Gönderen Konu: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu  (Okunma sayısı 1946 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 718
PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« : 13 Temmuz 2016, 15:21:16 »
Retro'ya nur yağması sonucunda geliştirilen ve yeterince destek bulan projelerden biri de PICO-8; sanal bir retro donanım platformu (VM). Platformun temel özellikleri; 128x128 çözünürlük, 32K ROM imaj sınırlaması, 16 sabit renk, 128 adet 8x8 sprite, 4 kanal sentetik ses desteği ve BASIC benzeri bir programlama dili.

http://www.lexaloffle.com/pico-8.php

PICO-8'de yazılmış bir Wizard of Wor klonu:
http://www.lexaloffle.com/bbs/?tid=2867

Fanzini de mevcut:
https://sectordub.itch.io/pico-8-fanzine-1

En olumsuz tarafı ise 15 dolarlık fiyat etiketi...

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« Yanıtla #1 : 13 Temmuz 2016, 20:48:56 »
platform sanal ama aslında p8 destekleyen platformlar var piyasada. Ben buna daha önce denk gelmiştim, çok da sevdim aslında, ama editör ve compiler'ın paralı olması bu devirde absürd geldi. Ayrıca limitler öldürücü. 8kb'lık limit var, zx81 misali :)

Yani eğer hiçbir yerde eşi benzeri bulunmayan, hiç tanımayıp bilmediğiniz bir platforma program yazmak istiyorsanız, buyrun, pamuk eller cebe.

sanırım pico8'i html5'e compile edebiliyorlar, böylece androidler falan direk kullanılabiliyor, ama bence en güzeli pico8'i doğasından destekleyen pocketchip:
http://www.youtube.com/watch?v=W3qkdB5bzLY
https://www.youtube.com/watch?v=W3qkdB5bzLY
http://www.theverge.com/circuitbreaker/2016/5/3/11573358/pico-8-fantasy-console-pocketchip

Çevrimdışı nightlord

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 383
    • Night Network
Ynt: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« Yanıtla #2 : 13 Temmuz 2016, 21:06:29 »
yillar once benzer konular konusulurken, bilge insan Wisdom demisti ki: "mevcut C-64'u, spectrum'u programladiniz bitirdiniz de yenisine ihtiyac duydunuz oyle mi?"

Ben de +1 diyorum bu ozlu soze :)

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 718
Ynt: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« Yanıtla #3 : 13 Temmuz 2016, 23:31:20 »
@nightlord

Eski sistemlerin deneyimli ellerde birer VM'ye dönüştüğünü yıllardır gözlemliyoruz aslında ama buradaki sorun bu sistemlerin aşina olmayan ellerde ustalaşma konusunda oldukça zorlu olmaları. C64 donanımında ciddi hakimiyet kurmak için yıllar gerekiyor, gerçi birçok doküman bu işi kolaylaştırıyor ama işler yine de kolay değil. Buradaki olay, minimalistik ve kolay bir programlama altyapısı sunması. Amstrad ya da BBC Basic'i ile C64 donanımı birleştirilebilse daha pratik bir programlama zemini çıkabilirdi ortaya.

Çevrimdışı Ragnor

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 181
Ynt: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« Yanıtla #4 : 14 Temmuz 2016, 08:07:16 »
Nightlord ve Wisdom'a katılmadan edemiyorum bu konuda.

Hipster işler bunlar. Yani ne ilginç bi programalama challenge'i sunuyor ne de ciddi bir kısıtlama getiriyor. Görsellerin küçük ve renklerin limitli olması sayılmaz. Unutmayın bunlar hipster tipler, kötü pixel art yapma fırsatı bunlar için platform limiti değil geçen salı sayılabilir sadece. Zaten pixel arttan anladıkları buydu, şimdi de mazeretleri oldu. 8kb'lık limit işleri ilginçleştirecekmiş gibi durmasına rağmen yapılan oyunlar hep basit arcade işler, öyle çok zorlama falanda yok. Bir de üstüne editör ve derleyicinin paralı olması durumu var ki bana çok saçma geliyor.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« Yanıtla #5 : 15 Temmuz 2016, 04:01:47 »
yillar once benzer konular konusulurken, bilge insan Wisdom demisti ki: "mevcut C-64'u, spectrum'u programladiniz bitirdiniz de yenisine ihtiyac duydunuz oyle mi?"

Ben de +1 diyorum bu ozlu soze :)

elbette katılmadan edemeyeceğim bir söz fakat, 1mhz de çok az be abi :) valla geçen hafta snapshot'ı bir daha izledim, bidaha tebrik ediyorum :)

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 718
Ynt: PICO-8: Sanal bir retro programlama platformu
« Yanıtla #6 : 15 Temmuz 2016, 13:00:35 »
yillar once benzer konular konusulurken, bilge insan Wisdom demisti ki: "mevcut C-64'u, spectrum'u programladiniz bitirdiniz de yenisine ihtiyac duydunuz oyle mi?"

Ben de +1 diyorum bu ozlu soze :)

elbette katılmadan edemeyeceğim bir söz fakat, 1mhz de çok az be abi :) valla geçen hafta snapshot'ı bir daha izledim, bidaha tebrik ediyorum :)

Sorun sadece 1MHz değil de çok çok ciddi programlama kabiliyeti ve zaman gerektiren, ciddi bir iş olması. Aklınıza gelen bir fikri çok kolay uygulayamıyorsunuz. Örneğin ben yıllardır sprite multiplexing ve özelleşmiş hızlı sort algoritmaları aşamasında kaybolmuş durumdayım. C64 ya da Speccy'ye yaptığınız proje tabi ki çok daha evrensel ve kalıcı olacak, ama ortaya adam gibi bir şey çıkarmak istiyorsanız gerçekten de çok ciddi emek vermeniz gerekiyor, gerçi elde edeceğiniz tatmin de o oranda fazla olacak. Daha Ref'in her yıl duyurduğu 'crap games compo'lara bile üretim yapabilmiş değiliz o ayrı bir konu ;)