Gönderen Konu: Pinball Dreams CPC  (Okunma sayısı 226 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 1658
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Pinball Dreams CPC
« : 02 Ekim 2019, 08:50:40 »
Yok preview idi yok şuydu yok buydu derken nihayet tam sürüm Amstrad CPC versiyonu ile Pinball Dreams karşımızda.

http://www.indieretronews.com/2019/10/pinball-dreams-cpc-hot-news-as.html?m=1

http://www.pouet.net/prod.php?which=83118

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 722
Ynt: Pinball Dreams CPC
« Yanıtla #1 : 02 Ekim 2019, 11:06:40 »
Amstrad'ın ender rastlanan güzel oyunlarından biri olmuş...

Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1082
Ynt: Pinball Dreams CPC
« Yanıtla #2 : 02 Ekim 2019, 13:07:33 »
 Ovme ile sovmenin mukemmel harmanlandigi guzel bir geri bildirim olmus.
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2388
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Pinball Dreams CPC
« Yanıtla #3 : 02 Ekim 2019, 18:18:01 »
Ovme ile sovmenin mukemmel harmanlandigi guzel bir geri bildirim olmus.

eaaheaheh..

öyle valla. Güzel, ellerine sağlık yapanların. Mis gibi oyun, yorumlarda şöyle bir söylem var:
"bir yıldır lisansı almak için uğraştık ama olmadı, beleşe dağıtıyoruz." Yani kafalarında satmak varmış... Aslında güzel olurdu.

raat'da 158 kere üst üste oynamak zorunda kalmayı iple çekiyorum...

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 155
Ynt: Pinball Dreams CPC
« Yanıtla #4 : 03 Ekim 2019, 02:07:36 »
Bize bunlarla gel Alco.  :D

Oyun muhteşem olmuş. Amstrad'ı övmek için Batman Demo'yu kusturana dek bize izletmek zorunda değilsin artık. Bu daha da güzel tabii RAAT ahalisi için. Üstelik Pinball Dreams'in camiada beğenilen bir oyun olması da cabası. 10 RAAT üst üste oynarım ben bu oyunu. Gıkım da çıkmaz.  :D

Çevrimdışı matahari

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 132
    • The Blog of Mert Börü
Ynt: Pinball Dreams CPC
« Yanıtla #5 : 08 Ekim 2019, 18:56:56 »
İzninizle, konuya farklı bir açıdan yaklaşacağım.

Hepimizin bildiği üzere, demoscene için ürün geliştirmek zor iş. Sadece iyi programcı/grafiker/müzisyen olmanız yetmiyor; hem üzerinde kodladığınız donanımı yalayıp yutmuş olmanız, hem de o donanıma özgü optimizasyon teknikleri geliştirecek kadar "yaratıcı" olmanız gerekiyor.

Oyun yazmak ise, bunun bir tık ötesi! Yukarıdakilere ek olarak, oyun oynanırken işlemci performansını düşürmeden yapılması gereken "bonus" işler var. Örneğin; sürekli olarak hesaplanması ve ekranda güncellenmesi gereken HUD değerleri (score, energy, bullets, vs.), her frame'de takip edilmesi gereken input controller (mouse, keyboard, joystick, vs.) değerleri, bu değerler doğrultusunda dallanacak gameplay mekaniği, collision detection, vb. ekstra işler... Sonuç itibariyle, bir frame'in ekrana basılması sırasında yaşanan interaktivite, bir sonraki frame'i doğrudan etkiler. Bu sebeple, demo camiasında pek sevilen "önceden hesaplanmış LUT" yaklaşımı çoğu zaman oyun geliştiricilerin işine yaramaz. Risk almayı seven demoscener'ların zaman içerisinde oyun geliştirme işine soyunmaları bu sebeptendir. Zira oyun geliştirmek, "teknik açıdan" bu işin nirvanası sayılır.

Rhino özelinde Batman Group, böyle bir ekip. Zor olanı seviyorlar! Demoscene ile yetinmeyip, profesyonel video oyun geliştirme sürecinin giriş seviyesi sayılan "orijinaline sadık kalacak nitelikte oyun çevirim" (faithful game conversion) işine giriştiler. Önce Pinball Dreams, ardından Super Mario ve son olarak Out Run conversion sayılabilecek Vespertino. Büyük ihtimalle bir sonraki aşama, kendi orijinal oyunlarını geliştirmeleri olacak.

Demoscene ile sınırlı kalmayarak video oyun geliştirme işine soyunmaları sebebiyle duyduğum heyecan ve takdiri Batman Group'a özelden ilettiğim için, burada da paylaşmakta bir sakınca görmüyorum. Ve, içtenlikle bir dilekte bulunuyorum; Darısı küresel oyun sektörünün sunacağı fırsatların farkına vararak risk alabilecek tüm demoscener'ların başına.

***

Gelelim Pinball Dreams'e... Fazla söze gerek yok; tarihe geçecek nitelikte mükemmel bir 16-bit to 8-bit conversion örneği!

Peki, ya herkesin öve öve bitiremediği, Amstrad'da bugüne dek bu kalitede yapılamadığı iddia edilen "borderless hardware scroll" için ne söylenebilir?

Üzgünüm ama, kral çıplak. ;)

http://www.cpcwiki.eu/index.php/Mission_Genocide