Gönderen Konu: Racing the Beam Explained - Atari 2600 CPU vs CRT Television  (Okunma sayısı 106 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 1916
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Çok iyi bir anlatımla:

Nasıl oluyor da, o kadar az bir hafıza ile Atari 2600 o grafikleri gösterebiliyor?


Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2663
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Racing the Beam Explained - Atari 2600 CPU vs CRT Television
« Yanıtla #1 : 18 Haziran 2021, 13:33:47 »
Mükemmel video olmuş doğrusu. Ben de ZX Spectrum için böyle bir motion gfx videosu hazırlamak istiyordum artık gerek kalmamış oldu :D

Fakat izlerken Atari2600 programcılığının ne kadar zorlu olduğunu bir kere daha görmüş oldum. Tamam raster sonunu bekleyen bir interrupt olması şahane, ama en azından bir horizontal raster'ın sayısını tutan bir register olur diye bekliyordum.  Herşeyi kendin sayman gerekiyor ve çok vakit harcıyor.

Fakat izlerken eğer zx spectrumda WSYNC olsaymış diye çok hayal kurdum. Raster sonunu işaret eden bir interrupt olsaymış... ZX Spectrum wishlist'ime ekliyorum.