Gönderen Konu: flappy bird c64  (Okunma sayısı 38424 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
flappy bird c64
« : 24 Şubat 2014, 22:35:54 »
http://sos.gd/flappy64/

ya adamlar aynısını yapmışlar :D Aynı gıcıklıkta olmuş kanımca.

Flappy Bird for Commodore 64

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #1 : 24 Şubat 2014, 23:32:44 »
Ben de pouet'de görmüştüm. İster misin bu da para bassın...

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #2 : 24 Şubat 2014, 23:49:28 »
bi de bunun speccy versionu var ama utancımdan bahsetmiyorum pek :D

Çok oldu çıkalı neyse ki...

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #3 : 01 Mart 2014, 21:53:33 »
bi de bunun speccy versionu var ama utancımdan bahsetmiyorum pek :D
Diyorsun ama, unutma ki  beterin beteri var!

Veccy Bird on the Vectrex

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #4 : 02 Mart 2014, 10:23:30 »
Flappy Bird - 8-Bit Versions (C64, Atari 2600, Sinclair ZX81 compared)

Şöyle de bir şey var :)

Herkes yapmış benim de Oric için yapasım geldi :)

Çevrimdışı asit27

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 19
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #5 : 02 Mart 2014, 15:24:24 »
Bun oyunlar mı daha önce yapılmış yoksa android versiyonun dan sonramı türediler :D

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #6 : 02 Mart 2014, 16:12:25 »
Bun oyunlar mı daha önce yapılmış yoksa android versiyonun dan sonramı türediler :D
ios/android versionundan sonra ortaya çıkan bir furya.

Programlamak çok kolay olduğu için her platformda boy gösteriyor tabii :)

zx spectrumda şu anda 3 farklı version var,

Bu z88dk ile (small C):


Bu AGD isimli bir oyun editörü ile:


Bu da asm ile yazılmış:


üç farklı flappy bird, dahası da gelir. Hatta bitane de bende var :D

ilk versionu şuradan çekip oynayabilirsiniz:
http://www.sendspace.com/file/b0wpyr

Çevrimdışı coze

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 63
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #7 : 03 Mart 2014, 04:37:21 »
flappy bird, checkpoint'ten checkpoint'e oyuncuyu elinden tutup götüren, aslında hiç bir şey yapmadığı halde achievement denen yalanlarla onu birşey yaptığına inandirmaya çalışan, sırf oyun oynamayı bilmeyen kazmalar kendilerini oyun oynuyor zannetsinler diye vcık vıcık bir hale evrilmiş modern oyun algısının yüzüne yüzüne atılmış bir tokattır. Çok yaşa be sersem kuş. arada rekorum 43.

Çevrimdışı asit27

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 19
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #8 : 03 Mart 2014, 09:15:38 »
Bu oyunun bu kadar çok tutulmasının  tek sebebi yaptığın şeyin çok kolay olması ama oyunun zorluk seviyesi ise çok yüksek ve başarısız olan  insanin  yaptığı hırs :D

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #9 : 03 Mart 2014, 10:17:55 »

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #10 : 03 Mart 2014, 22:59:08 »
flappy bird, checkpoint'ten checkpoint'e oyuncuyu elinden tutup götüren, aslında hiç bir şey yapmadığı halde achievement denen yalanlarla onu birşey yaptığına inandirmaya çalışan, sırf oyun oynamayı bilmeyen kazmalar kendilerini oyun oynuyor zannetsinler diye vcık vıcık bir hale evrilmiş modern oyun algısı

Buna rağmen bir yerde takılıyorsan da açıyorsun youtube video'sunu, çözümü bulup bir sonraki youtube videosuna kadar tekrar oynuyorsun. Hatta oynamaya üşeniyorsan youtube videosundan oyunun sonuna kadar HDTV'de izliyorsun yattığın yerden...

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #11 : 09 Mart 2014, 20:04:29 »
Flappy Oric

Oric versiyonu yapayım demiştim de direklerin scrollu zorladı biraz :)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #12 : 09 Mart 2014, 23:08:16 »
Peacer, süper olmuş yahu :D Kaydırma zx spectrumda da bir problem tabii, bunun için ben tüm ekranı kullanmamayı planlıyorum, sonuçta orjinali de dikey ekran değil mi bunun? Böylece ekranda birden fazla boru göründüğünde yavaşlamayacak :D

Fakat, sen kodu direk oric üzerinde mi yapıyorsun? Basic ile datayı Ram'e yazan bir basic loader gördüm gibi orda :D tam bir retro adamsın galiba :D

Acaba 64cülerin kullandığı compiler sana uymuyor mu?

Hatta oynamaya üşeniyorsan youtube videosundan oyunun sonuna kadar HDTV'de izliyorsun yattığın yerden...

Bunu benim oğlanlar çok yapıyor. Henüz motor mekanizmalar tam gelişmediği için zor bölümleri geçemeyebiliyorlar. Bu durumda günlerce oyunun videosunu izlediklerini görüyorum. Sanırım aynı keyfi oynamadan da almak mümkün. Al sana doktoraya konacak bir başka başlık :)

Bide şu model izleme var, başkasının deneyimini röntgenleme durumu:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152125097888961


Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #13 : 10 Mart 2014, 00:01:41 »
Çok teşekkür ederim. Evet, biraz geri kafalı kaldım o noktada. Oric için de PC üzerinde bir C benzeri compiler var ama kafam basmadı.

Bu arada birşeyi belirtmem gerek. Videoda küçççücük bir hile var :P O boruları kaydırmayı makine dili ile beceremedim ve basic ile yaptım. Malesef çok yavaş oluyor. Emulatörün overclock özelliği ile böyle  birşeye benziyor ancak :)

6502 komutlarını indekslemeyi adreslemeyi parametreyi argümanını direkt kod girerek beceremiyorum. Zamanında elde avuçta bir compiler olmadığı için LDA yerine #A9 , STA yerine #85 şeklinde doğrudan hex komut karşılıkları ile ezberlemişim hala da aynen uyguluyorum. Biraz amelelik farkındayım :) .  Aynı şekilde karakterleri de yine basic üzerinden data girerek, pikselleri tek tek ikili sistemden hesaplayarak oluşturuyorum. Bu da bana keyif veriyor :) . Gerçi bunun için sonra PC de excel falan kullanıyordum sonra sırf bu amaçlı bir PC programı yazdım.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: flappy bird c64
« Yanıtla #14 : 11 Mart 2014, 05:28:16 »
Hahaha, herşeyi elle yapan laz müteahhit tarzı bir iş olmuş o :) Ama tabii herşeyin bir sırası var, ben de öyle başlamıştım :)

Senin bir 6502 compiler'a ihtiyacın var ki sen benden daha iyi biliyorsundur burayı:
http://osdk.defence-force.org/index?page=download

bunu indir çalışmaya başla :D Paketin içinde dökümanlar klasöründen assembler kısmında xa.exe kullanımı anlatılmış. Bana biraz kabız bir compiler gibi geldi, undocumented opcodelar falan yokmuş. Ulen bu devirde böyle compiler pakete mi konur be? oturup onları eklemek 10 dakikasını almaz adamın.

Commodore64'cüler acme kullanıyordu. o olmaz mı acaba? Bence bal gibi de olur:

http://www.esw-heim.tu-clausthal.de/~marco/smorbrod/acme/