Gönderen Konu: Commodore 64 CIA çipi  (Okunma sayısı 7239 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yavuzg

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 210
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #15 : 08 Ocak 2015, 11:38:42 »
Eline sağlık! Gerçi bu iş senin için leblebi çekirdek ama, illaki birilerinin işine yarayacaktır böyle tamiratlar.

Yani evet, basit bir işti ama dediğin gibi biraz da "bizden" sayfalar gelsin google'da arama yapınca. Yine de kaç senedir odamın başköşesinde duran C64'ümün bir anda arızalı konuma düşmüş olması da rahatsızlık veriyordu bana kaç zamandır. Bu tür durumlara takıntılıyım... Arızalı arcade kartlarım bile "arızalı" sepetinde gözden uzak durur. Odamda gözümün önünde duran herşey mutlaka 100% çalışıyor olmalı benim için.

Çevrimdışı cengizermis

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 326
  • Cengiz's Retro Gameroom @youtube
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #16 : 08 Ocak 2015, 12:23:49 »
@yavuz ayni takinti bende de var. Odaya girenler hep "simdi bunlarin hepsi calisiyor mu diye sorar" ben de şu xbox dvdlerinin arkasindaki kutusunun ucu gorunen pong haric, birde şu philipsin renk sorunu var derim. Birini komple sakliyorum birini de koseye atiyorum hep. Baska turlusu sahtekarlik gibi geliyo. Bu arada onlar senin mustakbel hastalarin. Şu kabinler bitsin hele...
Cengiz's Retro Gameroom @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1

Çevrimdışı cengizermis

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 326
  • Cengiz's Retro Gameroom @youtube
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #17 : 08 Ocak 2015, 12:38:46 »
Bir de benim bildigim kullaniliyor c64te md kolu. Yon tuşlari ve 2 tuş direk sokete bagli ama diger tuslar farkli bir sistem. Kullanilmiyor muymuş?
Cengiz's Retro Gameroom @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1

Çevrimdışı Skate

  • RAAT
  • Retroman
  • *
  • İleti: 51
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #18 : 08 Ocak 2015, 12:49:28 »
basit bir lehim yapiim derken 3 pini birbirine kısa devre yapacak şekilde birleştirmeyi beceren bir adam olarak bırakın c64'ü, c65'imin bir chipi bozulsa tamir etmeye girişmem, yenisini alırım. :) bu yüzden tamir beceresi olanların önünde saygıyla eğiliyorum.

CIA'nın demolarda fark edip etmediği konusuna gelirsek genellikle çok minimal de olsa fark ediyor. Örnek:

http://csdb.dk/release/?id=90322

9. sprite göstermek için kullanılan trick son derece cycle kritik ve eski CIAlarda sorun çıkarıyor.

Vice emülatöründe old/new CIA seçimi var her iki CIA chipi için. Emülatör üzerinde farkları test edebilirsiniz.

Edit: Verdiğim örnekte sorunun net biçimde CIA'dan kaynaklandığını hatırlıyordum ama sonradan başka sebepler olabileceğine dair muhabbetler dönmüş. Örneğim hatalı olabilir. Ama CIA'dan ötürü ufak glitchler yaşanan demolar var.

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 327
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #19 : 08 Ocak 2015, 12:53:38 »
CIA'leri swap etmek klasikleşmiş bir teşhis yöntemi. Şu sayfada C64 özelinde hangi çipin ne amaçla kullanıldığına dair biraz bilgi var. Anladığım kadarıyla CIA 2 Port 2, User Port'a bağlıymış. Çipleri değiştirsen bu sefer de kartuşun çalışmayacaktı. Hatta ben de de kartuş çalıştırmayan bir C64 var. Bir ara eğileyim bu işin üzerine.

Bu arada ilginç bir bilgi. Amiga 500'deki 8520 CIA'ları C64'de kullanabiliyor muşuz. Ancak tersi mümkün değilmiş. Aklınızda bulunsun.

Cengiz ben bir defalığına mahsus olarak Amiga'da Maverick Joystick'in MD modunu denediğimi hatırlıyorum. Amacım ikinci tuşun çalışıp çalışmayacağını denemekti. İkinci tuşun TV'de parazite sebep olduğunu farkedince bu sevadan kesin olarak vazgeçmiştim.

//Edit: Son cümledeki Google Translate Türkçesi düzeltildi.   
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı yavuzg

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 210
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #20 : 08 Ocak 2015, 12:55:14 »
Bu arada onlar senin mustakbel hastalarin. Şu kabinler bitsin hele...

kesilikle. bu ara işten geç geliyorum. metal delmek ile alakalı işler de gürültülü olduğundan o iş yine beklemede kaldı, aradan bunu çıkarttım boş kalmamak için... bu akşam devam etmeye niyetliyim kabine.

Çevrimdışı cengizermis

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 326
  • Cengiz's Retro Gameroom @youtube
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #21 : 08 Ocak 2015, 13:08:01 »
@wizofwor hmm bi haltlar yiyor demek. amiga kollari direk sokete bagli ama degil mi? Calismayan bir gamepadi amigaya modlayalim elimizde bulunsun. Belki bir a500 ediniriz bigün. Gerci daha gecen gun tum calismayan gamepadleri kablolarini alip cöpe attim ama kesin cikar bi tane daha.
Cengiz's Retro Gameroom @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1

Çevrimdışı cengizermis

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 326
  • Cengiz's Retro Gameroom @youtube
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #22 : 08 Ocak 2015, 13:12:46 »
@yavuz o kabinlerin bitmesini benim makinalarin tamirinden cok istiyorum zaten gözum gonlum bayram edecek.
Cengiz's Retro Gameroom @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 327
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #23 : 08 Ocak 2015, 13:38:31 »
@cengiz: Eğer tek tuşla yetineceksen. Standart Atari 2600 bağlantısı yeterli. İkinci tuşu ise bilmiyorum. Az da olsa ikinci tuşu destekleyen joystick'ler ve bunu destekleyen oyunlar var ama nasıl bağlandığını bilmiyorum. CD32 kontrolcüsü iki tuşlu. Bu kontrolcü A500 oyunlarıyla uyumlu mu onu da bilmiyorum.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı yavuzg

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 210
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #24 : 08 Ocak 2015, 13:58:14 »
Bir de benim bildigim kullaniliyor c64te md kolu. Yon tuşlari ve 2 tuş direk sokete bagli ama diger tuslar farkli bir sistem. Kullanilmiyor muymuş?

Bu alet yaklaşık bi 10 senedir bende duruyor. E ömrünü de hesaba katarsan bi 30 sene... Taş gibi çalışıyordu. Ne zmanki şu bitten bulduğum Genesis ile gelen Quickshot'ın ikili aracade stick'ini bağladım ondan sonra durum bu.

Elbette ki arada başka bir şey de olmuş olabilir veya ömrü bu kadarmış denemebilir ancak rutinden saparak denediğim tek yeni şey bu...

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 327
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #25 : 08 Ocak 2015, 14:34:31 »
Bahsettiğin ikili arkade joystick bu mu? Benim bahsettiğim parazit yapan Mavericks bu da.



Biraz dedektiflik yapalım. Altta Commodore ve Sega Joystick port diyagramları var. Sega buton sayısını arttırmak için kontrolcülerin içine bir 74HC157 entergesi ilave etmiş. Select sinyanlini kullanarak sinyallerin anlamını değiştiriyor. Commodore diyagramındagi poty ve potx analog kanallar. Bunlar ve SID üzerinden okunuyor ama bir şeklide CIA'e de bağlı. Son olarak Commodore joystickeri +5V'u ya hiç kullanmıyor yada sadece autofire devresi için kullanıyorlar.

Kod: [Seç]
   C64     MD
           Select=L   Select=H
 +----------------------------
1| up      up         up     
2| down    down       down
3| left    GND        left
4| right   GND        right
5| poty    +5V        +5V   
6| fire    button A   button B
7| +5V     select     select
8| GND     GND        GND
9| potx    start      button C

Bu durumda sorun button A'ya basıldığında 3 ve 4. pinlere GND hattının bağlanması olabilir mi? Yalnız bunlar CIA'in PB3 ve PB2 bitlerine bağlıymış. Senin arızalı olan ise PB7 idi. PB7 direct olarak joysticke bağlı değil. Ancak port 1 ve port 2 keyboard matrix üzerinden birbirine bağlı.  Yeni Joy2'den gelen voltaj PA2 ve PA1 üzerinden gelmiş, sen X veya LSHIFT tuşuna basıncaya kadar sinsice beklemiş, ve istediğini elde ettiğinde PB7'yi patlatmış olabilir.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2400
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #26 : 08 Ocak 2015, 15:54:59 »
Yeni Joy2'den gelen voltaj PA2 ve PA1 üzerinden gelmiş, sen X veya LSHIFT tuşuna basıncaya kadar sinsice beklemiş, ve istediğini elde ettiğinde PB7'yi patlatmış olabilir.

Hahah, retro ile kafayı bozmak sadece makineleri değil, makinelerin içine giren elektron cemaatini bile kişiselleştirmeye yol açıyor :D Adi, pis, ahlaksız, fırsatçı voltajlar!

Özdeşleştik demek ki, yakında katarsis vuku bulacak :=)

Çevrimdışı yavuzg

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 210
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #27 : 08 Ocak 2015, 15:57:41 »
Bahsettiğin ikili arkade joystick bu mu? Benim bahsettiğim parazit yapan Mavericks bu da.




Hah ta kendisi! Şerefsiz...

Bu arada yaptığın dedektiflik inanılmaz... Bu yazıyı okuyanlara kıssadan hisse; Bu kolu C64'e yaklaştırmayın bile...

Çevrimdışı yavuzg

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 210
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #28 : 08 Ocak 2015, 16:00:48 »
bak şimdi içime kurt düştü. benim öteki CIA'de gitmiş olmasın  :o

Şerefsizin ikinci kablosunu da Joy 2'ye bağlamıştım  >:(

Akşam bi full health-check yapayım, disk'li, 2 joy'lu v.s.

Çevrimdışı wizofwor

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 327
Ynt: Commodore 64 CIA çipi
« Yanıtla #29 : 08 Ocak 2015, 17:41:55 »
İkinci CIA'ya bir şey olduğunu zannetmiyorum. Zira iki joystick'te aynı CIA'nın farklı portlarına bağlı. Verdiğim ikinci C64-wiki linkini incelediğinde  CIA 2 nin ilgi alanında User Port, RS232, serial bus, RTC gibi şeyler olduğunu göreceksin.

Bu arada Maverics çok iyi joysticktir aslında. Sadece meraka yenik düşüp o alttaki anahtarı MD konumuna getirmemek lazım.
Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam