And about how 3d objects are filled, I was inspired on how the Amiga blitter fill vectors but using the CRTC instead. In this way, we can say that z80 only draw the object borders and CRTC do the rest.Rhino.
Bu konuda bir fikri/teorisi olan var mı?
Crtc hakkında en ufak bir fikrim yok elbette
Ama rhino z80 obje çerçevesini çiziyor dediğine göre, sen de crtc'nin tek bir raster satırını boydan boya doldurduğunu söylediğine göre, tahminen bir timing tutarak obje çervesinin yatay düzlemde giriş ve çıkış noktalarını hesaplayıp, sadece o noktalarda crtc'ye işi bırakıyorlardır, böylece ekranı doldurma, byte shift vs. gibi işleri yapmayarak, tstate saymak ve objenin şeklini hesaplamak için z80'e zaman yaratmak mümkün oluyordur.
Bilmiyorum amstrad'da double buffer var mı? Varsa aynı şey buffer swap ile de yapılabilir mesela.