Gönderen Konu: DevKit Retro  (Okunma sayısı 6176 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ozayturay

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 76
  • Commodore Forever
DevKit Retro
« : 12 Şubat 2012, 14:29:57 »
C64 asm programlamak amacıyla kullandığım DevKit C64 isimli kişisel araç zinciri projemi Zx Spectrum için Assembler Araç Zinciri oluşturmak başlıklı yazıdaki bilgilerle ZX Spectrum desteği de ekleyerek DevKit Retro adını verdim.

Araç zincirinde Crimson Editor ve ConTEXT editörleri, ACME ve PASMO derleyicileri, Exomizer cruncher, WinVICE ve SpecEmu emülatörleri ve bunların hepsini bir araya getirerek kolayca kullanmak üzere özel olarak yapılandırılmış Pegtop PStart sistem tepsisi menüsü mevcut.

Her iki editörde de uzantıya göre renklendirme ve kısayol tuşları dahil tüm ayarlar yapılmıştır.

F9 -> C64 Compile & Run
F10 -> C64 Compile, Crunch & Run
F11 -> ZX Compile & Run

Her iki editörde de kısayol tuşlarına atamalar direk olarak kendim yazdığım batch dosyalarını çağırmakta olup isimlerinden de anlaşılabileceği gibi derleme başarılı olursa (ERRORLEVEL=0) ilgili emülatör otomatik olarak çalıştırılmakta, hata oluşursa ConTEXT'de batch penceresinde, Crimson'da output kısmında görüntülenmektedir.

DevKitRetro klasörünün D sürücüsü root klasöründe (D:\DevKitRetro) bulunması gerekmektedir. Bu kısıtlama benim batch dosyalarından değil editörlerin kısayol atama ayarlarından kaynaklanmaktadır. Batch dosyalarım sürücü harfinden bağımsız çalışabilmektedir. Eğer başka bir klasörde çalıştırmak isterseniz ilgili kısayolları düzeltmeniz yeterli olacaktır.

DevKit Retro

Hata düzeltmesi, görüş ve önerilerinizi buradan yapabilirsiniz. ;)
http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

* Commodore 64C, 1541-II
* Amiga 500, Cortex Floppy Emu

* XBox (TSOP Flash, XBMC)
* Wii (SoftMod, USB Loader GX)
* PS3 Slim (Rogero Cobra, webMAN + mmCM)
* PS2 (FHDB, OPS2L)
* PS1 (ModChip)
* XBox360 (JTAG, Aurora)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: DevKit Retro
« Yanıtla #1 : 12 Şubat 2012, 14:42:19 »
ooo şimdi keyiflendim işte :D
şimdiye kadar yazdığım bir başlığa gelmiş en iyi tepki, eline sağlık özay, hemen kuruyorum :D

Bu pstart ne acaip birşeymiş yahu, yeni duydum :D

Bende context'in execute keys kısmı boş görünüyor, fonksiyonlar çalışmıyor?

Çevrimdışı ozayturay

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 76
  • Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
« Yanıtla #2 : 12 Şubat 2012, 15:11:38 »
PStart benim PortableApps Platform ve CodySafe Launcher öncesinde kullandığım sürücü harfinden bağımsız çalışabilen basit bir tray menü programı. Bu tür işler için biçilmiş kaftan.

ConTEXT'in X-ConTEXT isimli bir portable versiyonunu kullandım. Kurulanla ne farkı var bilmiyorum portable olması dışında.

Batch dosyaların her iki editör için de farklı hazırlamak zorunda kaldım. Aslında tek farkları Crimson'da capture output yapabildiğim için PAUSE komutlarını kaldırmış olmam. ConTEXT'de maalesef batch dosyasından capture output yapamadığımdan PAUSE ile hata mesajı varsa en azından dos penceresinde görünmesini sağladım.

Bu arada bir mantık hatası yapmışım çift editörden dolayı. C64 modu Crimson'da çalışmıyor ve ConTEXT ile açtığımda derlenen prg'yi çalıştırıyormuş. prg dosyası Work klasöründe oluşuyor. Engellemek için Crimson'da F9 ve F10 için Intial Dir $(FileDir) yapınca düzeldi.

Düzeltilmiş versiyonu aynı adresten indirebilirsiniz. Syntax dosyalarına da ACME için birkaç ek komut ekledim.
http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

* Commodore 64C, 1541-II
* Amiga 500, Cortex Floppy Emu

* XBox (TSOP Flash, XBMC)
* Wii (SoftMod, USB Loader GX)
* PS3 Slim (Rogero Cobra, webMAN + mmCM)
* PS2 (FHDB, OPS2L)
* PS1 (ModChip)
* XBox360 (JTAG, Aurora)

Çevrimdışı ozayturay

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 76
  • Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
« Yanıtla #3 : 12 Şubat 2012, 16:00:33 »
Cruncher araken bulduğum bu sitede bahsedilen TommyGun oldukça ilginç bir geliştirme ortamına benziyor. Daha önce karşılaşan veya deneyen var mı?






http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

* Commodore 64C, 1541-II
* Amiga 500, Cortex Floppy Emu

* XBox (TSOP Flash, XBMC)
* Wii (SoftMod, USB Loader GX)
* PS3 Slim (Rogero Cobra, webMAN + mmCM)
* PS2 (FHDB, OPS2L)
* PS1 (ModChip)
* XBox360 (JTAG, Aurora)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: DevKit Retro
« Yanıtla #4 : 12 Şubat 2012, 17:16:58 »
Cruncher araken bulduğum bu sitede bahsedilen TommyGun oldukça ilginç bir geliştirme ortamına benziyor. Daha önce karşılaşan veya deneyen var mı?

TommyGun'ın yazarı, Kiwi adında eski bir WOS üyesi, 2009 yılında tam olarak tommygun hakkında şunları söylemişti:

"Unoffically its dead at the moment.
I'm not actively developing it."

Bir kaç ay önce de göçen pc'sinden kurtardığı dosyaları sourceforge'a koydu:
http://sourceforge.net/projects/tommygun/

Proje zaten hiç bitmemişti, şekerleme grafiklerin altında bitmemiş birsürü tool duruyor. Tommy Gun güzel bir girişim fakat sonu gelemeyecek kadar büyük bir proje, Kiwi de uzun zamandır çok yoğun çalıştığı için proje öldü denebilir. Oradaki grafiklerin hepsi o programla üretebileceğiniz yegane grafikler. Gerçekte pek kullanılabilir durumda değil. O screenshot'ları oluşturmak için harcayacağınız süre ile oyunu context üzerinde bitirebilirsiniz :D


Çevrimdışı ozayturay

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 76
  • Commodore Forever
Ynt: DevKit Retro
« Yanıtla #5 : 12 Şubat 2012, 17:21:00 »
Yazık olmuş o halde. ama gerçekten de çıtayı çok yüksek tutmuş eleman. Sadece ZX veya C64 için böyle bir işe girişseydi bitirme olasılığı daha yüksekti.
http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

* Commodore 64C, 1541-II
* Amiga 500, Cortex Floppy Emu

* XBox (TSOP Flash, XBMC)
* Wii (SoftMod, USB Loader GX)
* PS3 Slim (Rogero Cobra, webMAN + mmCM)
* PS2 (FHDB, OPS2L)
* PS1 (ModChip)
* XBox360 (JTAG, Aurora)