Gönderen Konu: MSX1 için Turrican geliyor  (Okunma sayısı 2573 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 199
MSX1 için Turrican geliyor
« : 01 Mart 2022, 01:47:33 »
Yıl olmuş 2022, bir yandan Putin nükleerleri ateşleyip dünyayı yok etmeye hazırlanıyor ama birileri de bunu umursamayıp MSX1 için Turrican kodluyor.

Oyunun release edilebilecek seviyeye gelmesi için henüz erken görünüyor olsa da, Geppo arkadaşımız kodlamaya devam ediyor ve kaydettiği aşamaları youtube kanalında tüm insanlıkla paylaşıyor. Grafikler C64 versiyonundan rip edilmiş. Daha iyi olabilirdi sanki. Muhtemelen daha sonra elden geçirecektir grafikleri. Buna rağmen WIP hâli bile gayet hızlı ve hoş göründü gözüme. Tamamlandığında güzel bir sonuç ortaya çıkacak gibi.


Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2832
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #1 : 01 Mart 2022, 01:53:33 »
abi şimdi bunu görünce commodorecuların neden spectrum oyunlarıyla dalga geçtiğini daha iyi anladım :D allah kurtarsın diyorum.. :)

Ama kule çok iyi olmuş, beğendim. Bu nasıl MSX1 oluyor onu pek anlamadım.

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 199
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #2 : 01 Mart 2022, 02:06:59 »
abi şimdi bunu görünce commodorecuların neden spectrum oyunlarıyla dalga geçtiğini daha iyi anladım :D allah kurtarsın diyorum.. :)

WIP vaziyetteki oyun hakkında ileri geri konuşup koca bir camiaya haksızlık ediyorsun ama. Hiç yakıştıramadım senin gibi bir Z80 dostuna. Bu oyun tamamlansın, o zaman göreceğim ben seni.  :P

Ama kule çok iyi olmuş, beğendim. Bu nasıl MSX1 oluyor onu pek anlamadım.

Yıllarca MSX1'de kule yapılamaz diye beyinlerinizi yıkadılar, evet. Bütün medya organları aynı palavrayı sıkınca bir süre sonra herkes inanır oldu buna. Sizi kandıranlar, gerçeklerin günyüzüne çıkmayacağını sandılar. Yanılıyorlardı. MSX insanı böyle neye uğradığına şaşırtır işte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2832
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #3 : 01 Mart 2022, 02:19:05 »
Bize öyle söylenmişti, kule yapılamaz denmişti. Ben de inanmıştım. Spectrum sürümündeki kuleyi z80 dünyasındaki tek kule sanırdım. Yapılamaz denirdi.


Bu msx'in kulesi


bir msx kulesi değil, ZX kulesi


hatta bence c64'ün kahverengi kulelerinden bile güzel.
 


madem kule gözetleme işine girdim, amiga kulesini de koyayım dedim:
 


çok fena bulaştım kule avına, kurtulamıyorum, CPC kulesi:
 

youtube'dan parça parça kesip birleştirmek zorunda kaldım, cpc'de kimse game map yapmamış.


PC engine kulesi, yine youtube'dan:
 



Nes Kulesi:
 

Bu kule bana epey güdük geldi. Ama kendi havası var.

Son kule, gameboy kulesi:
 


SEGA Genesis'deki kule PC engine'in pixel pixeline aynısı.

SNES'de kule yok mesela. Adeta skandal. Meğer kule yapılamayan sistem SNES miş!!!!111



Çevrimdışı Cengiz Demir

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 157
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #4 : 01 Mart 2022, 12:45:03 »
@Ref  ZX80 kulesi daha ön plana çıkması için; hiç bir filtreden geçirilmemiş.
Fakat diğerleri biraz flulaştırılmış gibi geldi bana nedense..  ;D

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2832
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #5 : 01 Mart 2022, 15:23:40 »
@Ref  ZX80 kulesi daha ön plana çıkması için; hiç bir filtreden geçirilmemiş.
Fakat diğerleri biraz flulaştırılmış gibi geldi bana nedense..  ;D

tarafsızım ilk üçünü platforma özel web sitelerinden aldım, alttaki üçünü youtube'dan ekran görüntüsü olarak kendim kestim, bir tercih yok. Spectrumcular genelde titiz insanlarsa ben ne yapayım.   

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2109
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #6 : 02 Mart 2022, 22:05:50 »
@doMiNO Bu arkadaş geliştirme günlüğü falan gibi bir başlık altında herhangi bir yerde paylaşıyor mu bu yaptıklarını?

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 199
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #7 : 03 Mart 2022, 01:26:29 »
@doMiNO Bu arkadaş geliştirme günlüğü falan gibi bir başlık altında herhangi bir yerde paylaşıyor mu bu yaptıklarını?

Evet. İlk mesajda paylaştığım youtube videosunun bulunduğu kanalda seyrek de olsa gelişim aşamalarıyla ilgili videolar paylaşılıyor. Bunun dışında aşağıdaki linkten daha kapsamlı ve taze bilgiye ulaşmak mümkün oyunun geliştirme süreci hakkında.

https://www.msx.org/forum/msx-talk/development/project-t-first-wip?page=0

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2832
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan

Çevrimdışı Skate

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 165
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #9 : 04 Mart 2022, 01:22:19 »
Biz 90 başında smooth scroll eden C64 versiyonunu oynadık, bitirdik. 2022'de smooth scroll edemeyenini yapmaya çalışıyorlar. Sonuçta 8 bit coder diyorsun, meslektaş diyorsun... Ama gülme de geliyor tabii ister istemez. :)

Ekranda onlarca sprite aynı anda hareket etmeden ciddi yorum yapmam. Orjinali 24, AEG'in yıllar sonra yaptığı engine 32 sprite destekliyor bu arada, dip not.

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 199
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #10 : 04 Mart 2022, 02:26:14 »
Biz 90 başında smooth scroll eden C64 versiyonunu oynadık, bitirdik. 2022'de smooth scroll edemeyenini yapmaya çalışıyorlar. Sonuçta 8 bit coder diyorsun, meslektaş diyorsun... Ama gülme de geliyor tabii ister istemez. :)

Smooth scroll edenini yapmaya çabalamamaları çok da ayıplanası bir durum değil zira MSX1'de scroll register olmadığı için smooth scroll külfetli iş. Turrican gibi hızlı olması gereken bir oyunda uygulanmaması anormal karşılanmaz MSX camiasında. Bu oyunda kabul edilebilir hız için göz zevkinden feragat etmek gerekiyor maalesef. Bu konuda C64 ile yarışması mümkün değil MSX'in. Belki Turrican oynarken hızı dert etmeyen Spectrum'cuları hedefleyen, üç beş fps'lik smooth scroll edebilen bir alternatif de sunulabilir ileride.  :)

Ekranda onlarca sprite aynı anda hareket etmeden ciddi yorum yapmam. Orjinali 24, AEG'in yıllar sonra yaptığı engine 32 sprite destekliyor bu arada, dip not.

Henüz mevcut vaziyetin üstüne eklenmesi gereken çok şey var ama nihai sonucun hızda çok kayıp yaşatacağını sanmıyorum. 32 sprite MSX'in elinin kiri. Scroll register gereksiz bir şey diyen adamlar 32 hardware sprite destekleyelim biz bu sistemde demekten geri kalmamışlar neyse ki.

Çevrimdışı Skate

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 165
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #11 : 04 Mart 2022, 03:00:01 »
Smooth scroll edenini yapmaya çabalamamaları çok da ayıplanası bir durum değil zira MSX1'de scroll register olmadığı için smooth scroll külfetli iş.

Biz tüm gün @Ref'e ZX Spectrum ile laf sokarken en çok hw scroll olmamasını kullanırız. MSX1 de nasibini alıyor tabii. Bana ne, olsaymış... :)

Henüz mevcut vaziyetin üstüne eklenmesi gereken çok şey var ama nihai sonucun hızda çok kayıp yaşatacağını sanmıyorum. 32 sprite MSX'in elinin kiri. Scroll register gereksiz bir şey diyen adamlar 32 hardware sprite destekleyelim biz bu sistemde demekten geri kalmamışlar neyse ki.

32 sprite olayını biliyorum da NES'in 64 sprite'ı gibi biraz tırt ne yazık ki. 8x8, 16x16 ile olmuyor bu iş. Yine deli gibi multiplexer gerekecek. Bosslar ekranın yarısına yakınını kaplıyor zaman zaman. Commodore 64'de 24x21'lik spritelardan diziyorsun bir sürü, hatta boss levellarında 32 de değil, daha fazla sprite da destekleniyor tabii. Aynısını sen 8x8'lik spritelarla falan yapmaya kalkarsan vay haline. Tam multiplex edeceğin noktada kaç register birden değiştireceksin, o kadar zamanın var mı? MSX1'de kullanılan trickleri bilmiyorum, sprite pointerlarını tek bir hw register ile switch etmek mümkün oluyor mu ya da bu oyun açısından kullanışlı oluyor mu bilmiyorum. Ama arkadaş epey kafayı çizecek o işlere girişince. Grafikleri küçültmeyi deneyebilir ama bossları küçültürse artık o oyun Turrican olmuyor zaten, başka bir şey oluyor. :)

Çevrimdışı doMiNO

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 199
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #12 : 04 Mart 2022, 22:28:35 »
Biz tüm gün @Ref'e ZX Spectrum ile laf sokarken en çok hw scroll olmamasını kullanırız. MSX1 de nasibini alıyor tabii. Bana ne, olsaymış... :)

32 sprite olayını biliyorum da NES'in 64 sprite'ı gibi biraz tırt ne yazık ki. 8x8, 16x16 ile olmuyor bu iş. Yine deli gibi multiplexer gerekecek. Bosslar ekranın yarısına yakınını kaplıyor zaman zaman. Commodore 64'de 24x21'lik spritelardan diziyorsun bir sürü, hatta boss levellarında 32 de değil, daha fazla sprite da destekleniyor tabii. Aynısını sen 8x8'lik spritelarla falan yapmaya kalkarsan vay haline. Tam multiplex edeceğin noktada kaç register birden değiştireceksin, o kadar zamanın var mı? MSX1'de kullanılan trickleri bilmiyorum, sprite pointerlarını tek bir hw register ile switch etmek mümkün oluyor mu ya da bu oyun açısından kullanışlı oluyor mu bilmiyorum. Ama arkadaş epey kafayı çizecek o işlere girişince. Grafikleri küçültmeyi deneyebilir ama bossları küçültürse artık o oyun Turrican olmuyor zaten, başka bir şey oluyor. :)

Oyunu MSX2+ için kodlasa çok daha kolay altından kalkılabilecek bir iş aslında. Hatta daha önce Spectrum sürümü MSX2 için port edilmiş ve ortaya en azından Spectrum'daki kadar içler acısı bir sonuç çıkmamış. MSX2'ye adapte etmek yerine MSX2+ için sıfırdan kodlansaydı gayet sorunsuz ve akıcı bir oyun olabilirdi fakat hiç de sansasyonel bir durum olmazdı bu. Adam bir challenge olarak MSX1'i seçmiş. Çok daha kısıtlı imkânlarla oynanabilir bir Turrican kodlamak takdiri hak eder. Tamamlandığında neye benzeyecek göreceğiz. Merakla takip ediyorum ben de.

MSX2'deki Turrican şu:

Çevrimdışı Skate

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 165
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #13 : 06 Mart 2022, 17:03:02 »
Sen MSX2 deyince ampul yandı. Ben MSX1'in bir çok spec'ini MSX2 ile karıştırmışım. O zaman elemanın ZX Spectrum benzeri bir versiyon yapmaktan başka çaresi kalmıyor zaten. MSX1'de tek satırda gösterilebilen maksimum sprite sayısı 4. Yani adam 16x16 bile kullansa, 64 piksel genişliğini geçemiyor. Ekteki boss'u falan ne yapacaksın? Dediğim gibi iş soft spritelara kalacak. 32 sprite epey çöp olacak yani. Kurşun, minik yaratıklar falan için kullanılabilir ancak spritelar, öyle gözüküyor. Normalde bosslar sprite, kurşunlar soft sprite gibi tasarlanması lazım. MSX1'de buna imkan yok.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2832
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: MSX1 için Turrican geliyor
« Yanıtla #14 : 06 Mart 2022, 23:16:26 »
bir de orada c64'de 1 pixelin aslında 2 pixel olması gibi bir avantaj var. Aynı büyüklükte obje, yatay olarak iki kat büyük görünüyor :D MSX'de öyle bir mod yok görünüşe göre.
Bu spectrumda da bir sorun. normalde 8 byte oynatacağına 16 byte oynatman gerekiyor, zaten herhangi bir donanım desteği de yok. bu işler epey anlamsız kalıyor. Turrican c64'ün bu özelliklerine göre tasarlanmış bir oyun. c64'e özel tasarım yapılmış bir oyunu msx'e dönüştürmeye çalışmak iyi fikir değil aslında. Turrican'ı amigada oynamıştım, süper keyifsiz, boş bir oyundu. Bundan güzel bir sürü oyun vardı, bu yaygara neden kopmuştu anlamamıştım, halbuki c64'de rüya gibi oyun. Ayağa tam oturan terlik gibi bişey (asla bulamadım onu).

ekte: Eğer turrican big boss sprite'ı 2.0 aspect değil de  1.0 aspectli bir ekranda olsaydı düdük boss olurdu.