EKLENDİ: 99. Bölüm,
  • EKLENDİ: 98. Bölüm,
  • EKLENDİ: 97. Bölüm,
Resim


Son
Şimdilik bizden bu kadar.