Gönderen Konu: Taleworlds lokomotifinde yeni bir oyun derneği kuruldu  (Okunma sayısı 13774 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Taleworlds lokomotifinde yeni bir oyun derneği kuruldu
« : 07 Ağustos 2014, 23:23:37 »
Ali Erkin (taleworlds) tarafından atılan bir maili paylaşıyorum:


Herkese Merhaba,

Uzun zamandır sessiz olan Türk Oyun Dünyası paydaşlarımız için umarım her şey süper gidiyordur!

Hepimizin bildiği gibi uzun yıllardır Türk Oyun Sektörü'nde birçok kez oyun geliştiriciler olarak ortak bir çatı oluşturmaya çalıştık. Ancak bazen kontrol edilebilir, bazen de kontrol dışı nedenlerle bu girişimler maalesef hep başarısız oldu.

Bu doğrultuda İstanbul, Ankara ve İzmir’den 8 geliştirici firma (Peak Games, TaleWorlds, ODTÜ Teknokent Yönetim AŞ, Panteon, Pixofun, Simsoft, Reo-tek, Dijitoy) ile Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği’ni kurarak ilk adımı attığımızı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.

İlk hedefimiz Türkiye'de oyun geliştiren tüm firmalarımızı ve bireysel oyun geliştirici dostlarımızı hızlıca çatımız altında birleştirmek olacak. Ardından hala emekleme döneminde olan sektörümüzü hak ettiği büyüklüğe ulaştırmak için hep birlikte çaba sarf edeceğiz.

Sizlerin de bizi görüş, fikir ve önerilerinizle destekleyeceğinize inanıyoruz.

Teşekkürler,

Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği Başkanı

Çevrimdışı leviathank

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 34
Ynt: Taleworlds lokomotifinde yeni bir oyun derneği kuruldu
« Yanıtla #1 : 07 Ağustos 2014, 23:40:35 »
Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı Digital Oyunlar Federasyonu'na özel sektör alternatifi olarak mı algılanmalı?

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Taleworlds lokomotifinde yeni bir oyun derneği kuruldu
« Yanıtla #2 : 08 Ağustos 2014, 23:35:46 »
Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı Digital Oyunlar Federasyonu'na özel sektör alternatifi olarak mı algılanmalı?

Evet. Durum ne gösterecek göreceğiz, ama şimdiye kadar derneklerin etkisiz kalmasından şikayet ediliyordu hep. DOF bu konuda bir kazanç sağlayamadı diyorlar. Birlik ne kadar kuvvetli ise yaptığı organizasyonlar daha büyük oluyor, devletten birşeyler koparma şansı artıyor.


Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 1655
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: Taleworlds lokomotifinde yeni bir oyun derneği kuruldu
« Yanıtla #3 : 11 Ağustos 2014, 12:06:02 »
Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı Digital Oyunlar Federasyonu'na özel sektör alternatifi olarak mı algılanmalı?
Yandı bitti kül oldu şeklinde bir son dakika açıklaması var biliyorsunuz TÜDOF konusunda:

Alıntı
Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu, Türkiye'de oyun sektörünün kademeli olarak geliştirilmesi ve bu sahada ülkenin bölgede lider bir konuma yükselmesi, ülkede anenevi oyun kültürünün yaygın hâle getirilmesi gibi hedeflerle 2011 yılında Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığı altında kurulan 61. Federasyondur. Ancak, Eylül 2013’te Federasyon gelişmekte olan federasyonlar kapsamına alınarak lağvedilmiştir.

Diğer yandan; matahari'nin Ceidot'un kapanışı ile ilgili başlık altında yazmış şu güzel satırları tekrar hatırlamakta fayda var. A şıkkına şiddetli dikkat çekiyorum, tıpkı memleketin kendini Ortadoğu'da kral zannedip de adam yerine konulmaması gibi:

Elbette üzücü bir gelişme...

Ve fakat;

a.) "Türk Oyun Sektörü" diye bir kavram varolmamasına rağmen, neden hala varmış gibi düşünüp bu tür haberlere şaşırıyoruz? Kendimizi kandırmıyor muyuz? Bırakın oyun pazarını, bu ülkede artık bilişim pazarı bile sektör olarak sınıflandırılmıyor! (bkz: http://www.bthaber.com/bilisimin-onlenemeyen-dususu/) Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin kabul ettiği 30+ sektör dışındaki tüm "pazarlar", ülkeye sağladıkları ihmal edilebilir girdi hacmi sebebiyle yan sektör başlığı altında bile incelenememektedir. - Bu bağlamda, ülkemizde bir oyun firmasının 10 sene ayakta kalabilmesi mucize sayılır!

b.) Bu tür konular ülkemizde maalesef fazlasıyla dramatize edilir. Özellikle de firmaların bizzat kendisi tarafından! Her Türk oyun firmasına, Nintendo misali bir asırı devirecekmiş gibi bakılır. Oysa, firmalar gelir geçer, insanlar yaşar göçer... Önemli olan, ardımızda bıraktığımız eserlerdir. Bu eserlerin insanlığa olan katkısı ne kadar büyükse, eser sahibi de o oranda tarihteki yerini almış demektir. Mazeretler, "ama"lar, "keşke"ler ve ötesi; hepsi duygusal sözler... Yaşananlardan ders almalı, "bâki kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş" diyerek sayfayı çevirmeli, ve bir sonraki projeye odaklanmalı 8)

Türk oyun firmaları / kişisel oyun girişimleri;

- duygusallıktan ve kişisel tutkulardan uzak durduğu,
- rasyonel düşünceyi egemen kıldığı,
- vizyon/emek/sermaye sağlayanların kaprisleri yerine, kullanıcı (müşteri) taleplerine kulak verdiği,
- ve elbette, küresel pazarları hedeflediği sürece,

başarı kaçınılmazdır.

Orjinal başlık şurada

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Taleworlds lokomotifinde yeni bir oyun derneği kuruldu
« Yanıtla #4 : 13 Ağustos 2014, 00:48:32 »
Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı Digital Oyunlar Federasyonu'na özel sektör alternatifi olarak mı algılanmalı?

Pardon kafam karışmış, ben oyunder'i kastetmiştim. DOF elbette ki kapandı.

http://www.oyunder.org/