Ben denedim, sadece BASIC amacli yazilmis gibi geldi. Ornegin 50000 adresine birseyler POKE'layinca, ekranda pikseller beliriyor. (Amstrad'in orijinal ekran buffer'i bu alanda mi acaba?) Bazi ROM rutinlerini cagirmaya calistim, tuhaf sonuclar aldim. Fakat ilginctir ki sistem degiskenleri emule edilmis. (Bkz. POKE 23609, 128 veya POKE 23606, 8 vesaire) I/O portlarini da kurcaladim ama onlar da emule edilmemis gibi. Meshur 254 numarali port hic bir tepki vermiyor. Aslinda makineler yapi olarak birbirine yakin oldugu icin, ekran olayini yani ULA'yi emule ettikten sonrasi cok da zor olmasa gerek. Ustelik Z-80 Amstrad'da daha hizli bir clock hizinda calisiyor.
Ayrica, SAVE/LOAD gibi komutlar disk surucuye yonlendirilmis. ZX Basic'de Microdrive icin ayrilmis olan CAT gibi komutlar da calisiyor ve direkt CPC'nin disk drive'inin katalogunu listeliyor.
Yanliz merak ettigim bu hangi MODE'da calisiyor? Izin verilen renk sayisi 4'ten fazla, ama pixel aspect ratio MODE 1 gibi gorunuyor.
Bir de, yazaninin kim oldugunun kesin bilinmemesi ilgincmis.
**EDIT: Renk konusunda yukarida yazdigim soruyu geri almam gerekecek sanirim. Cunku 4'ten fazla renk gosterilebiliyor demek icin biraz acele etmisim. Aslinda bu emulator resmen siyah beyaz calisiyormus yahu! Demek ki MODE 1'de calisiyor. Eh, o zaman 4'ten fazla renk goruntulendigini nerenden uydurdun memrah derseniz.... BORDER 1, BORDER 2, BORDER 3, hehehe. Border emule edilmis.. Ben de sadece onu denemistim. Ama PAPER ve INK hep siyah ve beyaz
** EDIT2: Amstrad bellek haritasini hic bilmem ama, sanirim yukaridaki ekran buffer'i ile ilgili sorumun cevabi da "evet". Cunku ZXM uzerinden CPC'nin ekran bellegine direkt yazilabiliyor. Hem de tammm DORT renk
Merak eden 10 FOR f=50000 to 51000: POKE f,RND*255:NEXT F deneyebililr.