Gönderen Konu: Css Cgc 2011 ispanya'da, saldırın! :)  (Okunma sayısı 16282 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Css Cgc 2011 ispanya'da, saldırın! :)
« : 16 Ocak 2011, 11:37:27 »
comp.sys.sinclair usenet grubunun 1996'dan beri düzenlediği "Crap Games Competition", bu yıl mojon twins tarafından host edilecek.

Berbat oyun yarışmasının amacı "cascade - Casette 50" kasedindeki berbat oyunların tadında oyunlar tasarlayıp programlamak. Bu oyunların genel özelliği, kötü seçilmiş renkler, oyunla ilgisi olmayan kurmaca senaryolar, basic ile yazılmış olmaları ve genel olarak oyunlarının berbat olmalarıdır. Oyunlar saçma derecesinde rezil olmamalıdır. Bu tür oyunları zamanında "büyük oyun programcıları" olmak isteyen ama programcılık konusunda pek de birşey bilmeyen kişiler yazıyordu.

Resmi Web Sayfası: http://www.mojontwins.com/csscgc2011/

Buraya bu haberi girmemin ana sebebi, şimdiye kadar ingilizlerin dominasyonunda olan bu yarışma bu yıl ispanyollar tarafından host ediliyor. Nathan, ispanyol zx spectrum camiasının adı geçenlerinden ve ünlü speccy.org forumlarının daimi bir üyesi. Bu yıl çok sayıda ispanyol katılımcı olacağını zannediyoruz. Yarışmanın daha enternasyonal olabilmesi için belki birkaç türk malı berbat zx spctrum oyunu eklesek mi? (elbette ben son beş yıldır sürekli katılıyorum ama fazlası da olsa olur.)

Son katılım tarihi genellikle 31.Aralık.2011 oluyor. Son katılım tarihinden sonra genellikle süre bir haftalığına uzatılır (gelenek gereği). Sadece 2009'da uzatılmamıştı. Yarışmayı kaybeden (yani berbat oyun yapamayan) kişi ceza olarak bir sonraki yılın yarışmasını host etmek zorundadır.

15 yıllık kazananları görmek için:  http://www.yoursinclair.co.uk/csscgc/csscgc.cgi?rank=1
Kazananlar arasında bir tutarlılık olmadığına dikkat edin. Berbat oyun tasarlamanın belirli bir formülü yoktur. Bazı yıllar çok da berbat olmayan oyunlar birinci olmuştur. Bazı yıllar ise yine fazla berbat oyunlar birinci olmuştur ki yarışmanın amacı da pek bu değildir.

Oyunlar zx spectrumda çalıştığı sürece herhangi bir dilde, herhangi bir şekilde yazılabilirler. Değerlendirme reel bir makine üzerinde çalışacağı var sayılarak yapılmasına karşın, daha önceki yıllarda bazı oyunlarda "emülatörünüzün ayarını %200'e getirin" vs şeklinde yönergeler okuduk. Yani kuralsız bir yarışma diyebiliriz.