ya aslında kolayca gözden kaçıyor ama, Sea Dragon'un özelliği tam ekran 1pixel scroll etmesi.
Yumuşak kaydırma, Zx Spectrum'da ULA contention sebebiyle çok zor yapılan birşey. Aslında bir bilene sormak lazım, amstrad'da contention var mı diye.
Zx'i pek bilmeyenler için "Contention" nedir dersek,
ZX ULA, görüntüyü oluşturan çip. ULA ve Z80(cpu) aynı ram çiplerine bağlı ve ikisi de aynı hafıza alanını paylaşıyorlar. ULA görüntüyü oluşturmak için ekran tamponunun bulunduğu alt ram'i okumak zorunda. Bu sebepten eğer siz aynı anda CPU ile ekran tamponuna erişmeye çalışıyorsanız, örneğin bir sprite çiziyorsanız, ya da ekranı siliyorsanız, bu işi sıra sıra yapmak zorundalar. Bu da ekranla ilgili işlemler yaparken CPU'yu bir kısım (%10 kadar) yavaşlatıyor. Bu sebepten Zx Spectrumda 1 pixel kaydırma yapmak hele ki tam ekran olarak çok titiz bir çalışma gerektiriyor. Aslında sea dragon'da da bu işi yapmak için bir trick kullanılıyor, bu yüzden arka plan pikselleri 2x1 boyutunda olmak zorunda. Yine de zx spectrumda tam ekran scroll çok görülen birşey değil. Demo kodlamak gibi, tstate saymak, ula'nın ara sıra kulanmadığı 2tstate uzunluğundaki boşlukları dahi kullanmak gerekiyor.
Ayrıca 16kb üzeri ram sadece CPU tarafından kullanıldığı için burada contention yok. BU yüzden programlar üst ram'de tam hız çalışıyorlar. Bu sebepten time-critical veri ve kod 32768 ve üzeri ram'de tutulur. Demo coder'lar için 16384-32767 arasındaki alan genellikle kullanılamaz, yavaş adreslerdir. Burayı genellikle datayı swap etmek için kullanırlar.