Gönderen Konu: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?  (Okunma sayısı 30158 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ooops-up'la birlikte altın dönemin oyuncularının anlam veremediğim tercihleri arasına bir yenisini daha eklediniz. Bu güne kadar Boulder Dash dururken Supplex, Gals Panic dururken, Volfield tutkunu olanları anlamakta zorlanıyordum. Şimdi bir de bu çıktı. Pang! dururken Ooops-up oynamanın mantığı nedir? Özellikle kontrol ettim Amiga için çıkış dönemleri de aynı. Pang!'ın Amiga conversion'u da mükemmele yakındır. Neredeyse arcade'in aynısı diyebilirim.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı sekonme

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 30
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #1 : 22 Mayıs 2014, 18:44:25 »
kendi adıma bu oyunu sevmemizin tek nedeni co-op oynamamızdı. kaldı ki sanırım o sırada pong dan haberdar bile değildik. nerden olalım ki, zaten çok da sık takip edemediğimiz bi amiga dergisi vardı aydan aya çıkan, yabancı yayınları konusuna girmiyorum bile.. yeni oyun ne var hangisi iyi hangisi kötü diye bilmeden birçok oyunu alıyorduk işte. o dönemlerde oyun seçmek konusunda tek diyebileceğim, sinclair olsun, commodore64 veya amiga olsun birçok oyunu bilmeden, sadece adına ya da oyun satan dükkanda duvardaki posterine bakarak beğenip alıyorduk ki mükemmel oyunların yanında bi işe yaramaz oyunlar da çıkıyordu elbet (gerçi bu beğeni durumu da tamamen kişisel, birinin beğendiği oyunu diğerimiz beğenmeyebiliyordu da bu da çok normal). bence üzerinde düşünmeye değecek bir durum değil bu :)
o değil de PP-Hammer 'ı sevmeyen var mı onu deyin bana :)

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #2 : 22 Mayıs 2014, 19:09:09 »
bence üzerinde düşünmeye değecek bir durum değil bu :)

Gereksiz detaylarla uğraşmayı seven bir yapım var. 2000'lerde oyun hileleri üzerine bir sitem vardı. Supaplex'le ilgili acayip istek alıyordum. Nedir bu? diye Yahoo amcaya sorduğumda (O zamanlar Google amca yoktu) bana göre çok başarısız görünen ancak tam tersine oldukça ünlü bir Boulder Dash klonu olduğunu görünce çok şaşırmıştım. O zamandan beri, bu tür orjinali kadar iyi olmadığı halde neredeyse aynı derecede popüler olmuş oyunlar ilgimi cezbediyor. Bu arada tüm bunları Ooops-up'ı oynamadan ekran görüntülerine bakarak yazıyorum. Floppy emulatör'üm gelince ilk deneyeceğim oyun olacak. Belki Pang'dan daha iyidir.

Bu arada bir yanlış anlaşma olmasın, başlık "Mutlaka oynanması gereken Amiga oyunları!" olmasaydı Pang! dururken Ooops-up oynanır mı? diye itiraz etmezdim. Ama Pang!'ın bilinmemesine çok şaşırdım. Puzzle Bobble çıkana kadar, kız oyunu kontenjanından her atari salonunda mutlaka olurdu.

Şuraya devam oyunu olan Süper Pang!'ın panik modundan bir video linki bırakayım. (Arcade versiyonu)
http://youtu.be/RXVR7EtyGrc?t=5m41s

Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #3 : 22 Mayıs 2014, 20:12:28 »
Supaplex'le ilgili acayip istek alıyordum. Nedir bu? diye Yahoo amcaya sorduğumda (O zamanlar Google amca yoktu) bana göre çok başarısız görünen ancak tam tersine oldukça ünlü bir Boulder Dash klonu olduğunu görünce çok şaşırmıştım.

Neden şaşırdın anlayamadım. Bir Boulder Dash (C64) hayranı olarak ne Amiga'da ne de PC'de doğru dürüst bir BD klonu (ki yıllar sonra Windows için birebir klonu yapılana kadar) bulamadığım için ben de oynamıştım. Oyunun iyi yönü, güzel programlanmış ve 50FPS çalışıyor olmasıydı. BD klonu olmaktan kurtulabilmek için eklediği bir sürü ek özellik ise Boulder Dash'in minimalizmden beslenen felsefesi ile uyuşmadığı için pek hoşuma gitmemişti. DOS zamanlarında C64 ayarında bir PC versiyonu var dı da ben mi kaçırdım acaba? Boulder Dash'in Amiga versiyonuna bile ısınamamıştım.

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #4 : 22 Mayıs 2014, 22:51:36 »
Başlığı bayağı bir konusundan saptırdım sanırım. Neyse geldiğimiz yerden devam edeyim.

Neden şaşırdın anlayamadım.

Öncelikle mümkün mertebe PC'den uzak duran bir adam olarak 98 öncesi PC oyunu bilgim azdır. Doom, Dune II gibi kült oyunlardan fazlasını pek bilmem. Supaplex diye bir oyunun varlığından haberim yokken ve nedir bu diye araştırırken önce boulder dash klonu olduğunu sonra da fan siteleri remakleri falan olan bayağı popüler bir oyun olduğunu fark edince bayağı şaşırmıştım.

PC'de doğru dürüst bir BD klonu (ki yıllar sonra Windows için birebir klonu yapılana kadar) bulamadığım için ben de oynamıştım.

İşte oynamak başka, hayranı olmak başka bir şey. Home computer olayına hiç bulaşmamış salt PC kökenli kullanıcıların orjinalini bilmeden Supaplex'e bağlandığını düşünüyorum. Bu kullanıcılar işin içine nostalji etkeni de girdiği için bu saatten sonra Boulder Dash'ı görse de beğenmiyorlar bence.

Aynı olayın bir benzerine yabancı Nintendo forumlarında rastladım. Bence C64'deki Giana Sisters Super Mario'dan çok daha iyi bir oyundur. İkisini karşılaştırdığımda Mario bana çok daha soğuk gelir. Nintendocular tam tersi Giana'nın çok rezil bir klon olduğunu sprite animasyonların çok detaysız, frame rate'in düşük olduğunu düşünüyorlar. Sanıyorum küçük yaşta oynanan oyunun yeri başka oluyor.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #5 : 23 Mayıs 2014, 00:07:37 »
Aynı olayın bir benzerine yabancı Nintendo forumlarında rastladım. Bence C64'deki Giana Sisters Super Mario'dan çok daha iyi bir oyundur. İkisini karşılaştırdığımda Mario bana çok daha soğuk gelir. Nintendocular tam tersi Giana'nın çok rezil bir klon olduğunu sprite animasyonların çok detaysız, frame rate'in düşük olduğunu düşünüyorlar. Sanıyorum küçük yaşta oynanan oyunun yeri başka oluyor.

Onu bırak, bana göre en kral Pac-Man versiyonu Atari 2600'dekidir. Ondaki ses efektleri ve adrenalin pompalayan oyun şekli bilinçaltıma yerleşmiş durumda. Daha sonraları orijinal arcade versiyonunu oynadığımda o zevki alamamıştım.

Hadi bakalım konuyu fazla saptırmadan bir de oyun paylaşalım da affettirelim kendimizi, admin'ler ban'lamasın bizi :)
Mr. Nutz, Amiga'nın fazla bilinmeyen ama programlama, grafik ve müzikleriyle donanımın hakkı verildiğinde Amiga'nın SNES ve Genesis'den aşağı kalır yanı olmadığını gösteren oyunlardan.

Amiga Longplay Mr. Nutz (part 1 of 4)

Çevrimdışı sekonme

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 30
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #6 : 23 Mayıs 2014, 11:03:18 »
Onu bırak, bana göre en kral Pac-Man versiyonu Atari 2600'dekidir. Ondaki ses efektleri ve adrenalin pompalayan oyun şekli bilinçaltıma yerleşmiş durumda. Daha sonraları orijinal arcade versiyonunu oynadığımda o zevki alamamıştım.

:) aslında kişisel beğeninin ne kadar önemli olduğunu farkettik işte yine :) mesela senin de bahsettiğin Pac-Man in Atari2600 portunun "Video Game Crash of 1983" denile 1983 de kuzey amerikadaki büyük pazar çöküşünün en önemli tetikçilerinden biri olması (diğeri de ilk sinemadan video oyununa uyarlanan E.T.) gibi... ;) bu çöküş beraberinde, pazarın 3,2 milyar dolarlık gelirinin 100 milyon dolarlara düşmesini ve ikinci nesil konsolların sonunu da getirmiş oldu. Atari o zamana kadar yaptığı en büyük pazarlama hatalarından ikisini peşpeşe yapmış, önce Coin-up versiyonu dünyayı kasıp kavuran Pac-Man in portunu ve ardından hit sinema filmi E.T. nin oyununu büyük umutlarla pazara çıkarmıştı. Zaten ilerleyen teknolojiyle modası geçmeye başladığı düşünülen ikinci nesil konsol piyasası halihazırda patlamaya hazırdı. Pazardaki Atari2600 sayısından fazla Pac-man üretilmesine (12 milyon adet) ve oyun o ana kadar satılan bütün Atari2600 oyunlarından fazla satmasına rağmen (7 milyon adet), oyun beklentileri karşılayamadı. E.T oyunu da gelmiş geçmiş en berbat video oyunu seçilince devasa yatırım patladı ve hepsi çorap söküğü gibi geldi .... :)

bununla ilgili daha ayrıntılı okumalar için:
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_crash_of_1983
http://en.wikipedia.org/wiki/Pac-Man_(Atari_2600)

başlığı ben de ısrarla saptırmak istemiyordum ama "konu konuyu açmaya" o kadar müsait bir ortak paylaşımda buluşmuşuz ki engel olamıyorum :)

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #7 : 23 Mayıs 2014, 11:37:08 »
Konuyu mümkün olduğunca mantıklı bir şekilde böldüm. İstediğiniz kadar kaptırıp koyverebilirsiniz :)

Bence;

Özellikle 8bit dönemi için ve bizatihi o dönemin içinden bakarak konuşursak; oyunların grafik kalitesiymiş, sesler 3 oktavmış, şuymuş buymuş çok önemli değil. En önemli nokta; o oyunun senin makinanda olup olmaması ve çok da geç piyasaya çıkmaması idi. Elbette aynı döneme günümüz şartlarından bakınca ve yahut kullanıcı deneyimi faktörünü denklem dışı bırakınca; elde edeceğimiz sonuç görsel ve işitsel kalite bağlamında farklı olacaktır.

Klon meselesine gelince; sizlerle, büyük Türk düşünürü ve mutasavvıf, nam-ı diğer Tanzimci Saadettin abimizin önemli bir sözünü paylaşmak istiyorum: Alcocuuummm, eski oyun yoktur, bilgisayarını yeni almış birisi için bütün oyunlar yenidir(1986). Bu bağlamda; orjinal oyun diye birşey yoktur, adam ilk hangisi ile tanıştı ve UX'i hangisi ile yaşadıysa orjinal odur :)


Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #8 : 23 Mayıs 2014, 13:30:45 »
Üstad sen eğer yukarıya "Boynuz Kulağı Geçer mi?" yazarsan ben de buraya Blizzard yazarım. Adamların Lost Vikingins'i saymazsak bir tane orjinal işi yok amma ve lakin emekleme döneminden sonra her oyunları ayrı birer efsane. Tabi forumun bakış açısına göre biraz modern zamanların firması ama olsun.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #9 : 23 Mayıs 2014, 18:26:40 »
Hadi bakalım konuyu fazla saptırmadan bir de oyun paylaşalım da affettirelim kendimizi, admin'ler ban'lamasın bizi :)
tam da thor'un çekici uçarak geliyor gibiydi :) Ama hayır, konunun kendiliğinden dallanması istediğimiz bir şey. Gerekirse konu bölünür, yeni bir başlığa taşınır, vs.

Ooops-up'la birlikte altın dönemin oyuncularının anlam veremediğim tercihleri arasına bir yenisini daha eklediniz. Bu güne kadar Boulder Dash dururken Supplex, Gals Panic dururken, Volfield tutkunu olanları anlamakta zorlanıyordum. Şimdi bir de bu çıktı. Pang! dururken Ooops-up oynamanın mantığı nedir?

Heheh, tuhaf gerçekten. Çünkü o dönem ben tüm harçlığımı arcade'de harcardım. Pang'i de çok severdim. Ama nedense o elimizde pang bulunmadığı için evde ooops-up'ı benimsemiştik. Sonra elimize geçtiğinde, pang'i de bir o kadar oynadık.

Aynı şekilde, gals panic'i önce, volfied'i sonra öğrenendim. ikisini de severim, gals panic çocuklara uygun değildi tabii.

Benim kişisel görüşüm orjinal oyunların çevrimi ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, aynı olmuyor. Bu sebepten klonlar, çevrimi yapılmış çakma oyunlardan daha keyifli olabiliyorlar. Bu çin malı bir kopya ürünün, orjinalinden daha kaliteli olması gibi. Bir türlü kabul edemiyorsun ama ara sıra durum böyle oluyor.

Diğer taraftan arcade'ine nal toplatmış bir "silk worm" durumu var ortada. Demekki bazen çevrimler orjinalini de geçebiliyor.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #10 : 24 Mayıs 2014, 09:22:33 »
Aynı şekilde, gals panic'i önce, volfied'i sonra öğrenendim. ikisini de severim, gals panic çocuklara uygun değildi tabii.

İşin ilginci bu oyunların her ikisinin de bir tür çakma olmaları. Fikrin mucidi Qix'dir ve C64 versiyonu da fena değildir.

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #11 : 24 Mayıs 2014, 10:47:14 »
Alıntı yapılan: witchdoctor
İşin ilginci bu oyunların her ikisinin de bir tür çakma olmaları. Fikrin mucidi Qix'dir ve C64 versiyonu da fena değildir.

Erotik oyunların sık düştüğü bir tuzak vardır. Aynı Shadow of the Beast'in yapımcılarının oyunun görsellerini cilalamakla uğraşırken pratikte oynanamayacak zorlukta bir oyun yaptıklarını belkide farketmemeleri gibi, erotik oyunlarda da ekseriyatla önceden ispatlanmış görece basit bir fikir yalapşap şap bir implementasyonla eldeki materyale birleştirilmiştir. Nasıl olsa esas motivasyon oyunun kendi değil kullanılan materyal olduğu için uygulamadaki eksiklerde çok büyük sıkıntı teşkil etmez.

Gals Panic bu alışılagelmiş pratiğe çok güzel bir tezat teşkil ediyor. Grafikler zaten mükemmele yakın. Bir taraftan sadece modelin üzeri açıldığında puan kazanıyor olmak, diğer taraftan sadece modelin üzerini açınca şeytana dönüşme hadisesi, tam tersi durumda bebeğe dönüşme olayı, 100% bonusu falan olaya çok ayrı bir challenge katıyor. Malesef ki ortadaki modeli kaldırınca bu yapılan bu ilaveleri uygulamak imkansızlaşıyor. Bu yüzden Gals Panic'i ayrı tutarım. Keşke ayıcıklı falan bir versiyonu yapılsaymış. Çok şeker bir oyun olurdu.

Aynı şekilde, gals panic'i önce, volfied'i sonra öğrenendim. ikisini de severim, gals panic çocuklara uygun değildi tabii.

Sonradan çıkan üç oyun bir arada tandanslı versiyonları bir yana bırakırsak orjinal Gals Panic'in çocuk halimizle abilerin yanında yüzümüz kızarmadan oynayabileceğimiz sansürlü bir versiyonu vardı. Bootleg miydi yoksa dip switchle mi ayarlanıyordu bilmiyorum ama aynı görsellerin mayolu versiyonları kullanılmıştı. Diğer versiyonunda yıllar sonra haberim olmuştu.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #12 : 24 Mayıs 2014, 22:59:09 »
Gals Panic bu alışılagelmiş pratiğe çok güzel bir tezat teşkil ediyor. Grafikler zaten mükemmele yakın. Bir taraftan sadece modelin üzeri açıldığında puan kazanıyor olmak, diğer taraftan sadece modelin üzerini açınca şeytana dönüşme hadisesi, tam tersi durumda bebeğe dönüşme olayı, 100% bonusu falan olaya çok ayrı bir challenge katıyor.

Şimdi ben de zamanında bir puzzle oyun yazıp, hatta bir yarışmada bununla ödül almış biri olarak, erotik oyunların genel mekaniğinin, "memesini görücem, 5 puan yerine 3'e razı olayım" diyip hata yapma mekaniğine dayandığını söyleyebilirim. İşin keyfi de burdan geliyor olmalı. Gerçek hayat gibi, sabırsız olup direk memelere dalarsan kızı kaçırırsın :D

Numo paket destekli bir programdı ve oyun normalde iki paket ile dağıtıldı. Biri Erotik paket, diğeri kedili paket. Default olarak kedili paket açılmasına karşın kimsenin bu paketi oynamadığını söylemeliyim :D Tek bir kedi feedback'i almadım ki oyun 2 yıl boyunca platformda en çok oynanan standalone oyundu.

Tabiiki puzzle'a erotizm karıştırma fikri bana ait değildi, bir zamanlar aralıksız oynadığım puzznic'den geliyordu. Puzznic'i sonra amigada oynamıştım. Herşey çok anlamsızdı :) Puzzle'ların belirli bir amacı yok aslında, erotik bir fotograf ise insanın temel güdüsüne sesleniyor. Ne kadar medeni, entellektüel olursanız olun, eğer erkekseniz, o meme çözdüğünüz o bulmacaya bir hedef getiriyor. Elbette bu hedefi koymanın daha doğru çözümleri var (bkz. oyun anlatısı), fakat çıplaklık hem kolay, hem en az anlatı kadar etkili.


Çevrimdışı Shax

  • Yönetici
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 1207
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #13 : 25 Mayıs 2014, 01:22:18 »
 Aklim almiyor. Kedili versiyonu dururken kim memeli versiyonu oynar  :o Bir de cuklu ve kedili bir sey yap, bak bakalim hangisini oynayacaklar.
Sahip oldukların zamanla sana sahip olur.

Çevrimdışı sekonme

  • Retroman
  • ***
  • İleti: 30
Ynt: Klonlar Aslını Yaşatır mı ya da Boynuz Kulağı Geçer mi?
« Yanıtla #14 : 25 Mayıs 2014, 10:11:29 »
eh sırf sonunu görebilmek için pokeri liseye başlamadan sökmem sanırım biraz da hormonlarla ilgili ;)

işte Sinclair'in meşhur Animated Strip Poker'i.. :) yanlış anlaşılmasın Samantha Fox Strip Poker falan bile değil :) böyle dümdüz bişeydi işte, ama o memeyi görebilme umudu.... :))))

Animated Strip Poker Walkthrough, ZX Spectrum