Gönderen Konu: CBM prg studio  (Okunma sayısı 38639 defa)

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
CBM prg studio
« : 11 Haziran 2014, 21:17:31 »
Bugün Spaztica'nın facebook'daki paylaşımında gördüm, şöyle bir ortam varmış, kullanan var mı aramızda?

http://www.nightfallcrew.com/12/05/2014/cbm-prg-studio-v3-0-0-released/



Programın güzel tarafı bir front-end değil. Biraz sinclair için yazdığımız Basin'e benziyor. Bu herşeyi içinde barındıran bir program. Vice debugger desteği falan var ki güzel şeyler bunlar. Compiler falan hepsi bir arada.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #1 : 11 Haziran 2014, 21:36:07 »
Ragnor bahsetmiş TRDS de.

Çevrimdışı Ragnor

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 187
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #2 : 12 Haziran 2014, 04:52:46 »
Abi ben bile hatırlamıyordum bunu yazdığımı. Tekrar korktum senden :). Hazır haftaya Mini Ludum Dare Retro challenge'ı varken indirip biraz kurcalamak fena olmaz aslında. Dur eldeki c64 coding tutoriallarını bi toparlayayım bakayım.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #3 : 12 Haziran 2014, 10:23:43 »
Tekrar korktum senden :)
Korkma, titre!

Not:Muhtemelen Ragnor biliyordur diye bu latifeyi yapıyorum. Ama, bilmeyenler linke tıklayıp öğrenebilir. Kısaca; bir Twitter fenomenin mottosu diyeyim.

Bu programı Joker ve Wizofwor da kullanıyor sanırım. Ya da en azından, kıyısından köşesinden teşrik-i mesaileri oldu...

Bu Ludum Dare'den çok acaip işler çıkıyor sanırım. Hatta bir tanesini burada paylaşmak üzere pocketlemiştim ama sonra unuttum. Dur ben de ona bakayım.

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #4 : 12 Haziran 2014, 10:40:59 »
Bir aralar denemiştim içindeki tool'lar en azından GUI olarak CharPad ve SpritePad ile birebir aynı idi. ASM editörü de çok yeteneksiz gelmişti. Aradığım bazı özellikler eksikti. Bunlardan syntax highligting bu sürümde eklenmiş galiba.

En büyük sıkıntı da örneğin SpritePad'de hazırladığım datayı başka programlara aktarmak çok kolay, bir kaç çeşit import/export seçeneği var. Hatta yanılmıyorsam custom export var. CBM prg studio'da bunların hiç biri yoktu. Hatta kendi kullandığı format hakkında dökümantasyon bulamadığım için SpritePad'de hazırladığım sprite'ları da import edememiştim. Mac'e geçince alakam kalmadı bu yazılımla. Şu anda kullandığım tool chain, Dust layer, çok daha başarılı. Ama o da Windows ortamında yok.

Anladım ki scene gibi hangi tool'un yeni versiyonun ne zaman çıkacağı, hangi developer'ın canı sıkılıp web sayfasını kapatacağı (Dün CartographerPC indirmek istedim buhar olmuştu mesela.) belli olmayan bir ortamda IDE gibi her şey dahil bir sisteme bel bağlamak hiç akıllıca değil. Onun yerine yeni araçları kolayca ekleyebileceğim yarım pansiyon bir tool chain ilk başta biraz baş ağrıtsa da sonrası çok daha zevkli.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #5 : 12 Haziran 2014, 10:47:12 »
Bugün Spaztica'nın facebook'daki paylaşımında gördüm, şöyle bir ortam varmış, kullanan var mı aramızda
Sen Facebook'da görmüş olabilirsin ama ben de bu sabah vapurda bizzat Spaztica'nın orjinalini gördüm.

Bir de Relaunch64'e bakın bakalım. Belki hoşunuza gider. Lakin wizofwor'un dediği de doğru; iki gün sonra ne destek ne de başka birşey kalabiliyor.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #6 : 12 Haziran 2014, 11:10:32 »
Kullanıyorum ve C64 programlama için beni fazlasıyla tatmin ediyor. Kodlarını kaybedip de geçenlerde bulduğum sprite multiplexer rutinimi de bu platformda yazıyorum. Ama aradan geçen 12 ayda kodla ilgili zihinsel bağımı kopardığımdan, 'from scratch' yazmak bile daha makul göründü :)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #7 : 12 Haziran 2014, 11:21:27 »
Lakin wizofwor'un dediği de doğru; iki gün sonra ne destek ne de başka birşey kalabiliyor.

Elbette programda bug var da siz ona takıldıysanız durum çok sinirbozucu olabiliyor. Ya da işletim sistemi bir jenerasyon ilerliyor, program hala windows 3.1 arabiriminde kaldıysa da keyifsiz oluyor.

Ama bu durumdan çok popüler editörler bile zarar görebiliyorlar, örneğin context ve crimson gibi zamanının en baba text editörleri artık geride kaldı. Bu pc ekosisteminin bir mecburiyeti. Açık kaynak bile olsa geliştirme durabiliyor.



Kodlarını kaybedip de geçenlerde bulduğum sprite multiplexer rutinimi de bu platformda yazıyorum. Ama aradan geçen 12 ayda kodla ilgili zihinsel bağımı kopardığımdan, 'from scratch' yazmak bile daha makul göründü :)

Sahi sen bir oyun yazıyordun, ne oldu ona? En son skorlama ile uğraşıyordun.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #8 : 12 Haziran 2014, 11:42:10 »
Sahi sen bir oyun yazıyordun, ne oldu ona? En son skorlama ile uğraşıyordun.

Ref, gene karıştırıyorsun ama ben de bu zihinsel dağınıklıkta olduğum için bana sempatik geliyor bu durum ;)

Oyun yazmak önümüzdeki birkaç yıl çok zor benim için. Ama temel olabilecek rutinleri yazmam mümkün olabilir. Ben bölük pörçük zaman dilimlerinde kod yazabilecek bir adam değilim. Günde 16-18 saat, haftada 5-7 gün zamanım olacak ki, temel ihtiyaçlar ve kodlama dışında başka birşey yapmayacağım.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #9 : 12 Haziran 2014, 11:56:03 »
Sahi sen bir oyun yazıyordun, ne oldu ona? En son skorlama ile uğraşıyordun.

Ref, gene karıştırıyorsun ama ben de bu zihinsel dağınıklıkta olduğum için bana sempatik geliyor bu durum ;)
Niye bir Ref klasiği! Hayır korkuyorum, yarın öbürgün Retrojen diye gidip başka yerlere takılacak :)
Şaka bir yana wizofwor'u kastediyor kendisi. O kadar kusur kadı Ref'inde de olur.

Alıntı
Ben bölük pörçük zaman dilimlerinde kod yazabilecek bir adam değilim. Günde 16-18 saat, haftada 5-7 gün zamanım olacak ki, temel ihtiyaçlar ve kodlama dışında başka birşey yapmayacağım.
Güzel fantazi! Bir nevi senin "Bodrum'a yerleşip cafe açma" hayalin. Amin denmez ama sen yine de devam et :))

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 398
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #10 : 12 Haziran 2014, 14:26:52 »
Elbette programda bug var da siz ona takıldıysanız durum çok sinirbozucu olabiliyor. Ya da işletim sistemi bir jenerasyon ilerliyor, program hala windows 3.1 arabiriminde kaldıysa da keyifsiz oluyor.

Ama bu durumdan çok popüler editörler bile zarar görebiliyorlar, örneğin context ve crimson gibi zamanının en baba text editörleri artık geride kaldı. Bu pc ekosisteminin bir mecburiyeti. Açık kaynak bile olsa geliştirme durabiliyor.

Bağımsız programlardan oluşan tool chain tercihim konusunda kendimi tam anlatamadım galiba. Beni rahatsız eden CBMProgramStudio'nun geri kalmışlığı/güncelenmemesi vb. değil. Halihazırda yıllanmış bir çok tool kullanıyorum zaten. Sıkıntım IDE altyapısının farklı araçları geliştirme ortamına pratik şekilde eklemeye uygun olmaması. Yarın yeni bir compiler çıksa bir iki ufak ayarla kullanmaya başlayabilirim. CBMProgramStudio kullanıyor olsaydım bu mümkün değildi. Üstüne üstlük diğer araçlar'da IDE ile tümleşik olduğu için, gözümü karartıp başka bir sisteme geçen insan da sudan çıkmış gibi balık gibi olur. Bu anlamda Relaunch64 çok daha iyi.

Sahi sen bir oyun yazıyordun, ne oldu ona? En son skorlama ile uğraşıyordun.

Ref, gene karıştırıyorsun ama ben de bu zihinsel dağınıklıkta olduğum için bana sempatik geliyor bu durum ;)
Niye bir Ref klasiği! Hayır korkuyorum, yarın öbürgün Retrojen diye gidip başka yerlere takılacak :)
Şaka bir yana wizofwor'u kastediyor kendisi. O kadar kusur kadı Ref'inde de olur.

En son müzik çalmaya çalışırken programın neden kilitlendiğini, sprite pointerların neden benim hesapladığım şekilde çalışmadığı, karakter setinin nasıl yükleneceği, VIC'i hangi banka alırsam daha iyi olacağı gibi hususlarla uğraşıyordum. 7DX öne alınınca herşeyi rafa kaldırmıştım. Öyle de kaldı. Tekrar gaza gelip başlamam lazım bir yerlerden.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2882
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #11 : 12 Haziran 2014, 14:33:38 »
tepkilerim:
ahah, evet, dur bidakka :D HA! ... aaaaaa! Haydaaa! Napmışım lan öyle!


Bir alıntı hatası olmuş, o soru wizofwor'a yöneltilecekti.

Ref, gene karıştırıyorsun ama ben de bu zihinsel dağınıklıkta olduğum için bana sempatik geliyor bu durum ;)

Evet aynen öyle, şu anda el ayak parmak kafa göz hepsi bir pabuça sığmaya çalışıyor. Aslında akıl sağlığımı biraz koruyabiliyorsam sebebi retrojendir :)


Fakat lafı açılmışken sana da sormak istediğim birkaç konu vardı. Öyle ki, her mesajında bir öncekinden daha...   ...gizemli :) witchdoktor, Bir kodlama fazı geçirmişsin anladığım kadarıyla, sas/c'den c64'e kadar ve diğer platformlarda da. Acaba elle tutulur, gösterilebilir işlerin var mı? Yoksa genellikle deneme aşamasında mı kaldın. Düşününce, birçok mesajında kodlama sinyalleri geliyor, bu kadar geniş bir deneme havuzu bana fantastik geliyor, mutlaka ciddi birşeyler çıkmış olmalı.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #12 : 12 Haziran 2014, 14:40:57 »
Fakat lafı açılmışken sana da sormak istediğim birkaç konu vardı. Öyle ki, her mesajında bir öncekinden daha...   ...gizemli :) witchdoktor, Bir kodlama fazı geçirmişsin anladığım kadarıyla, sas/c'den c64'e kadar ve diğer platformlarda da. Acaba elle tutulur, gösterilebilir işlerin var mı? Yoksa genellikle deneme aşamasında mı kaldın. Düşününce, birçok mesajında kodlama sinyalleri geliyor, bu kadar geniş bir deneme havuzu bana fantastik geliyor, mutlaka ciddi birşeyler çıkmış olmalı.
Bu da soru mu şimdi??? Aç Amiga Dünyasını! Bak bakalım oradaki program örneklerinden bazılarını kim yazmış :) Ciddiyim. Ben şimdi adı-soyadı falan ortaya çıkmasın diye tam örneği söylemiyorum.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #13 : 12 Haziran 2014, 15:02:40 »
Niye bir Ref klasiği! Hayır korkuyorum, yarın öbürgün Retrojen diye gidip başka yerlere takılacak :)
Şaka bir yana wizofwor'u kastediyor kendisi. O kadar kusur kadı Ref'inde de olur.
...
Güzel fantazi! Bir nevi senin "Bodrum'a yerleşip cafe açma" hayalin. Amin denmez ama sen yine de devam et :))

İnsan hayalleriyle var oluyor, o hayallerine ulaştığında anlamını yitiriyorlar (en azından benim açımdan). Birkaç ay önce satın aldığım A1200'ün henüz paketinde bekliyor olması da bu nedenle belki de...

Ama programlama konusundaki yaklaşımım bir fantazi değil, gerçekten de çalışma tarzımın bu şekilde olması. Hiçbir zaman 'bedroom programmer' olamadım, her işi en azından dönemsel olarak 'fulltime' yapmak istiyorum. Projede ilk hedefim, iyi-kötü çalışan bir taslak elde etmek ve sonrasında parça parça optimize ederek hatalardan tamamen arındırmak şeklinde. Bu 'iyi-kötü' çalışan taslağın oluşturulması aşamasında işleri sıcağı sıcağına bitirmek istiyorum ve bu tempoyu yakaladığımda performansım tavan yapıyor. Ara verdiğimde, devam etmek için gereken motivasyonu bulamadığım gibi, uygulamayı hedeflediğim mini detaylar da aklımdan çıkıyor ve yeni bir ısınma süreci de keyfimi kaçırıyor. Belki de düzenli olarak her akşam 2 saat bu işe ayırabilme imkanım olsa ortaya bir şeyler çıkarabilirdim.

Bereket versin senin olağanüstü arşivleme niteliğin her durumda imdadımıza yetişiyor ;)

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: CBM prg studio
« Yanıtla #14 : 12 Haziran 2014, 16:28:56 »
Belki de düzenli olarak her akşam 2 saat bu işe ayırabilme imkanım olsa ortaya bir şeyler çıkarabilirdim
İşte sorun da zaten bu noktada çıkıyor. Hele de çocuk varsa hele de birden fazlaysa... Gerçi ha bir ha üç çok farketmez ya...

Bu döngünün kırılması için çocukların iş-güç ve evlenme meselesini halletmesi lazım. O zaman da torun torba meselesi ortaya çıkacak. Ha ama arada belki kısa bir geçiş dönemi olabilir.

Fakat bu mantık hepimizde aynı olduğu için çok da sorun yok. Birkaç istisna haricinde; ben, cihazlara katma değer üretmek üzere, düzenli vakit ayırabilen pek kimseyi tanımıyorum. O istisna adamlar da zaten tek kişilik ordu modundaki tipler. Yani onlara insan diyemeyiz :)

Alıntı
Bereket versin senin olağanüstü arşivleme niteliğin her durumda imdadımıza yetişiyor ;)
Gözüm hep üzerinizde!

Person of Interest - New Opening Credits (HD)